Hlavním cílem projektu je zvýšení efektivnosti úřadu městysu Strážný prostřednictvím analýzy a navržení procesního řízení vedoucích ke zvyšování efektivity poskytování veřejné správy, veřejných služeb a racionalizace rozdělení kompetencí v rámci úřadu. Dále pak vytvoření a aplikace nástrojů na podporu implementace Strategie udržitelného rozvoje městysu Strážný a podporu účasti občanů na rozhodování o veřejném životě, prostřednictvím zpracování a aplikace oborové Marketingové strategie městysu Strážný.
V neposlední řadě je cílem projektu také zajištění kvalitního a účelného vzdělávání v oblasti procesního řízení a implementace strategických dokumentů, aby bylo možné tyto aktivity bez problémů zavést do běžné činnosti městysu.
Městys Strážný řeší dlouhodobě zefektivnění činnosti svého úřadu. Jednotlivé činnosti nejsou přesně vymezeny a specifikovány, chybí definice jednotlivých procesů, které probíhají a jejich usměrnění, a to v rámci celého úřadu s vazbou na jeho orgány. Současně je nutné vytvoření kompetenčního řádu, který bude přesně vymezovat činnosti a odpovědnosti jednotlivých pracovníků úřadu a orgánů městysu. Tím docílíme zvýšení kvality řízení, managementu a zvýšíme transparentnost úřadu, která bude dána jasnými kompetencemi.
V roce 2012 byl zpracován dokument Strategický plán rozvoje městysu Strážný. Cílem tohoto strategického dokumentu je navrhnout dlouhodobý rozvoj území. Strategický plán konkretizuje strategické cíle a rozvojové aktivity ve formě konkrétních opatření a projektů, určuje jejich nositele a navrhuje způsoby financování a implementace.
K tomu, aby městys Strážný dlouhodobě prosperoval, je nutné změnit jeho image. A to z vnímání obce veřejných domů, neupravených příhraničních tržnic, apod. na obec, jejímž posláním, vyplývajícím z nového strategického plánu, je být "přívětivou bránou do země". Proto je nutné širokou veřejnost, ale i obyvatele městysu informovat o všech zamýšlených a realizovaných krocích, aby se obec dále rozvíjela.
V současné době chybí městysu Strážný systémové komplexní podchycení celé marketingové problematiky související se samotnou implementací strategického plánu. Obec uplatňuje některé marketingové a komunikační principy, avšak ty jsou nedostačující, a nejsou vždy oficiálně a formálně zakotveny. Problémem tedy je, že v současné době není definována Marketingová strategie v návaznosti na implementaci Strategického plánu k zajištění dlouhod. rozvoje.
Dlouhodobě se nedaří zajistit jednotnou komunikaci a zapojování co nejširšího spektra tvůrců strategických a koncepčních dokumentů městysu. Nezbytnou součástí projektu je vzdělávání v oblasti aplikace strategického plánování. Nedostatečné jsou i odborné kompetence v oblasti procesního řízení.