Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Cíl projektu je zaměřen na zajištění profesního rozvoje pracovníků sociálních služeb Charit olomoucké arcidiecéze tak, aby realizované služby Charit reagovaly odpovídajícím odborným a lidským způsobem na potřeby svých cílových skupin.Profesní růst pracovníků charitních sociálních služeb v konečném důsledku pozitivně ovlivní proces začleňování osob sociálně vyloučených a ohrožených sociální exkluzí.Formou systematického vzdělávání za účelem prohloubení znalostí pracovníků sociálních služeb Charit olomoucké arcidiecéze podpoříme kvalitní rozvoj 165 poskytovaných služeb v olomoucké arcidiecézi,čímž posílíme spokojenost až 17 300 osob sociálně vyloučených a ohrožených sociální exkluzí.Tento projekt rozvíjí a přímo navazuje na vzdělávací projekty ACHO od roku 2007 zaměřené především na předávání základních, pro dobrou praxi nezbytně nutných, znalostí v oblasti poskytování sociální služby. V rámciprojektu "Pokračujeme v kvalitě" nabídneme pracovníkům sociálních služeb odborné krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé vzdělávací kurzy orientované na specifické potřeby jednotlivých cílových skupin. Zajistíme tak systematický proces dalšího vzdělávání našich odborníků prostřednictvím těchto aktivit:- vzdělávání pracovníků v manažerských dovednostech,- vzdělávání pracovníků v oblasti podpory kvality sociálních služeb,- vzdělávání pracovníků specializované na jednotlivé cílové skupiny klientů.Vzdělávací témata byla zjišťována dotazníkovým šetřením a jsou výstupem analýzy vzdělávacích potřeb. V oblasti manažerských dovedností projevilo 70% (tj. 89)respondentů zájem o vzdělávání, z toho 32% (tj. 42) o základní dlouhodobý kurz a 37% (tj. 47) respondentů o kurz střednědobý "navazující". V oblasti kvality projevilo zájem o dlouhodobý kurz zaměřený na "Poradce kvality" (pracovníka, který metodicky vede pracovní týmy v oblasti standardů kvality a jejich zavádění do praxe) 23% (tj. 29) respondentů. O navazujícívzdělávání "Poradců kvality" projevili zájem všichni současní vyškoleni poradci kvality, 20 respondentů. V oblasti odbornosti poskytovaných služeb projevilo zájem 100% respondentů, z toho 18% neprojevilo vůbec zájem o dlouhodobé vzdělávání. Zvolené vzdělávací potřeby dotazovaných pracovníků jasně ukazují na potřebu profesního rozvoje v oblasti konkrétní sociální služby a specifických potřeb jejích cílových skupin. Projekt "Pokračujeme v kvalitě" tak rozvíjí započatý vzdělávací proces v olomoucké arcidiecézi tím, že umožnísystematické prohlubující vzdělávání jejích pracovníků.

Hlavním cílem projektu je podpora procesu začleňování osob sociálně vyloučených a ohrožených sociální exkluzí prostřednictvím zvyšování odborné úrovně pracovníků charitních služeb zaměřených na tyto osoby. Cíl projektu je zaměřen na zajištění profesního rozvoje pracovníků sociálních služeb Charit olomoucké arcidiecéze tak, aby jimi realizované služby reagovaly odborným a lidským způsobem na potřeby svých cílových skupin. Dílčími cíli projektu jsou: - zvýšení a podpora efektivity a kvality sociálních služeb prostřednictvím kvalitního středního managementu; - posílení systému podpory kvality sociálních služeb Charit Olomoucké arcidiecéze; - zvýšení a prohloubení odbornosti pracovníků sociálních služeb v návaznosti na specifické potřeby cílových skupin. Projekt podpoří 165 služeb.
Partner projektu bude do realizace projektu "Pokračujeme v kvalitě" po celou dobu jeho realizace zapojen. Česká katolická charita, zastoupena Mgr. Leonou Martinkovou, se podílela na zpracování projektové dokumentace a byla plnohodnotným partnerem při získávání podkladů pro projektovou žádost. V rámci partnerství očekáváme od ČKCH převážně metodickou podporu a poradenství v oblasti realizace projektu. Jako partner projektu byla ČKCH vybrána pro její velké zkušenosti s realizací evropských projektů a s poskytováním sociálních služeb. Obě zkušenosti jsou pro náš projekt velkým přínosem a pomohou nám zajistit harmonický průběh realizace projektu.
