Současná situace v oblasti poskytování služeb v lékařských oborech, ale i ve službách obecně je taková, že klade poměrně vysoké nároky jak na odborné znalosti, tak rovněž i na znalosti obecné.Rychle se rozvíjející obor estetické medicíny vyžaduje po lékařích i středním zdravotnickém personálu časté a aktivní prohlubování znalostí. Zaměstnanci se tedy musí v konkurenčním prostředí průběžně vzdělávat a tím si rozšiřovat kvalifikaci, tak aby uspokojili požadavky jak zákazníků, tak i zaměstnavatele.
Pouze odborné znalosti i na sebelepší úrovni zaměstnancům pro kvalitní pracovní výkony již nestačí. Je potřeba zdokonalit se i v obecných znalostech jako je komunikace, jednání se zákazníky, asertivita a jazyková vybavenost. Až tyto znalosti doplňují schopnosti zaměstnance na úroveň, která zvyšuje jeho adaptabilitu a konkurenceschopnost.
V současné situaci většina zaměstnanců je odborně na výborné úrovni, ale velmi často jim chybí právě schopnosti komunikace a asertivity. Zvláštní kapitolou je jazyková vybavenost, která vzhledem ke složení spektra vzdělávaných je poměrně na špatné úrovni a v současnosti tvoří významný handicap a výrazně snižuje uplatnitelnost zaměstnanců na jejich současných pozicích, ale i na pracovním trhu obecně.
Současné vzdělávání v Asklepionu využívá především tradičních forem výuky. Tyto formy vzdělávání však již nejsou dostatečně přitažlivé, neboť jsou tradiční a poměrně stereotypní. Proto žadatel vytvořil inovativní způsoby vzdělávání, které si získají u zaměstnanců oblibu a nenuceně je více zapojují do vzdělávacího procesu.
Potřebnost realizace projektu vychází z dlouhodobých zkušeností žadatele v oblasti lidských zdrojů, kdy se nepochybně vyplácí snaha i za cenu nemalých investic do jejich vzdělávaní udržet si kvalitní zaměstnance ochotné si dále zvyšovat svojí kvalifikaci.