Veřejný detail projektu

Informace o projektu

MP Krásno, a.s. se zabývá výrobou tepelně opracovaných, trvanlivých tepelně opracovaných a trvanlivých fermentovaných masných výrobků. V současné době patříme mezi 3 největší české výrobce těchto produktů. Pravidelně investujeme do modernizace výroby, přičemž veškeré investice jsou realizovány tak, aby podnik vyhovoval přísným evropským normám. Zaměstnáváme 783 zaměstnanců a patříme mezi významné zaměstnavatele v regionu Vsetín, který patří mezi regiony s vysoce nadprůměrnou nezaměstnaností.

Cílem projektu je pomocí odborného vzdělávání posílit dovednosti a adaptabilitu zaměstnanců a zvýšit konkurenceschopnost naší spol.i na trhu. Vytvořit strategii práce s lidskými zdroji a následně ji zavést do praxe a vytvořit systém vzdělávání, který bude v naší společnosti uplatňován. Prohloubit uplatňování rovných příležitostí ve spol.

Dílčí cíle projektu:- díky poradenství v oblasti lidských zdrojů vytvořit strategii práce s lidmi a navrhnout systém vzdělávání a ve větší míře uplatňovat problematiku rovných příležitostí, - proškolení interních lektorů v odborných lektorských dovednostech pro zajištění vlastního lektorského týmu,- zvýšení odborných dovedností u zaměstnanců v jednotlivých útvarech naší spol.(vedoucí jednotlivých útvarů, personální, ekonomický, obchodní útvar a útvar nákupu).

V rámci projektu budou realizovány odborné vzdělávací aktivity zaměřené na rozvoj odborných znalostí zaměstnanců a tím zvýšení jejich adaptability na měnící se podmínky pracovního trhu a růstu konkurenceschopnosti naší společnosti. Celkem bude v projektu realizováno 7 dnů poradenství v oblasti řízení a rozvoje lidských zdrojů,79 školicích dnů odborného obecného vzdělávání a 336 vyučovacích hodin anglického jazyka.

Do projektu bude zapojeno celkem 84 zaměstnanců naší spol. Realizaci projektu budou zajišťovat členové realizačního týmu. Projekt bude trvat 24 měsíců a bude realizován ve Zlín.kraji.Projekt bude realizován v režimu blokové výjimky.100% aktivit spadá do obecného vzdělávání

