Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Projekt reaguje na narůstající komerční zneužívání především nebankovních finančních institucí způsobující

zadlužování populace, konkrétně klientů sociálně-aktivizační služby pro rodiny s dětmi (dále SAS) a sociálního

poradenství (dále SP) společnosti Help-in, o.p.s., která působí na území okresu Bruntál. Cílem projektu je

prostřednictvím rozšíření nabídky fakultativních činností obou uvedených služeb zvýšit finanční gramotnost a

zlepšit ekonomickou situaci vybraných rodin a klientů SP. Hlavního cíle dosáhneme realizací následujících

aktivit:

- vytvořením programu odborného finančního poradenství

- proškolením klientů SAS ze standardů finanční gramotnosti

- zlepšením či stabilizací ekonomické situace klientů SAS

-posílením schopnosti klientů SAS odolat reklamě

- výkonem odborného finančního poradenství ve třech městech okresu.

Realizaci projektu zajistí projektový tým ve složení manažer projektu, vedoucí služby SAS, administrativní

pracovník, odborný finanční poradce , klíčoví rodinní asistenti a smluvní odborníci, psycholog a právník.

Hlavním cílem projektu je zlepšit prostřednictvím rozšíření fakultativní nabídky služeb sociálního poradenství a sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi finanční gramotnost klientů těchto služeb. Hlavního cíle chceme dosáhnout prostřednictvím dílčích cílů, kterými jsou : 1. vytvořit program odborného finančního poradenství 2. proškolit klienty SAS ze standardů finanční gramotnosti 3. zlepšit či stabilizovat ekonomickou situaci vybraných klientů SAS 4. posílit schopnost potřebných klientů SAS odolat reklamě a komerčním nabídkám 5. zajistit dostupné odborné finanční poradenství klientům
projekt nemá partnera
I.MONITOROVACÍ OBDOBÍ - 1.3. - 30.4.2013 REALIZOVANÉ AKTIVITY: Číslo klíčové aktivity: 1 Název klíčové aktivity: Vytvoření programu odborného finančního poradenství Realizace aktivity je k datu ukončení prvního monitorovacího období ve své polovině a je současně jedinou aktivitou, která byla v souladu s harmonogramem v rámci projektu dosud částečně realizována: Byl přijat finanční poradce – absolvent VŠ – bakalářský studijní program Ekonomika a management, který absolvoval stáže na okresním soudě a na MěÚ v Bruntále, 150 hod kurz pro pracovníky v sociálních službách, 3 odborná školení a samostudium odborné literatury a právních předpisů souvisejících s výkonem funkce. Částečně bylo pořízeno vybavení pro pracoviště finančního poradce v Bruntále a pro pracoviště ve Vrbně pod Pradědem /dále Vrbno p/P/ a Městě Albrechticích /dále M. Al-ce/. Byl pořízen spotřební materiál, kancelářské potřeby a odborná literatura. Pracovní stoly a židle pro poradce pro Vrbno p/P. a M. Al-ce jsou objednány. Zázemí pro pracoviště odborného finančního poradenství v Bruntále je vytvořeno v sídle společnosti, ve Vrbně pod Pradědem bude v budově zdejšího MěÚ, kde proběhla prohlídka a bylo dohodnuto podání žádosti o pronájem, která byla odeslána dne 31.5.2013 radě města. Byly realizovány 4 prohlídky prostor ve M. Al-cích, které však nebyly vhodné, hledání dalších pokračuje. Je zpracována první textová verze 4 odborných letáků (1. Hospodaření domácnosti; 2. Ceny a peníze; 3. Finanční trhy a finanční produkty; 4. Předlužení a možnosti jeho řešení) a první textová verze manuálu „Standardy finanční gramotnosti“. II. MONITOROVACÍ OBDOBÍ - 1.5. - 30.8.2013 REALIZOVANÉ AKTIVITY Číslo klíčové aktivity: 1 Název klíčové aktivity: Vytvoření programu odborného finančního poradenství V rámci realizace aktivity č.1 byly úspěšně zajištěny a dovybaveny kancelářské prostory pro činnost finančního poradce ve dvou městech regionu – Městě Albrechticích a Vrbně pod Pradědem. Ve Městě Albrechticích se jedná o prozatímní zázemí, jednání o stálém ve vhodnějších prostorách pokračuje – byla podána nová žádost o pronájem prostor. Textová verze 4 odborných letáků (1.Hospodaření domácnosti; 2.Ceny a peníze; 3.Finanční trhy a finanční produkty; 4.Předlužení a možnosti jeho řešení) a „Standardů finanční gramotnosti“ byla dokončena, uzavírá se výběrové řízení na grafické zpracování a tisk materiálů. V rámci realizace aktivity č.1 byly úspěšně zajištěny a dovybaveny kancelářské prostory pro činnost finančního poradce ve dvou městech regionu – Městě Albrechticích a Vrbně pod Pradědem. Ve Městě Albrechticích se jedná o prozatímní zázemí, jednání o stálém ve vhodnějších prostorách pokračuje – byla podána nová žádost o pronájem prostor. Textová verze 4 odborných letáků (1.Hospodaření domácnosti; 2.Ceny a peníze; 3.Finanční trhy a finanční produkty; 4.Předlužení a možnosti jeho řešení) a „Standardů finanční gramotnosti“ byla dokončena, uzavírá se výběrové řízení na grafické zpracování a tisk materiálů. Číslo klíčové aktivity: 2 Název klíčové aktivity: Proškolení klientů SAS ze standardů finanční gramotnosti Byl stanoven předběžný termín konání vzdělávacího semináře a workshopu – listopad/prosinec 2013 a jsou poptávány prostory pro jejich realizaci. Oslovujeme klienty, kteří budou mít zájem se akcí zúčastnit. Bude-li to možné, pro seminář i workshop zajistíme možnost právní konzultace. Číslo klíčové aktivity: 5 Název klíčové aktivity: Výkon odborného finančního poradenství ve třech městech V lokalitách Vrbno pod Pradědem a Město Albrechtice bude finanční poradenství poskytováno dle plánu 1x za 14 dní. O službě byli informováni zástupci obou měst a dalších obcí regionu. Občané budou informováni prostřednictvím webových stránek, obecních zpravodajů, kabelové televize a informačních tabulí.
ne

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovou skupinou jsou komerčně zneužívané osoby, které již doplatili na skutečnost nebo jsou ohroženi tím, že : 1. nejsou schopni odolat agresivní reklamě ( musí mít všechno hned) a berou si spotřebitelské úvěry bez ohledu na schopnost splácet, 2. nedostatečně se seznámí s podmínkami a ceníkem zboží, služeb, finančního produktu resp. podepisují smlouvy bez přečtení, pod nátlakem prodejce a s plnou důvěrou v jeho ústní informace ( prodej předraženého zboží na zájezdech, produkty nebankovních institucí s lichvářskými úvěry včetně systému vymáhání pohledávek až po neřízené exekuce), 3. přecení své schopnosti splácet závazky hned při vstupu do úvěru nebo v návaznosti na okolnosti, při kterých dojde ke snížení příjmu ( ztráta zaměstnání, nemoc, úraz, rodičovská dovolená apod.). Konkrétně se jedná o klienty sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi "Rodinná asistence" a klienty "Sociální poradny" naší společnosti.