Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Popis aktivit projektu viz výše.

- podpora procesu plánování na území Moravskoslezského kraje a jeho rozvoj, - podpora informovanosti uživatelů sociálních služeb o procesu plánování v Moravskoslezském kraji, - zvýšení informovanosti veřejnosti v sociální oblasti, - zavádění nových metod do procesu plánování v Moravskoslezském kraji.
Pro tento projekt nerelevantní.
Stručná nástin realizace KA projektu: 1) Zjišťování potřeb obcí s obecním úřadem v procesu plánování sociálních služeb - Tato aktivita, zajištěná externím dodavatelem, poskytla obcím s obecním úřadem, které vyslovily zájem o účast v projektu, vymezení jejich potřeb za účelem zahájení plánování sociálních služeb nebo pokračování v něm. Došlo ke zmapování stavu plánování, ve kterém se obec nachází, definování překážek, problémů a obtíží, které je nutno odstranit pro zapojení do procesu plánování či jeho pokračování. Aktivita byla realizována formou individuálních konzultací s obcemi a tematických seminářů 2) Zajištění odborných seminářů na témata týkající se plánování sociálních služeb - Jedním z nezbytných předpokladů úspěšnosti procesu plánování sociálních služeb a tudíž i zpracování kvalitního střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb je i vzdělávání pro koordinátory plánování sociálních služeb na obcích, a to formou odborných seminářů. V rámci projektu proběhly níže uvedené jednodenní, resp. dvoudenní vzdělávací akce na témata - Funkce koordinátora sociálních služeb. - Kvalita sociálních služeb v procesu plánování sociálních služeb. - Proces zjišťování potřeb občanů. - Propojování sociálních služeb a sociální práce. - Vymezení hranic a spolupráce mezi sociální službou a lékařskou pomocí v rámci plánování sociálních služeb. 3) Vytvoření nástrojů pro podporu zvyšování informovanosti veřejnosti v sociální oblasti Cílem aktivity bylo podpořit zvyšování informovanosti veřejnosti o povinnostech poskytovatelů sociálních služeb ve vztahu k dodržování práv osob. Poskytovatelé sociálních služeb dostali do rukou nástroj pro lepší práci se současnými i potenciálními klienty. Zajištění informování formou distribuce letáku mělo přispět k zesílení povědomí o sociálních službách jak ze strany stávajících uživatelů, tak i potenciálních, kteří o započetí využití sociální služby uvažují. V rámci aktivity byly vytvořeny následující dokumenty: - Leták "Směrovka pro lidi, kteří pečují o svého blízkého." - "Brožura Jak vybrat pobytovou sociální službu." Vedle výše uvedeného probíhaly rovněž semináře ke zlepšování kvality pobytových sociálních služeb pro seniory. Semináře byly organizovány a lektorsky zajištěny pracovníky Krajského úřadu Moravskoslezského kraje a inspektoři Krajské pobočky Úřadu práce v prostorách MSK. Vedle toho proběhlo také meziresortní setkání k problematice informovanosti o povinnostech poskytovatelů sociálních služeb ve vztahu k dodržování práv osob. Setkání se konalo za účasti odborníků z Kanceláře veřejného ochránce práv, Ministerstva sociálních věcí ČR, Ostravské univerzity v Ostravě a pracovníků odboru sociálních věcí krajského úřadu. Zdůrazňována byla především rizika nelegálního poskytování sociálních služeb bez řádné registrace, v ubytovacích zařízeních. 4) Case management Metodu case managementu (dále jen CM) lze jednoduše definovat jako strategii pro organizování a koordinaci poskytovaných služeb na úrovni jednotlivce. Podstatou je individuální posouzení potřeb, dovedností a schopností klienta a doporučení na míru šité pomoci přednostně formou ambulantní či terénní sociální služby. Koordinace možností klienta dle jeho zjištěných potřeb je zajištěna stanovením zodpovědné osoby (koordinátor/case manager), která ve spolupráci s dalšími odborníky mapuje sociální situaci klienta a sociální služby v místě bydliště. Cílem této koordinace je zajištění komplexního plánu péče, který je individualizován a je nezbytný pro zjištění potřeb klienta a hledání možností řešení jeho aktuální situace. Tyto alternativní služby nabízí klientům a jejich rodinám možnost zůstat v jejich přirozeném prostředí a předcházet institucionalizaci. Aktivita byla realizována ve dvou cyklech. Nejprve proběhlo vzdělávání zástupců obcí v metodě case managementu, a to prostřednictvím dvou typů seminářů: a) Case management v sociální oblasti Odborný tematický seminář k tématu Case management v sociální oblasti (teoretická část). b) Case management v praxi Odborný tématický seminář k tématu Case management v praxi (praktická část). Poté byla vytvořena pracovní skupina, jejímž úkolem je vytvořit metodiku pro použití case managementu v oblasti práce s odmítnutými zájemci o sociální službu. Tato aktivita ještě probíhá.
Mezi výsledky projektu patří: 1) Vytvoření SPRSS MSK pro léta 2015 - 2020. 2) Vytvoření informativních materiálů: Směrovka pro lidi pečující o svého blízkého a Jak vybrat pobytovou službu. 3) Sjednocená struktura SPRSS v MSK. 4) Metodika použití case managementu v práci s odmítnutými zájemci o sociální službu.
Pro tento projekt nerelevantní.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

- pracovníci obcí s obecním úřadem, - pracovníci obcí s pověřeným úřadem, - poskytovatelé sociálních služeb a další profesní pracovníci, - veřejnost.