Projekt je zaměřen na vytvoření, ověření a zavedení inovativního nástroje k řešení problémů cílových skupin na trhu práce. Bude vytvořena komplexní metodika pro využití metody backpack journalism pro zvýšení sociální inkluze, sociální participace a zaměstnatelnosti cílových skupin. Zkušenosti zahraničních partnerů projektu budou přeneseny do specifických podmínek ČR a vytvořená metodika bude pilotně ověřena v Moravskoslezském kraji (30 osob).
Cílovými skupinami projektu jsou osoby z různých důvodů znevýhodněné na trhu práce (viz část Cílové skupiny). Zájem těchto cílových skupin a potřebnost projektu byly potvrzeny vlastním dotazníkovým průzkumem, jehož výsledky jsou součástí vstupní analýzy. Cílovými skupinami projektu jsou také organizace (výzkumné a vzdělávací instituce, nestátní neziskové organizace, Úřad práce ČR), jimž je určeno šíření know-how a výstupů projektu prostřednictvím konference, publikace a webových stránek.
Projekt má komplexní charakter, žadatel klade důraz na provázanost jednotlivých klíčových aktivit a úzkou spolupráci se zahraničními partnery projektu. Projekt je zaměřen na rovné příležitosti žen a mužů.
Projekt potrvá 24 měsíců.