Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Hlavním cílem projektu je nastavení efektivního systému řízení a rozvoje lidských zdrojů a s tím související realizace klientského auditu na MěÚ Rýmařov. Tento cíl bude naplněn realizací jednotlivých aktivit projektu.

Dílčí cíle projektu:

- identifikace vybraných procesů v oblasti ŘLZ,

- analýza současného stavu ŘLZ na úřadě, včetně interních směrnic úřadu, vztahujících se k ŘLZ,

- centralizace relevantních dat a jejich přístupnost v organizaci pro všechny kompetentní zaměstnance,

- zajištění zpětné vazby na práci úředníků,

- optimalizace vybraných procesů ŘLZ,

- zkvalitnění řídících dovedností vedoucích zaměstnanců organizace,

- vytvoření strategie řízení lidských zdrojů úřadu.

Naplnění jednotlivých klíčových aktivit a cílů projektu bude průběžně monitorováno a vyhodnocováno.

Důvody realizace projektu jsou definovány potřebou ukotvit jednu ze stěžejních oblastí - oblast řízení a rozvoje lidských zdrojů na Městském úřadu Rýmařov, kde není prozatím zcela nastaven systematický rozvoj vzdělávání zaměstnanců, systém personálního řízení a adaptace. Snahou vedení úřadu je systémově zlepšit a optimalizovat tyto oblasti, což v konečném důsledku povede ke zkvalitnění výkonu úřadu v samostatné a přenesené působnosti a poskytovaných služeb občanům.

Rolí, úlohou či posláním veřejné správy v tom nejzákladnějším pojetí je především služba veřejnosti. Občané od úřadu vyžadují rychlé, dostupné a především profesionální služby. K tomu, aby tato služba mohla být podávána v co nejlepší kvalitě, je potřeba mít výkonný aparát kvalitních úředníků. Tito úředníci by na svá místa měli být vybíráni velice zodpovědně, měli by být dostatečně vzdělaní, měli by být odborníky ve své oblasti, měli by mít ke své práci a ke klientům profesionální přístup. Ke své pracovní činnosti by měli být dostatečně motivováni, patřičně ohodnoceni a zaměstnavatel by jim měl zajistit náležité podmínky pro co nejkvalitnější pracovní výkon.  Realizací projektu dojde k zefektivnění všech oblastí řízení lidských zdrojů. Řízení lidských zdrojů je nepochybně nejnáročnější proces ve fungování každého úřadu územně samosprávného celku.

Hlavní přínosy projektu:

- definování personálních činností vedoucích úředníků,

- zefektivnění procesu výběru zaměstnanců,

- nastavení systému adaptace nových zaměstnanců,

- zefektivnění procesu vzdělávání,

- zefektivnění péče o zaměstnance,

- nastavení procesu ukončení pracovního poměru.