V rámci projektu "Pokračujeme v kvalitě" nabídneme pracovníkům sociálních služeb odborné krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé vzdělávací kurzy orientované na specifické potřeby jednotlivých cílových skupin. Zajistíme tak systematický proces dalšího vzdělávání našich odborníků prostřednictvím těchto aktivit: - vzdělávání pracovníků v manažerských dovednostech, - vzdělávání pracovníků v oblasti podpory kvality sociálních služeb, - vzdělávání pracovníků specializované na jednotlivé cílové skupiny klientů. Vzdělávání zajistíme formou dodavatelských služeb vybraných v řádném výběrovém řízení.
Formou systematického vzdělávání za účelem prohloubení znalostí pracovníků sociálních služeb Charit olomoucké arcidiecéze podpoříme kvalitní rozvoj 165 poskytovaných služeb v olomoucké arcidiecézi, čímž posílíme spokojenost až 17 300 osob sociálně vyloučených a ohrožených sociální exkluzí. Předpokládaný počet podpořených osob: - 368 vyškolených pracovníků sociálních služeb. Předpokládaný počet realizovaných vzdělávacích programů: Proběhne celkem 16 vzdělávacích programů v počtu 24 běhů (některé programy budou vzhledem k velkému počtu zájemců realizovány opakovaně). - 6 krátkodobých vzděl. programů - 7 střednědobých vzděl. programů - 3 dlouhodobých vzděl. programů.
V rámci projektu není plánována mezinárodní spolupráce.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Primární cílovou skupinu tvoří: - vedoucí pracovníci sociálních služeb - sociální pracovníci - pracovníci v sociálních službách. Pracovníci sociálních služeb se podíleli na jednotlivých aktivitách souvisejících s projektem již nyní, a to volbou témat pro vzdělávání. Na vzdělávání se budou podílet svojí aktivní účastí, dále prostřednictvím plnění pracovních úkolů, které vyplynou z daných témat jednotlivých seminářů a následně hodnocením vzdělávacích akcí v rámci dotazníkového šetření. Všichni účastníci seminářů budou své získané znalosti a dovednosti zavádět přímo do svých praxí již v průběhu vzdělávacího procesu. Sekundární cílovou skupinou jsou uživatelé sociálních služeb Charit olomoucké arcidiecéze, konkrétně osoby sociálně vyloučené nebo ohrožené sociální exkluzí. Uživatelé sociálních služeb se do projektu zapojí v rámci běžného využívání jednotlivých služeb tím, že budou v období vzdělávání vedoucích pracovníků při plnění zadaných úkolů od jednotlivých lektorů dávat zpětnou vazbu, jak se dané změny projevují v kvalitě poskytovaných služeb. Primární cílová skupina - vedoucí pracovníci sociálních služeb, sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách. Plánované aktivity tohoto projektu jsou přímo odvozeny od potřeb pracovníků a byly zjišťovány během roku v rámci odborných kolegií. Vzdělávací témata byla tvořena přímo na setkáních odborných kolegií, kde měli všichni členové možnost vyjádřit se k navrhovaným tématům a určit další oblasti vzdělávání, které by posílily jejich dovednosti a kompetence. V předchozích letech jsme v rámci práce odborných kolegií (OK) stále častěji zjišťovali potřebu hlubšího a specifičtějšího vzdělávání našich pracovníků, což nám potvrdily také výstupy z analýzy vzdělávacích potřeb. Ze zmíněné analýzy vyplývá, že většina pracovníků má zájem o odborná vzdělávání zaměřená na specifické potřeby klientů, se kterými pracují. Dále je zřejmá potřeba vzdělávání v oblasti manažerských dovedností a v oblasti podpory kvality sociálních služeb. Aktivity projektu přímo korespondují se vzdělávacími potřebami pracovníků charitních sociálních služeb. Sekundární cílová skupina - uživatelé charitních sociálních služeb a široká veřejnost. Vazba aktivit na potřeby této cílové skupiny je podstatou projektu. Všechny aktivity projektu vycházejí z potřeb uživatelů sociálních služeb a reagují na jejich požadavky formou větší profesionalizace služeb. Aktivity budou mít přímý dopad na zvýšení kvality dané služby, kterou uživatelé navštěvují.