Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Projekt je zaměřen na dvě klíčové oblasti. První z nich je oblast  hodnocení kvality. Vybraní experti pracovní skupiny vypracují inovovanou metodiku hodnocení kvality služby.  Nová metodika  by  měla více odrážet kvalitu poskytovaných intervencí směrem k uživatelům.

V rámci projektu budou vyškoleni hodnotitelé kvality, kteří následně provedou ve dvojicích hodnotitelů jednodenní hodnotící šetření v 50 organizacích po celé ČR vyjma Prahy.

Druhou oblastí, na kterou je projekt zacílen, je oblast sebehodnocení poskytovatelů služeb. Také v této oblasti bude stejným způsobem vybrán expertní tým, který opět s pomocí kulatého stolu, kam budou přizváni zástupci poskytovatelů služeb, připraví metodu sebehodnocení služeb z hlediska jejich kvality a efektivity. Opět  proběhnou školení, kde budou zástupci poskytovatelů seznámeni s používáním metodiky sebehodnocení. Metodu si budou moci poté poskytovatelé  sami ve svých organizacích zavádět.

Závěrem projektu proběhnou dva jednodenní závěrečné workshopy, na kterých budou zhodnoceny zkušenosti a veškeré výstupy budou následně zapracovány do obou nově vytvořených metodik.

Naším projektem se snažíme podpořit zavedení procesů rozvoje kvality a hodnocení efektivity do soc. služeb NZDM a TSP a tím také potažmo zvýšit kvalitu služby pro uživatele.

Cílem projektu je zavedení procesů rozvoje kvality a hodnocení efektivity do soc. služeb NZDM a TSP. V projektu chceme vytvořit: -hodnotící systém (jednodenní šetření kvality), který doplňuje současné inspekce kvality a bude realizován vyškolenými hodnotiteli -metodu sebehodnocení služeb z hlediska jejich kvality a efektivity, kterou si budou moci poskytovatelé zavádět sami a která bude sloužit jako jednotící jazyk při setkávání odborníků. V projektu chceme: -vzdělat pracovníky poskytovatelů v metodách procesů zvyšování kvality a efektivity (šetření kvality, sebehodnocení) -zorganizovat odbornou diskusi a výměnu zkušeností poskytovatelů -zvýšit kvalitu a efektivitu služeb NZDM a TSP a tím zvýšit kvalitu služby pro uživatele -popsat a nastavit kriteria kvality a efektivity
Projekt nemá partnery
Aktivity projektu proběhly v souladu s jejich popisem, realizační tým byl v průběhu projektu beze změny, dvakrát jsme s odůvodněním lehce posunuli harmonogram. Byly naplněny monitorovací indikátory, projekt byl přínosný pro stanovenou cílovou skupinu.
Výstupem aktivit bylo A2 - Příprava aktivit v oblasti řízení kvality Na základě výstupů z kulatého stolu vypracovala skupina čtyř odborníků metodiku jednodenního šetření kvality u poskytovatelů sociálních služeb a koncepci vzdělávacího bloku pro hodnotitele. Metodika byla připomínkována a schválena Správní radou ČAS. A3 - Příprava aktivit v oblasti měření efektivity - sebehodnocení Na základě výstupů z kulatého stolu vypracovala skupina čtyř odborníků metodiku pro měření efektivity – sebehodnocení služeb. Metodika byla připomínkována účastníky školení v metodě sebehodnocení. A4 - Vyškolení hodnotitelů kvality Proběhly dva školící běhy, jeden na Moravě a jeden v Čechách, v rámci školení bylo proškoleno 26 hodnotitelů, kteří v aktivitě A6 realizovali 50 hodnocení kvality v sociálních službách na celém území ČR. A5 - Seminář pro vyškolení v oblasti sebehodnocení služeb Proběhly dva školící běhy, jeden na Moravě a jeden v Čechách, v rámci školení bylo proškoleno 29 zástupců poskytovatelů sociálních služeb v metodě sebehodnocení. A6 - Realizace hodnocení kvality u poskytovatelů Proběhlo jednodenní šetření kvality – Rozvojový audit v 50 sociálních službách (NZDM, TP, KC a NDC) v ČR (mimo Prahu). A7 - Workshop zhodnocení výstupů V rámci dvou workshopů (hodnocení kvality a sebehodnocení) si poskytovatelé služeb předali zkušenosti s hodnocením kvality a měření efektivity, definovala se kritéria kvality. Na základě zpětných vazeb byla upravena metodika Rozvojového auditu a na příští rok se plánuje úprava metodiky sebehodnocení.
Ne

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Poskytovatelé sociálních služeb a další subjekty poskytující služby napomáhající sociální integraci cílovým skupinám