Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Hlavním cílem projektu je zvýšení efektivnosti úřadu městysu Strážný prostřednictvím analýzy a navržení procesního řízení vedoucích ke zvyšování efektivity poskytování veřejné správy, veřejných služeb a racionalizace rozdělení kompetencí v rámci úřadu. Dále pak vytvoření a aplikace nástrojů na podporu implementace Strategie udržitelného rozvoje městysu Strážný a podporu účasti občanů na rozhodování o veřejném životě, prostřednictvím zpracování a aplikace oborové Marketingové strategie městysu Strážný.

V neposlední řadě je cílem projektu také zajištění kvalitního a účelného vzdělávání v oblasti procesního řízení a implementace strategických dokumentů, aby bylo možné tyto aktivity bez problémů zavést do běžné činnosti městysu. 

 

Městys Strážný řeší dlouhodobě zefektivnění činnosti svého úřadu. Jednotlivé činnosti nejsou přesně vymezeny a specifikovány, chybí definice jednotlivých procesů, které probíhají a jejich usměrnění, a to v rámci celého úřadu s vazbou na jeho orgány. Současně je nutné vytvoření kompetenčního řádu, který bude přesně vymezovat činnosti a odpovědnosti jednotlivých pracovníků úřadu a orgánů městysu. Tím docílíme zvýšení kvality řízení, managementu a zvýšíme transparentnost úřadu, která bude dána jasnými kompetencemi.

 

V roce 2012 byl zpracován dokument Strategický plán rozvoje městysu Strážný. Cílem tohoto strategického dokumentu je navrhnout dlouhodobý rozvoj území. Strategický plán konkretizuje strategické cíle a rozvojové aktivity ve formě konkrétních opatření a projektů, určuje jejich nositele a navrhuje způsoby financování a implementace.

K tomu, aby městys Strážný dlouhodobě prosperoval, je nutné změnit jeho image. A to z vnímání obce veřejných domů, neupravených příhraničních tržnic, apod. na obec, jejímž posláním, vyplývajícím z nového strategického plánu, je být "přívětivou bránou do země". Proto je nutné širokou veřejnost, ale i obyvatele městysu informovat o všech zamýšlených a realizovaných krocích, aby se obec dále rozvíjela.

V současné době chybí městysu Strážný systémové komplexní podchycení celé marketingové problematiky související se samotnou implementací strategického plánu. Obec uplatňuje některé marketingové a komunikační principy, avšak ty jsou nedostačující, a nejsou vždy oficiálně a formálně zakotveny. Problémem tedy je, že v současné době není definována Marketingová strategie v návaznosti na implementaci Strategického plánu k zajištění dlouhod. rozvoje.

Dlouhodobě se nedaří zajistit jednotnou komunikaci a zapojování co nejširšího spektra tvůrců strategických a koncepčních dokumentů městysu. Nezbytnou součástí projektu je vzdělávání v oblasti aplikace strategického plánování. Nedostatečné jsou i odborné kompetence v oblasti procesního řízení.

