Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Vedení VVUÚ, a.s. vnímá hlavní nedostatek v absenci specifického vzdělávání. Obvykle jsou specifické schopnosti rozšiřovány jen v rámci každodenní praxe a případná školení (často za podpory EU), která jsou realizována, jsou obecného charakteru. Z toho důvodu je potřeba věnovat pozornost specifickému vzdělávání, které rozšíří možnosti uplatnění stávajících pracovníků. Oblasti služeb příjemce jsou dosti rozsáhlé a zaměření jednotlivých pracovních pozic se mnohdy vzájemně prolíná. Také z tohoto důvodu je vhodné pracovníky specificky školit, aby se zvýšila možná zastupitelnost jednotlivých pozic. Konkrétní zdůvodnění realizace projektu v jednotlivých oblastech je následující:

 

Strojírenská oblast

Na VVUÚ, a.s., schází kapacita v oblasti obsluhy CNC obráběcího centra ať už v oblasti vývoje, tak inovací produktů. I nově přijatý zaměstnanec, znalý práce na CNC, musí projít specifickým školením (teoret. i praktickým) na obsluhu CNC.

 

Oblast zkušebnictví

Vzdělávání zaměstnanců je úzce navázáno na akreditační kritéria dle ČSN EN 17025, promítnuté do příručky jakosti zkušební laboratoře (ZL). Dalším cílem vzdělávání v této oblasti je plynulé pokrytí zastupitelnosti pro provádění akreditovaných zkoušek ZL a vzdělávání nových pracovníků, nutné pro vývoj laboratoří.

 

Oblast rizik

Analýza rizik je velice specifická. Ke komplexnímu a fundovanému hodnocení průmyslových technologií z pohledu nebezpečí výbuchu je potřeba znát důkladně veškeré procesy a parametry, které tyto procesy mohou ovlivnit. Vzhledem k různorodosti průmyslových odvětví se pracovníci analýzy rizik musí neustále vzdělávat a prohlubovat si své znalosti. Další z nezanedbatelných výhod takovéhoto kurzu je zvýšení zastupitelnosti jednotlivých zaměstnanců - vznik komplexního a vyrovnaného týmu odborných pracovníků, kteří jsou schopni se vzájemně zastoupit v případě potřeby. Z tohoto se jeví příležitost využití programu EDUCA jako vítaný nástroj pro rozvoj a prohloubení vzdělání v jednotlivých definovaných okruzích.

 

Projekt je zaměřen převážně na interní specifické školení vybraných zaměstnanců společnosti VVUÚ, a.s., které přispěje k jejich odbornému rozvoji, zkvalitnění práce na daných pracovních pozicích a také ke zvýšení možnosti zastupitelnosti mezi jednotlivými vybranými pracovními pozicemi. Navíc s ohledem na současnou ekonomickou situaci je potřeba neustále klást důraz na specifičnost, odbornost poskytovaných služeb a snaha vymezit se vůči konkurenci na trhu. Znalosti získané v rámci projektu jsou nepřenositelné, jelikož se jedná o tak specifické školení, že jej není možné kvalitně zajistit dodavatelskou formou.
Do projektu nejsou zapojeni partneři.
V průběhu projektu budou realizovány tyto klíčové aktivity: 01 Management realizace projektu 02 Zvýšení odborné kvalifikace obráběčů pro obsluhu CNC obráběcího centra 03 Prvky separátního větrání 04 Hrázové objekty II 05 Bezpečnostní specifika hlavních průmyslových odvětví a zajištění jejich bezpečnosti 06 Certifikace výbušnin a pomůcek pro použití výbušnin 07 Zkoušky slaňovacích zařízení 08 Zkoušky minimální iniciační energie (MIE) kapacitní a indukční jiskrou - zařízení MIKE3 09 Posuzování shody a certifikace strojů a výrobků pro použití v podzemí a při hornické činnosti 10 Činnost centra technické normalizace 11 Osobní ochranné prostředky 12 Zkoušky výbušnin
V projektu je podpořenou organizací příjemce - VVUÚ, a.s. Do projektu jsou zapojeni klíčoví zaměstnanci příjemce v počtu 28. Zaměstnanci projdou jedním nebo více kurzy, takže celkový počet úspěšných absolventů je stanoven na 30 (výpočet této cílové hodnoty vychází z předpokládaných výstupů jednotlivých aktivit projektu a informací o velikosti cílové skupiny - 33 absolventů kurzů, úspěšnost účastníků předpokládáme ve výši cca 90 % tj. 30 úspěšných absolventů kurzů). Počet nově vytvořených/inovovaných produktů je stanoven na 11.
Mezinárodní spolupráce není předmětem projektu.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Zaměstnanci společnosti VVUÚ, a.s.