Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Vstupním krokem projektu je zhodnocení stávajícího stavu systému řízení úřadu a realizace služeb zákazníkům úřadu. V průběhu systémového auditu dojde k zmapování a zhodnocení všech základních komponent organizace jako jsou procesy (na strategické úrovni), systém řízení dokumentace úřadu (vnější a vnitřní předpisy, směrnice, formuláře, záznamy), dále systém řízení strategií,projektů, úkolů, majetku, financí, zaměstnanců, dodavatelů, klientských vztahů a zpětné vazby (systémový a finanční audit). V dalším kroce budou vytvořeny a standardizovány všechny služby úřadu a jejich procesní modely, čímž vznikne digitální obslužný model na operativní úrovni řízení úřadu. Tento model poslouží jednak k provázání legislativy, dokumentace, nákladů, rolí, zodpovědností a kompetencí v procesech, jednak k měření reálného zatížení procesů úřadu, především pak obslužných procesů vztažených k občanům, což povede ke kontinuálnímu zlepšování služeb a k racionálně zdůvodněným úsporám.V návaznosti na procesní model bude vytvořen katalog služeb úřadu externím klientům-občanům včetně příslušných měřítek kvality a standardizace nákladů tak, aby obslužné výkony v přenesené působnosti byly co nejadekvátněji pokryty prostředky státní pokladny.Specifická školení budou zaměřena jednak na systémové dovednosti k předešlým aktivitám a dále na technické dovednosti ovládání implementovaného software(např. ovládání procesního datového skladu). Školení budou realizována buď prezenční formou, nebo spojením prezenční formy a e-learningu v co netěsnějším sepětí s aktivitami projektu tak, aby nedošlo k ztrátě znalosti zprostředkované v kontextu pracovního místa zaměstnance.

Hlavním cílem projektu je důsledné naplnění principů Smart Administration na Městském úřadě Hronov, tj. komplexní zvýšení kvality řízení a sebeřízení, vedoucí ke zkvalitnění činnosti úřadu i služeb poskytovaných občanům a klientům města a celého správního obvodu obce Hronov. Postupným zavedením vybraných metod řízení kvality umožní tento transformační projekt přeměnu v tzv. Chytrý úřad, který umožní: 1. kvalitně a efektivně monitorovat a řídit služby klientům a jim odpovídající procesy 2. provést změnu úřadu do podoby procesní organizace, zvýšit kompetence zaměstnanců pro práci v procesní organizaci 3. nastavit proces trvalého zlepšování na principech PDCA 4. efektivně zacházet s vlastními zdroji, vybrané procesy automatizovat díky důslednému využití ICT
---
Projekt je složen ze 4 aktivit: 1. Systémový audit - vyhodnocení systému řízení a provozu úřadu, strategie rozvoje a zlepšování 2. Zefektivnění služeb a procesů úřadu s digitální podporou 3. Tvorba katalog služeb a návrh portálu občana 4. Specifická školení k výše uvedeným oblastem Vstupním krokem projektu je zhodnocení stávajícího stavu systému řízení úřadu a realizace služeb zákazníkům úřadu. V průběhu systémového auditu dojde k zmapování a zhodnocení všech základních komponent organizace jako jsou procesy (na strategické úrovni), systém řízení dokumentace úřadu (vnější a vnitřní předpisy, směrnice, formuláře, záznamy), dále systém řízení strategií,projektů, úkolů, majetku, financí, zaměstnanců, dodavatelů, klientských vztahů a zpětné vazby (systémový a finanční audit).
Projekt je zatím na svém začátku. Mezi plánované výsledky zahrnujeme: 1. Zavedení udržitelného systému řízení kvality a zlepšování. 2. Tvorbu strategie transformace úřadu do procesně-obslužné podoby s přidruženou strategii digitálních veřejných služeb. 3. Zavedení systematického přístupu k práci s lidskými zdroji. 4. Zavedení integrovaného systému řízení,motivace a controllingu, který by propojoval organizační struktury s informačním systémem
není plánovaná

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Územní samosprávné celky a úřady samosprávných celků, jejich orgány a jimi zřízené nebo založené organizace a jejich zaměstnanci. Politici územných samosprávných celků včetně volených zástupců územných samosprávných celků