Hlavním cílem projektu je nastavení efektivního systému řízení a rozvoje lidských zdrojů a s tím související realizace klientského auditu na MěÚ Rýmařov. Dílčí cíle projektu: - identifikace vybraných procesů v oblasti ŘLZ, - analýza současného stavu ŘLZ na úřadě, včetně interních směrnic úřadu, vztahujících se k ŘLZ, - centralizace relevantních dat a jejich přístupnost v organizaci pro všechny kompetentní zaměstnance, - zajištění zpětné vazby na práci úředníků, - optimalizace vybraných procesů ŘLZ, - zkvalitnění řídících dovedností vedoucích zaměstnanců organizace, - vytvoření strategie řízení lidských zdrojů úřadu.
Projekt nemá partnery.
Pro zajištění bezproblémového chodu projektu prostřednictvím jeho dostatečného personálního a hmotného zabezpečení dojde k vytvoření realizačního týmu, jež je složen z hlavního manažera, finančního manažera, koordinátora projektu, personalisty a administrátora projektu. Realizační tým bude administrativně zajišťovat chod projektu, koordinovat činnosti dodavatele, odborně koordinovat výstupy z realizace projektu, nastaví systém udržitelnosti projektu, řízení jeho publicity a rizik, a rovněž evaluaci projektu. Průběh klíčových aktivit: Mystery Client je službou klientského auditu, která představuje zpětnou vazbu na práci úředníků s významnou vypovídací schopností, neboť představuje hodnocení prováděné nezávislými pracovníky na základě předem stanovených objektivních kriterií a umožňuje tak získat přehled o tom, jak zaměstnanci vystupují vůči externímu klientovi v běžných denních situacích. Tuto aktivitu bude realizovat externí dodavatel, který zajistí anonymitu auditorů a odbornost prováděné služby mezi zaměstnanci úřadu. Postupně proběhne šetření spokojenosti klientů - klientský audit (osobní návštěva vybraných úředníků, telefonická konzultace, emailová konzultace), šetření spokojenosti klientů dotazníky (on-line dotazníky na www stránkách úřadu, tištěné dotazníky v prostorách úřadu) a workshop s vybranými vedoucími zaměstnanci, seznámení s výsledky klientského auditu, doporučeními a opatřeními, jež by měli být do chodu úřadu zavedeny. Výstupem bude závěrečná zpráva z realizovaného klientského auditu na MěÚ, která bude obsahovat výsledky provedeného šetření k jednotlivým auditovaným zaměstnancům MěÚ Rýmařov a zároveň komplexní hodnocení ze strany klienta, který navštěvuje úřad. Zároveň bude dán soubor doporučení a popř. opatření ke zjištěným nedostatkům. Tato aktivita bude dvakrát opakována a proběhne v dubnu až září 2013. Vytvoření personální strategie v oblasti řízení a rozvoje lidských zdrojů představuje tvorbu jednotného dokumentu, který bude základním východiskem jak pro zaměstnance, kteří získají jasnou představu o možnostech svého rozvoje, možnostech motivace a dalšího růstu, tak především pro vedoucí pracovníky, kteří získají vhodný nástroj pro potřeby efektivního cílení své pravomoci v oblasti personální politiky. V rámci toho proběhne analýza současného stavu řízení lidských zdrojů na úřadě, včetně interních směrnic úřadu, vztahujících se k ŘLZ , zpracování akčního plánu strategie řízení lidských zdrojů, zlepšení a optimalizace řízení lidských zdrojů v těchto činnostech a personálních procesech - výběr, adaptace, hodnocení a vzdělávání zaměstnanců, péče o zaměstnance, ukončení pracovního poměru. Aktivita bude probíhat v červnu 2013 až březnu 2014. Implementace strategie řízení lidských zdrojů včetně vzdělávání - vedoucí a ostatní relevantní zaměstnanci budou seznámeni s nově vytvořenou strategií ŘLZ, jejími dílčími částmi a společně s dodavatelem se budou podílet na implementaci nově nastavené strategie. Zaměstnanci budou postupně vzděláváni dle stanoveného rozvojového personálního plánu. Bude provedeno školení klíčových zaměstnanců z řad vedoucích odborů a útvaru tajemníka (personalista), které bude zaměřeno nejen na osvojení znalostí jednotlivých komponent systému, ale především na posílení praktických schopností pro práci a rozvoj nově nastaveného systému dle strategie ŘLZ. Dále budou zrealizována následující školení: manažerské a komunikační dovednosti, rozvoj osobnosti, metody řízení kvality ve veřejné správě. Veškerá školení proběhnou v období září 2013 – květen 2014.
Do klíčových aktivit projektu bude přímo zapojena především skupina 40 zaměstnanců (vedoucí odborů, personalista a ostatní relevantní zaměstnanci úřadu), kteří budou aktivně zapojeni v rámci implementace strategie řízení lidských zdrojů včetně vzdělávání zaměstnanců; z toho 10 osob (vedoucí pracovníci a personalista) bude aktivně zapojeno do tvorby strategie řízení lidských zdrojů, která se stane koncepčním dokumentem MěÚ v oblasti personálního řízení zaměstnanců. Ostatní zaměstnanci úřadu budou nepřímo zapojení do realizace klientského auditu a do tvorby strategie řízení lidských zdrojů (dotazníkové šetření současného stavu - formou elektronického dotazníku šetření spokojenosti se současným procesem, přímá účast na realizaci rozhovorů s dodavatelem, jež bude zpracovatelem strategie, účast na koordinačních jednáních s dodavatelem, zajištění předání podkladů, jež jsou v současné době využívány, připomínkování vznikajícího systému a strategie, aktivní účast na vzdělávacích aktivitách). Školení by se mělo zúčastnit celkem 90 osob (indikátor snížen na počet 80 osob z důvodu případného procenta neúspěšných absolventů), konkrétně práce s nově nastaveným systémem dle strategie ŘLZ (2 denní školení) - celkem 10 osob, manažerské a komunikační dovednosti (2 denní školení) - celkem 20 osob, rozvoj osobnosti (2 denní školení) - celkem 40 osob a metody řízení kvality ve veřejné správě (2 denní školení) - celkem 20 osob. Komplexním výstupem projektu pak budou dva materiály – Závěrečná zpráva z realizovaného klientského auditu a Strategie řízení lidských zdrojů.
Projekt není založen na mezinárodní spolupráci.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Územní samosprávné celky a úřady územních samosprávných celků, jejich orgány a jejich zaměstnanci