Projekt je členěn na 4 samostatné aktivity. V aktivitě řízení a plánování sociálních služeb bude zpracován průzkum potřeb osob s chronickým duševním onemocněním, budou realizovány aktivity v oblasti plánování sociálních služeb se zapojením zadavatelů a poskytovatelů sociálních služeb, budou vytvořeny lokální karty sociálních služeb a nastavena pravidla pro financování sociálních služeb na základě jednotných kritérií. V rámci druhé aktivity budou nastavovány řídící procesy pro poskytování sociálních služeb v příspěvkových organizacích Pardubického kraje a pro hodnocení kvality poskytované péče. V souvislosti s probíhajícími procesy transformace služeb sociální péče v Pardubickém kraji bude zrevidován a nově nastaven způsob řízení příspěvkových organizací v oblasti kvality poskytované péče, komunikace, stanovování cílů, hodnocení jejich naplňování atd. Cílem třetí aktivity je podpora sociální práce v obcích prostřednictvím metodické podpory a vzdělávání sociálních pracovníků. V rámci aktivity budou realizovány jednodenní a dvoudenní semináře na témata case management, facilitace, individuální plánování, síťování služeb, zjišťování potřeb. Součástí aktivity je poskytování supervize sociálním pracovníkům obcí. Cíle aktivity podpora sociálního podnikání budou naplněny realizací seminářů v oblasti tzv. odpovědného zadávání veřejných zakázek a v oblasti sociálního podnikání a realizací konference k tématu sociálního podnikání v podmínkách ČR.