Hlavním cílem projektu je zvýšení efektivnosti úřadu městysu Strážný prostřednictvím analýzy a navržení procesního řízení vedoucích ke zvyšování efektivity poskytování veřejné správy, veřejných služeb a racionalizace rozdělení kompetencí v rámci úřadu. Dále pak vytvoření a aplikace nástrojů na podporu implementace Strategie udržitelného rozvoje městysu Strážný a podporu účasti občanů na rozhodování o veřejném životě, prostřednictvím zpracování a aplikace oborové Marketingové strategie městysu Strážný. V neposlední řadě je cílem projektu také zajištění kvalitního a účelného vzdělávání v oblasti procesního řízení a implementace strategických dokumentů, aby bylo možné tyto aktivity bez problémů zavést do běžné činnosti městysu.
Projekt nemá partnery projektu
Projekt je rozčleněn do 3 klíčových aktivit: Procesní řízení a jeho implementace 1. Analýza systému procesního řízení Aktivita zahrnuje zpracování: a) procesní analýzy a mapování vybraných procesů (vazby mezi procesy, jejich funkčnost a efektivnost, vztahy mezi procesy a organizačními místy - komunikační, rozhodovací aj., rozhraní mezi procesy, možností spolupráce s dalšími útvary a sdílení procesů), b) procesně - personální analýzy žadatele, vč. analýzy znalostí a zkušeností pracovníků v oblasti procesního řízení a zpracování návrhu školících a rozvojových plánů. Součástí bude návrh optimalizace procesů s ohledem na kapacity pro výkon procesů. 2. Návrh optimalizace stavu procesů za účelem zefektivnění jejich výkonu V návaznosti na výstupy analýzy sytému procesního řízení a procesně-personální analýzy bude zpracován návrh akčního plánu a priorit pro postupnou a vhodnou cestu implementace základních kamenů procesního řízení (např. cíle procesů ve vazbě na strategii, role a odpovědnosti za procesy, dokumentace a modelování procesů, zlepšování a projekty apod.). Dále vznikne návrh cílového stavu procesů a potřebných organizačních a dalších změn (personální, změny dokumentace, apod.). Součástí návrhu bude akční plán změn a také harmonogram těchto změn, a odpovědností a kompetencí pracovníků (kompetenční řád). 3. Implementace procesního řízení do činnosti městysu Budou implementovány procesy nejen v rámci městysu Strážný, ale i jeho orgány. Hlavním výstupem aktivity bude Analýza a návrh zefektivnění procesního řízení do činnosti městysu Strážný. Dílčí výstupy aktivity: 1. Analýza systému procesního řízení 2. Návrh optimalizace stavu procesů za účelem zefektivnění jejich výkonu 3. Procesní mapa 4. Definice kompetencí jednotlivých pracovníků městysu (kompetenční řád) 2. Zpracování a aplikace oborové Marketingové strategie Oborová marketingová strategie městysu Strážný bude navazovat na již zpracovaný Strategický plán rozvoje městysu Strážný, bude využívat technické, materiální a personální zázemí obce, podporovat naplňování strategických cílů a vytvářet předpoklady pro další udržitelný, potřebný a požadovaný rozvoj městysu. Hlavním cílem Marketingové strategie bude zajištění požadované image obce, která vychází především ze Strategického plánu rozvoje městysu. Specifickými cíli marketingové strategie jsou: - Definice marketingových cílů - Prezentace městysu způsobem blízkým jednotlivým cílovým skupinám - Obohacení stávající nabídky služeb, produktů a myšlenek, včetně definování nejvhodnějšího způsobu jejich komunikace - Implementace strategie podpoří atraktivitu služeb, produktů a idejí ve vztahu k cílovým skupinám - Zvýšení povědomí o městysu Strážný v ČR i zahraničí - Zajištění konkurenční výhody 3. Vzdělávání v oblasti procesního řízení a strategického plánování Vzdělávání bude zaměřeno na členy projektového týmu a cílové skupiny. Jedná se o průřezovou aktivitu, která navazuje na předchozí klíčové aktivity KA1 a KA2. Její náplní je vzdělávání pracovníků městysu Strážný, členů projektového týmu, zastupitelů a členů výborů. V rámci vzdělávání budou pracovníci vybaveni potřebnými dovednostmi pro cílenou a úspěšnou implementaci těchto nástrojů do praxe v prostředí veřejné správy, městysu Strážný. Cílem je zvýšit kompetence a dovednosti těchto pracovníků.
V současné době došlo k podpoře 38 osob a to ve 2 vzdělávacích kurzech, které byly zaměřeny na procesní řízení a strategické plánování. Postupně dochází k dopracování výstupů projektu ve formě procesního řízení a oborové Marketingové strategie.
V rámci projektu není realizována mezinárodní spolupráce.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílové skupiny jsou: 1. Zastupitelé (min. 7 osob) 2. Členové výborů (min. 6 osob) Zastupitelé a členové výborů budou zapojeni do všech klíčových aktivit projektu. Budou seznámeni s principy strategického plánování (KA 2) jelikož schvalují finální dokument Marketingové strategie městysu Strážný a podílí se na jeho implementaci a realizaci. Tato CS se bude též účastnit klíčové aktivity implementace principů procesního řízení do praxe úřadu (KA 1). Je nezbytné nastavit procesy nejen samotného úřadu, ale zajistit provázanost těchto procesů se zastupiteli a výbory. Budou tak ustanovena základní pravidla jednotlivých procesů, ale i komunikace, čímž bude činnost těchto CS vůči úřadu (jako celku) efektivnější. Cílové skupiny se budou tedy účastnit vzdělávání, které bude zaměřené na strategické plánování a procesní řízení a jeho implementaci do činnosti města a všech jeho orgánů. U této cílové skupiny je předpoklad motivace dán tím, že jsou ochotni angažovat se v komunální politice a mají zájem na zajištění udržitelného rozvoje městysu, stejně tak jako zlepšování procesního řízení úřadu. Motivace CS: - získané osvědčení o absolvování vzdělávání - zvýšení kompetencí CS prostřednictvím jejich vzdělávání - zefektivnění práce jednotlivých zástupců cílové skupiny a usnadnění komunikace, a to jak interní, tak i externí (mezi jednotlivými členy, ale i s úřadem), a to díky zavedení procesního řízení - možnost nepřímo se podílet na tvorbě Marketingové strategie