Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Lidské zdroje, tj. pracovníci tvoří v případě ORP Konice největší bohatství organizace a jejich řízení rozhoduje o úspěšnosti organizace. Jednou z nejdůležitějších činností při řízení lidských zdrojů je vzdělávání. Nejefektivnějším způsobem vzdělávání pracovníků v organizaci je dobře organizované systematické vzdělávání. Tento pravidelně se opakující cyklus, tj. analýza, plánování, realizace a hodnocení, žadatel v organizaci zavedl. Využití projektu umožnilo ORP Konice alespoň částečně se vyrovnat s tlakem současného života, legislativy, politických pohybů, ekonomického vývoje, veřejnosti. Od ORP Konice se očekává flexibilní reakce na změny zákonných norem, rychlé přizpůsobování se požadavkům veřejnosti tlumočených jejich politickou reprezentací, rostoucí kvalita úředních výkonů a rozhodnutí, zlepšování způsobu jednání úředníků s občany i způsobů vedení podřízených spolupracovníků. ORP Konice na tento tlak reaguje vzděláváním pracovníků i volených zastupitelů. Úspěšná realizace projektu přispěla k naplnění poslání organizace a k dosažení přínosů vzdělávání, kterými jsou např.- zlepšení výkonů v podobě výstupů, kvality, rychlosti,- vybavení vedoucích pracovníků dovednostmi, potřebnými k řízení a rozvíjení lidí,- vytváření pozitivní kultury v organizaci. V neposlední řadě došlo k finančním úsporám při hrazení výdajů za školící akce zaměstnanců.

Hlavním cílem projektu bylo zvýšit účinnost vzdělávání v organizaci, které je podřízeno strategickým cílům úřadu, obsaženým ve Strategickém plánu Městského úřadu Konice na období 2010-2015. Úřad podle tohoto plánu zavádí systematické vzdělávání, jehož jednotlivé části cyklu tvoří analýza vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, realizace vzdělávacích programů a hodnocení realizovaných aktivit. Možnost využití finančních prostředků z projektu přispělo k masívnější realizaci řady vzdělávacích programů, důležitých pro uskutečnění poslání a strategických cílů organizace. Velkým přínosem byla rovněž úspora finančních prostředků vynakládaných na vzdělávání a na cestovné, neboť všechny vzdělávací akce byly realizovány přímo v sídle žadatele.
Projekt neměl žádné partnery.
Během prvního monitorovacího období se realizovaly 4 kurzy. 19. ledna 2012 se konal kurz Vnitřní komunikace úřadu. Realizátorem kurzu bylo Vzdělávací centrum pro veřejnou správu a kurzu se zúčastnilo 38 osob. Všichni přítomní obdrželi školící materiály, propagační předměty a na konci kurzu zhodnotili jeho konání prostřednictvím evaluačního dotazníku. Druhým kurzem bylo Vyřizování petic a stížnost, zúčastnilo se ho 18 osob a zajišťovalo ho opět Vzdělávací centrum pro veřejnou správu. Třetí vzdělávací kurz projektu Odpovědnost za škodu způsobenou nesprávným úředním postupem byl realizován dne 27. března. Zúčastnilo se ho 30 osob a kurz zajišťovalo Vzdělávací centrum pro veřejnou správu. Zatím posledním proběhlým kurzem byla vzdělávací akce zaměřená na vedení a práci projektových týmu zúčastnilo se jí 14 osob. Realizaci kurzu zajišťovala společnost TSM a byl dvoudenní. Ve druhém monitorovacím období se uskutečnilo 5 vzdělávacích akcí. První proběhla v květnu a nesla název „Správní řád + vady správních řízení a správních aktů a jejich náprava“, zúčastnilo se jí 35 pracovníků. Všichni tito zaměstnanci pracují se správním řádem v každodenních činnostech. V červnu byli pracovníci úřadu proškoleni