Veřejný detail projektu

Informace o projektu

 

Projekt přispívá k naplňování cílů Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb Pardubického kraje v období 2012 – 2015 v oblasti strategie financování sociálních služeb a oblasti řízení a plánování sítě sociálních služeb. Účelem projektu je vytvoření nástrojů pro řízení, koordinaci a financování sociálních služeb a sociální práce na území Pardubického kraje, a to s respektem k aktuálním trendům poskytování sociální péče a aktuální legislativě. Prostřednictvím tvorby tzv. karet sociálních služeb a kritérií financování sociálních služeb budou ve spolupráci se zadavateli a poskytovateli sociálních služeb nastavena pravidla poskytování sociálních služeb a jejich financování. Součástí projektu je rovněž vytvoření Akčního plánu rozvoje sociálních služeb Pardubického kraje na rok 2015 a nastavení systému pro průběžné zjišťování potřeb poskytování sociálních služeb. Prostřednictvím metodické podpory, vzdělávacích seminářů a supervize projekt reaguje na potřebu rozvíjet kompetence sociálních pracovníků obcí. Součástí projektu je nastavení řídících procesů poskytování péče v příspěvkových organizacích Pardubického kraje a hodnocení její kvality. Tato aktivita navazuje na realizaci projektu „Podpora transformace pobytových sociálních služeb v Pardubickém kraji“, v rámci kterého jsou zpracovávány transformační plány šesti zařízení zřizovaných Pardubickým krajem. Součástí projektu jsou aktivity zaměřené na podporu sociálního podnikání, které se uplatňuje jako nová forma podpory sociálně znevýhodněných osob.

Hlavním cílem projektu je vytvoření nástrojů pro řízení, plánování, koordinaci a financování sociálních služeb a sociální práce na území Pardubického kraje. Mezi dílčí cíle projektu patří zmapování potřeb osob s duševním onemocněním, které postrádají podporu ze strany rodiny nebo profesionálů při zvládání samostatného života, dále nastavení řídících procesů a hodnocení kvality poskytovaných služeb v příspěvkových organizacích Pardubického kraje, zvýšení kvality sociální práce a posílení kompetencí sociálních pracovníků obcí. V rámci projektu budou realizovány vzdělávací semináře a konference k tématu sociálního podnikání s cílem zvýšit informovanost zástupců samospráv o možnostech tzv. odpovědného zadávání veřejných zakázek a poskytovatelů sociálních služeb a zaměstnavatelů o možnostech sociálního podnikání v ČR.
Projekt není realizován v partnerství
Projekt je členěn na 4 samostatné aktivity. V aktivitě řízení a plánování sociálních služeb bude zpracován průzkum potřeb osob s chronickým duševním onemocněním, budou realizovány aktivity v oblasti plánování sociálních služeb se zapojením zadavatelů a poskytovatelů sociálních služeb, budou vytvořeny lokální karty sociálních služeb a nastavena pravidla pro financování sociálních služeb na základě jednotných kritérií. V rámci druhé aktivity budou nastavovány řídící procesy pro poskytování sociálních služeb v příspěvkových organizacích Pardubického kraje a pro hodnocení kvality poskytované péče. V souvislosti s probíhajícími procesy transformace služeb sociální péče v Pardubickém kraji bude zrevidován a nově nastaven způsob řízení příspěvkových organizací v oblasti kvality poskytované péče, komunikace, stanovování cílů, hodnocení jejich naplňování atd. Cílem třetí aktivity je podpora sociální práce v obcích prostřednictvím metodické podpory a vzdělávání sociálních pracovníků. V rámci aktivity budou realizovány jednodenní a dvoudenní semináře na témata case management, facilitace, individuální plánování, síťování služeb, zjišťování potřeb. Součástí aktivity je poskytování supervize sociálním pracovníkům obcí. Cíle aktivity podpora sociálního podnikání budou naplněny realizací seminářů v oblasti tzv. odpovědného zadávání veřejných zakázek a v oblasti sociálního podnikání a realizací konference k tématu sociálního podnikání v podmínkách ČR.
Akční plán rozvoje sociálních služeb Pardubického kraje na rok 2015 Analýza potřeb osob s chronickým duševním onemocněním Lokální karty sociálních služeb Kritéria financování sociálních služeb Systém řízení a hodnocení kvality sociální péče v příspěvkových organizacích Pardubického kraje Vzdělávací semináře a supervize pro sociální pracovníky obcí Vzdělávací semináře a konference k tématu sociální podnikání
Projekt není realizován v mezinárodní spolupráci

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Poskytovatelé sociálních služeb a další subjekty poskytující služby napomáhající sociální integraci cílovým skupinám. Zadavatelé sociálních služeb, zejm. pracovníci obecních úřadů obcí s rozšířenou působností a obcí s pověřeným obecním úřadem, pracovníci Krajského úřadu Pardubického kraje odpovědní za plánování sociálních služeb. Sociální pracovníci obcí. Osoby s chronickým duševním onemocněním. Dále zástupci místních samospráv, poskytovatelů sociálních služeb, sociálních podniků a dalších subjektů působících v oblasti sociálního podnikání.