Magistrát hl. m. Prahy (MHMP) se pod záštitou ředitele MHMP dlouhodobě snaží prosazovat moderní metody řízení. Všechny předchozí projekty se věnovaly řešení problémů vzniklých uvnitř MHMP a hledání vnitřních bariér efektivity, přesto vnímání MHMP u veřejnosti stále není dobré.
Předkládaný projektový záměr naproti tomu směřuje k zapojení pohledu ze strany občana, prověření v minulosti nastavených procesů a opatření prostřednictvím nástroje poskytujícího objektivní zhodnocení z vnějšího pohledu, tj. mystery shoppingu. Na řešení zjištění vzešlých z tohoto šetření projekt reaguje podporou změny v oblasti rozšíření kompetencí pracovníků MHMP k provádění změn směřujících ke good governance a tvorbou konkrétních akčních plánů zúčastněných odborů přenášených do komplexní Strategie pro zlepšení kontaktu s veřejností.
Do projektu se z rozhodnutí supervizora projektu (ředitel MHMP), po konzultaci s vedením těchto odborů zapojily
3 hlavní subjekty ze skupiny tzv. front office odborů (v přímé komunikaci s občany).
- Odbor Evropských fondů (FON)
- Odbor Dopravně správních činností (DSC)
- Odbor Služeb (SLU) - oddělení služeb veřejnosti
V rámci průzkumu na odborech dojde ke kontaktu s minimálně 200 zaměstnanci z 356 zařazených do těchto organizačních jednotek (KA 2 a 3). Následně proběhnou aktivity podporující změnu ke good governance (KA 4 - 6), v rámci kterých vzniknou akční plány ke změně, jenž budou následně promítnuty do komplexní Strategie (KA 7) pod osobní záštitou ředitele MHMP.