na veřejné registry. Kurzu se účastnilo 22zaměstnanců, z převážné většiny ti, kteří s těmito základními registry budou pracovat. V červenci se neuskutečnila žádná vzdělávací akce. V srpnu pak kurz „Finanční plánování a řízení projektů v podmínkách samosprávy a veřejné správy“. Tento kurz byl zaměřen na všechny zaměstnance úřadu a uvolněné politické představitele města. Tito pracovníci se podílejí na správě a realizaci projektů spolufinancovaných z Evropské unie. Lektorkou byla Mgr. Věra Jourová, bývalá náměstkyně ministra pro místní rozvoj a osoba, která spolupracovala na přípravě programů na období 2004-2006. Nyní pracovala jako lektorka pro Vzdělávací centrum pro veřejnou správu a dokázala poskytnout oba pohledy na danou problematiku. V září proběhla realizace kurz „Zákon o ochraně osobních údajů“. Lektorem byl Mgr. Josef Prokeš, který pracuje na Úřadu na ochranu osobních údajů a mohl prezentovat některé poznatky přímo z praxe. V říjnu, posledním měsíci sledovaného období, se uskutečnil kurz „Inventarizace majetku“. Tohoto kurzu se účastnili všichni pracovníci úřadu, kteří budou provádět fyzickou inventarizaci majetku. Kurzu se zúčastnilo 20 osob. Všechny uskutečněné kurzy realizovalo Vzdělávací centrum pro veřejnou správu. V projektu bylo za rok jeho realizace podpořeno 49 osob a 224 osob úspěšně absolvovalo všechny realizované kurzy. Zatím se v projektu realizovalo 9 kurzů. V rámci třetího monitorovacího období trvajícího od 1. listopadu 2012 do 30. dubna 2013 se uskutečnilo dalších 6 vzdělávacích akcí. 5 kurzů realizovalo Vzdělávací centrum pro veřejnou správu a jeden uskutečnila společnost TSM a jmenoval se „Hodnocení zaměstnanců“. V listopadu proběhla realizace kurzu „Přestupkové řízení – aktuality a praxe“. Tohoto kurzu se zúčastnilo 16 osob úřadu podílejících se na řešení přestupků. Definovaly se právní předpisy a pojmy na úseku přestupků, poté se podrobně prošlo přestupkové řízení. Lektorka vyjmenovala i všechny správní delikty a jmenovala některé vzory procesních úkonů a aktů souvisejících s přestupkovým řízením. Prosincový kurz byl zaměřen na veřejné zakázky. Kurzu se zúčastnilo 12 osob. Jednalo se hlavně o oba představitele vedení města Konice, vedoucí pracovníky úřadu, tajemníka a další úředníky, kteří přicházejí na úřadě do styku s veřejnými zakázkami. Lektorka se snažila popsat celý zákon a o veřejných zakázkách, všechny jeho doposud uskutečněné novelizace a také další připravované. Celý kurz byl výrazně interaktivní, posluchači se lektorky ptali na její komentář k některým paragrafům. Realizaci lednového kurzu zajišťovala společnost TSM. Jednalo se o dvoudenní kurz, který byl rozdělen na dvě části „Hodnocení zaměstnanců“ a „Hodnocení pracovního výkonu“. Obou kurzů se zúčastnilo vždy 11 osob. Vzdělávací akce byla interaktivní proložená týmovou prací. Účastníci často poukazovali na své jednání jako vedoucích pracovníků mezi sebou (oceňovali dobré vztahy) a vysokou administrativu a mnozí si odnesli pocit, že opravdu týmově fungují (někteří naopak). Dne 26. února 2013 se uskutečnil kurz „Benchmarking pro pokročilé, moderní metody řízení“. Kurzu se zúčastnilo 9 osob. Jednalo se o vedoucí pracovníky, referenta kvality a tajemníka úřadu. Dvěma lektory byli ředitelka vzdělávacího centra Ing. Jana Voldánová a Ing. Viktor Marek. Při své prezentaci výkladu podrobně prošli část, ve které vysvětlili, jak pracovat s benchmarkingovou databází