Veřejný detail projektu

Informace o projektu

 

Projekt je zaměřen na implementaci  principů procesního a projektového řízení do praxe Městského úřadu Hustopeče včetně rozvoje 33 zaměstnanců a politiků města Hustopeče. 

Projekt svým věcným zaměřením navazuje na aktivity B, C a H výzvy, bude realizován po dobu 2,5 let, během nichž bude naplňovat strategii „Efektivní veřejná správa a přátelské služby“. Jeho realizace bude probíhat v prostorách Městského úřadu Hustopeče.

Hlavní výstupy projektu:

- Zavedený systém projektového řízení v MěÚ Hustopeče včetně vytvořené a využívané metodiky projektového řízení.

- Optimalizovaný systém procesního řízení v MěÚ Hustopeče včetně vytvořené metodiky procesního řízení.

Projekt je inovativní, má ošetřena hlavní rizika, ustanoven zkušený realizační tým disponující odbornými profesními znalostmi a zkušenostmi v oblasti zaměření projektu.

 

1. Zefektivnit fungování řízení projektů a nastavení/zavedení funkčního systému, jež napomůže zaměstnancům vybraných odborů MěÚ Hustopeče a vedení města Hustopeče, administrovat a řídit realizované projekty. Prostřednictvím kvalitního řízení projektů tak bude možné mimo jiné ušetřit finanční prostředky a eliminovat zbytečné chyby. 2. Zvýšit výkonnost, efektivitu a kvalitu služeb poskytovaných ve veřejné správě. Optimalizací procesního řízení bude umožněno řídit úřad i město jako soubor vzájemně provázaných procesů a zvyšovat výkonnost a kvalitu veřejných služeb poskytovaných MěÚ Hustopeče a snižovat finanční a časovou náročnost provozu úřadu.
Projekt nemá partnera.
Průběh projektu k 30.6.2014: Realizaci projektu Implementace principů procesního a projektového řízení do praxe Městského úřadu Hustopeče zahájilo město Hustopeče 1. ledna 2013. Cílem projektu je jednak zefektivnit fungování řízení projektů a nastavit funkční systém, který napomůže zaměstnancům vybraných odborů Městského úřadu Hustopeče a vedení města Hustopeče administrovat a řídit realizované projekty. V průběhu loňského roku proto proběhlo pět bloků školení na téma Specifika evropských fondů, kterých se zúčastnili vedoucí odborů MěÚ Hustopeče, vybraní zastupitelé Města Hustopeče, vedení města a pracovníci odborů, kteří se podílejí na vedení a realizaci projektů spolufinancovaných z EU. Vzhledem k tomu, že dalším cílem projektu je zvýšit výkonnost, efektivitu a kvalitu služeb poskytovaných ve veřejné správě navazovaly na předchozí oblast školení tři bloky semináře na téma Řízení změnových procesů, kterých se zúčastnilo vedení města, vedoucí odborů a zástupci vedoucích odborů. Dále byla odbornou externí organizací - firmou Equica, a.s., která byla vybrána na základě výběrového řízení zpracována, ve spolupráci s manažerem a metodikem pro projektové a procesní řízení, Analýza stávajícího stavu projektového řízení a Analýza vybraných procesů, v rámci agendy na vybraných odborech Městského úřadu Hustopeče. Smyslem procesní analýzy je zmapovat současné stavy procesů a jejich provázanost k vnitřním a vnějším limitům podmínkám s cílem zlepšit systém procesního řízení. Projektová analýza byla zaměřena na posouzení současného stavu řízení projektů, identifikaci slabých míst/nedostatků řízení projektů, návrh doporučení vedoucích k optimalizaci systému projektového řízení. V první polovině roku 2014 probíhaly činnosti související se samotnou přípravou plánu implementace principů procesního řízení na jednotlivých odborech MěÚ, přípravou plánu principů projektového řízení a dále zavedení speciálního softwaru pro procesní řízení, který umožní tvořit přehledné procesní mapy a podle potřeby v nich zobrazovat atributy popisující jednotlivé procesy (činnosti), kompetenční modely (vstupy/výstupy – náplně prací zaměstnanců s vazbami na vzdělávání, potřebný software, pracovní pomůcky atd.). Průběh projektu k 30. 