Projekt je zaměřen na dvě klíčové oblasti. První z nich je oblast hodnocení kvality. Vybraní experti pracovní skupiny vypracují inovovanou metodiku hodnocení kvality služby. Nová metodika by měla více odrážet kvalitu poskytovaných intervencí směrem k uživatelům.
V rámci projektu budou vyškoleni hodnotitelé kvality, kteří následně provedou ve dvojicích hodnotitelů jednodenní hodnotící šetření v 50 organizacích po celé ČR vyjma Prahy.
Druhou oblastí, na kterou je projekt zacílen, je oblast sebehodnocení poskytovatelů služeb. Také v této oblasti bude stejným způsobem vybrán expertní tým, který opět s pomocí kulatého stolu, kam budou přizváni zástupci poskytovatelů služeb, připraví metodu sebehodnocení služeb z hlediska jejich kvality a efektivity. Opět proběhnou školení, kde budou zástupci poskytovatelů seznámeni s používáním metodiky sebehodnocení. Metodu si budou moci poté poskytovatelé sami ve svých organizacích zavádět.
Závěrem projektu proběhnou dva jednodenní závěrečné workshopy, na kterých budou zhodnoceny zkušenosti a veškeré výstupy budou následně zapracovány do obou nově vytvořených metodik.
Naším projektem se snažíme podpořit zavedení procesů rozvoje kvality a hodnocení efektivity do soc. služeb NZDM a TSP a tím také potažmo zvýšit kvalitu služby pro uživatele.