BI2005. Zaměřili se na co nejzákladnější výklad, jak pracovat s daty, se srovnávacími analýzami. Ukázali popis grafického ukazatele, stanovení cílů, rozsahu a struktury analýzy, tabulky závěru. V březnu pak se uskutečnil kurz „Efektivní zvládnutí konfliktu“. Cílem realizovaného kurzu bylo získat znalosti o zákonitostech konfliktu, osvojit si nové strategie řešení konfliktů, definovat si základní principy vyjednávání a naučit se zachovat si sebevědomí a ovládat své emoce v konfliktních situacích. Poslední vzdělávací akce ve sledovaném období se uskutečnila dne 2. dubna a nesla název „Zvládnutí stresových situací“. Kurzu se zúčastnilo 32 osob zastoupených napříč všemi odbory úřadu. Cílem kurzu bylo definovat hlavní příčiny vzniku stresu s postupy jeho eliminace a odstranění. Vzdělávací akce byla proložena i konkrétními příklady a ukázkami. Po dobu realizace projektu se uskutečnilo 15 vzdělávacích akcí, bylo podpořeno 53 osob a bylo úspěšně proškoleno 342 účastníků uskutečněných vzdělávacích akcí. Během realizace čtvrtého monitorovacího období se uskutečnilo 5 vzdělávacích akcí. 4 uspořádalo Vzdělávací centrum pro veřejnou správu a 1 TSM Vyškov. V květnu se konal dvoudenní kurz zaměřený na strategické plánování. Kurzu se zúčastnili vedoucí pracovníci a představitelé vedení města. Cílem vzdělávací akce bylo získat základní znalosti v oblasti strategického plánování ve veřejné správě. V červnu 2013 se uskutečnil kurz „Prezentace a veřejný projev, komunikace s médii“. Účastníky tvořili povětšinou zástupci každého odboru úřadu, tajemník a místostarosta. Cílem této vzdělávací akce bylo hlavně poskytnout cílové skupině informace o tom, jak procesuálně přistupovat ke komunikaci s médii. V červenci se konala vzdělávací akce s názvem „Firemní kultura v kostce“. Cílová skupina byla tvořena napříč všemi zaměstnanci úřadu. Termín pro pořádání kurzu byl rozdělen do dvou dní. Hlavním cílem tohoto vzdělávacího programu bylo poskytnout účastníkům přehled o základních prvcích a zásadách při budování firemní kultury v organizaci. Devatenáctým kurzem byly „Zásady psaní úřední korespondence“. Zúčastnili se jej téměř všichni pracovníci MěÚ Konice. Cílem této vzdělávací akce bylo seznámit účastníky se zásadami psaní úřední korespondence a jejich užitím v praxi. Lektorka se opírala hlavně o Normu ČSN 01 6910 Úprava písemností zpracovaných textovými editory nebo psaných strojem. Dvacátým a tedy posledním kurzem byla „Prevence korupce a etika ve veřejné správě“. Kurz byl rozdělen na dva jednodenní. Zúčastnila se ho většina pracovníků úřadu. Cílem této vzdělávací akce bylo naplnění zásad veřejné správy jako služby občanům a dalších principů dobré veřejné správy a jejich užití v praxi. V závěrečném monitorovacím období nebyla nově podpořena žádná osoba. Úspěšně proškolených bylo 124 účastníků vzdělávacích akcí.
V rámci projektu se uskutečnilo 20 vzdělávacích akcí, bylo podpořeno 53 osob, z toho 22 mužů a 31 žen. Projekt generoval 466 úspěšných absolventů jednotlivých kurzů. Všichni obdrželi certifikát o úspěšném absolvování každého z kurzů a jejich účast na kurzu je zaznamenána v prezenční listině. Jednalo se o 213 mužů, kteří úspěšně absolvovali kurzy a 253 žen.
Projekt nepředpokládal mezinárodní spolupráci.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovou skupinu projektu lze rozdělit do dvou oblastí: 1)úředníci územně samosprávných celků 2)politici územního samosprávného celku