6. 2015 Na Městském úřadě v Hustopečích byl ukončen projekt „Implementace principů procesního a projektového řízení do praxe MěÚ Hustopeče“, reg. č. CZ.1.04/4.1.01/89.00011, který byl spolufinancovaný z prostředků EU, z Operačního programu lidské zdroje a zaměstnanost. Doba realizace projektu byla od 1. ledna 2013 až 30. června 2015. Ve spolupráci s externí firmou byla, v období od března 2013 do prosince 2013, zpracována procesní analýza 3 odborů MěÚ a navržena nápravná opatření (zmapování a analýza procesů, identifikace procesů, popis procesů, popis vazeb mezi procesy, hledání duplicit, analýza možností spolupráce a sdílení procesů. Ve stejném termínu (březen 2013 až prosinec 2013) a zpracována projektová analýza a navržena nápravná opatření. Dále bylo roce 2013 realizováno 1 pětidenní uzavřené školení „Specifika evropských fondů“ a 1 třídenní „Řízení změnových procesů“ pro cílovou skupinu zaměstnanců na manažerských pozicích. Cílem vzdělávání bylo zkvalitnit procesní řízení s ohledem na probíhající změny. Manažer a metodik projektu pro projektové a procesní řízení v období od září 2013 do konce projektu zpracovával metodiku procesního řízení MěÚ Hustopeče a metodiku projektového řízení MěÚ Hustopeče a ve spolupráci s ostatními pracovníky MěÚ Hustopeče zaváděl nový software pro procesní řízení jako podpůrný nástroj pro optimalizaci procesů a procesního řízení. Celý projekt byl ukončen 17. června 2015 závěrečnou konferencí, kde byly představeny a zhodnoceny výstupy projektu starostům okolních měst a odborné veřejnosti.
Zájmem Města Hustopeče je pracovat co nejefektivněji a poskytovat profesionální služby občanům města, čehož lze dosáhnout jen prostřednictvím kvalifikovaných pracovníků a nastavených a využívaných strategických procesů a postupů a jejich kvalitního a efektivního řízení. Město Hustopeče realizuje celou řadu projektů s odlišnou mírou úspěchu. Při realizaci projektů bývá často promrháno mnoho prostředků a uděláno spoustu zbytečných chyb, které by kvalitní řízení projektů (tzn. lepší definování cílů, plánování, vedení, sledování a ukončení projektů bylo schopno významně napravit. Prostřednictvím zefektivnění fungování řízení projektu a nastavení funkčního systému, jež napomůže zaměstnancům vybraných odborů a vedení města efektivně a kvalitně administrovat a řídit realizované projekty, bude moct být mimo jiné podpořeno zvýšení flexibility a týmové spolupráce, zvýšení odpovědnosti (jasné stanovení pravomocí a odpovědnosti), zaveden systémový přístup k řešení problémů a větší angažovanost, průhlednost a orientace na cíl. Zefektivněním a optimalizací procesního řízení bude umožněno řídit úřad i město jako soubor vzájemně provázaných procesů, jejichž cílem je zejména zvyšovat kvalitu života občanů a výkonnost a kvalitu úřadem poskytovaných veřejných služeb. Projekt pomůže nalézt kritická místa v rámci jednotlivých procesů, které snižují výkonnost, nalézt příliš drahé procesy, zajistit systémový přístup a týmovou spolupráci v rámci řízení procesů aj.
Projekt není založen na mezinárodní spolupráci

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Projekt podpoří 33 zaměstnanců a politiků města Hustopeče, kteří se podílejí na řízení, organizaci a realizaci projektů a vedoucí pracovníky a jejich zástupce. 28 z nich spadá do této cílové skupiny: ? 10 vedoucích odborů ? 10 zástupců vedoucích odborů ? tajemník ? 2 projektoví manažeři, 2 právníci, 2 investiční technici, hlavní účetní Projekt podpoří odborné znalosti a dovednosti zaměstnanců a politiků města Hustopeče podílejících se nařízení, organizaci a realizaci projektů, zvýší jejich adaptabilitu, hodnotu a konkurenceschopnost na trhu práce.