Cílem projektu je pomocí odborného vzdělávání posílit dovednosti a adaptabilitu zaměstnanců a zvýšit konkurenceschopnost naší spol. na trhu.Vytvořit strategii práce s lidskými zdroji (LZ) a následně ji zavést do praxe a vytvořit systém vzdělávání,který bude v naší spol. uplatňován. Prohloubit uplatňování rovných příležitostí ve spol. Dílčími cíli projektu jsou: - díky poradenství v oblasti LZ vytvořit strategii práce s LZ a navrhnout systém vzdělávání a ve větší míře uplatňovat problematiku rovných příležitostí, - proškolení interních lektorů v odborných lektorských dovednostech pro zajištění vlastního lektorského týmu, - zvýšení odborných dovedností u zaměstnanců v jednotlivých útvarech naší společnosti (vedoucí jednotlivých útvarů, personální, ekonomický, obchodní útvar a útvar nákupu)
V rámci projektu byly realizovány tyto klíčové aktivity: KA 01 Zahájení, administrace, monitorování a ukončení projektu Po celou délku trvání projektu realizační tým zajišťoval všechny činnosti související s realizací této klíčové aktivity. Projektový tým se během doby trvání projektu pravidelně scházel a projednával stav projektu, plnění cílů, rozpočtu, monitorovacích indikátorů, harmonogramu, jednotlivých úkolů a řešení nenadálých problémů. KA 02 Poradenství v oblasti nastavení systémů řízení a rozvoje lidských zdrojů Ve spolupráci s odborníky na lidské zdroje došlo v naší společnosti ke zhodnocení výchozího stavu práce s lidskými zdroji. V rámci této aktivity se uskutečnilo 7 poradenských dnů. Výsledkem bylo vytvoření nové efektivní strategie práce s lidskými zdroji a vytvoření uceleného systému vzdělávání zaměstnanců. Nová strategie je postavena na těchto základních pilířích: plán přijímání nových zaměstnanců, počet zaměstnanců, jejich vzdělanostní a kvalifikační profil, vedení, motivace, trénink a hodnocení zaměstnanců. Na základě vydefinované strategie pak byl vytvořen systém vzdělávání zaměstnanců, který se zabývá plánem vzdělávání, rozvojem lidských zdrojů a plánem řízení znalostí. Spojením nové strategie a systému vzdělávání vznikl ucelený systém řízení lidských zdrojů v MP Krásno, a. s. KA 03 Vzdělávání interních podnikových lektorů Tato klíčová aktivita rovnoměrně navazuje na KA 02 a souvisí s vytvořením systému vzdělávání ve firmě. Společnost využila zkušených odborníků z praxe, kterými disponuje a vytvořila interní lektorský sbor, který dovede předávat své odborné dovednosti a znalosti nově příchozím nebo odborně nedostatečně vybaveným zaměstnancům. Vybraní potenciální lektoři potřebovali doplnit tzv. lektorské dovednosti, proto jsme v rámci projektu uskutečnili tyto kurzy: 1. Zásady andragogiky využitelné v praxi 2. Prezentační dovednosti lektorů 3. Interaktivní metody vedení školení, zpětná vazba účastníků Délka trvání kurzů: 2-denní kurzy s výjezdem mimo firmu Počet účastníků celkem: 30 KA 04 Rovné příležitosti žen a mužů Jelikož ve firmě bylo v minulosti zjištěno nedostatečné uplatňování genderové politiky, vedení společnosti rozhodlo provést opatření vedoucí k pozitivní změně v této oblasti. K tomu nám velice dobře posloužila realizace této klíčové aktivity. V úvodu proběhlo školení pro vedoucí zaměstnance a personalisty firmy, kde se zúčastnění seznámili s problematikou rovných příležitostí a dodržováním a uplatňováním jejich zásad. Dalším krokem bylo určení zodpovědné osoby, která bude prosazovat genderovou politiku v naší společnosti. Zodpovědná osoba se pravidelně schází s vedoucími pracovníky, se kterými společně řeší problematiku rovných příležitostí, mapuje a hodnotí aktuální stav ve firmě a vede genderovou statistiku o zastoupení žen a mužů na jednotlivých úrovních společnosti MP Krásno, a. s. Délka trvání kurzu: 1-denní školení s výjezdem mimo firmu Počet účastníků celkem: 16 KA 05 Odborné vzdělávání pro personální útvar Na základě poskytnutého poradenství v rámci KA 02 bylo nutné vzniklé výstupy implementovat do praxe. Vznikla tedy potřeba proškolit cílovou skupinu zaměstnanců v jejich praktickém používání. Vybraní zaměstnanci se nyní dobře orientují v nově vytvořeném systému práce s lidskými zdroji a jsou schopni efektivně pracovat s tímto systémem a dále ho rozvíjet dle aktuálních potřeb firmy. V této klíčové aktivitě jsme zrealizovali kurzy: 1. Využití nově vytvořené strategie práce s lidmi v praxi 2. Používání nově vytvořeného systému vzdělávání v praxi Délka trvání kurzů: 2-denní kurz s výjezdem mimo firmu Počet účastníků celkem: 10 KA 06 Odborné vzdělávání pro střední a nižší management Cílem této aktivity bylo zvýšit odborné dovednosti nižšího a středního managementu firmy tak, aby dokázali efektivně řídit své podřízené. Tito vedoucí zaměstnanci jsou spojovacím článkem mezi vedením firmy a řadovými zaměstnanci. Mají na starost chod celého úseku, od řízení lidských zdrojů přes dodržování stanovených norem až po finanční analýzu. Je třeba zdůraznit, že práce v masném průmyslu je opravdu náročná a řadoví zaměstnanci mají často pouze základní vzdělání. Ve vazbě na konkrétní pracovní náplň účastníků kurzů došlo k proškolení základních dovedností, které využijí k vykonávání své každodenní činnosti: 1. Personální řízení a motivace zaměstnanců 2. Pracovně-právní minimum 3. Vedení hodnotících pohovorů Délka trvání kurzů: 2-denní kurzy s výjezdem mimo firmu Počet účastníků celkem: 165 KA 07 Odborné vzdělávání pro ekono mický útvar Zvyšování odbornosti pracovníků ekonomického úseku je pro firmu velice důležité a přínosné. V rámci této klíčové aktivity jsme se zaměřili na jednu z hlavních pracovních činností tohoto útvaru, a to na tvorbu plánů, rozpočty a analýzy plnění plánů, ekonomické rozbory, stanovení odchylek a provedení nápravných opatření. Jelikož se jedná o činnosti, které ovlivňují ekonomické výsledky naší společnosti, je nutné mít na těchto pozicích dostatečně kvalifikované zaměstnance. Pro tuto cílovou skupinu jsme uskutečnili tyto kurzy: 1. Krizový controlling – zásady plánování a tvorba prognóz 2. Analýza a vysvětlení odchylek pomocí reportingu a nastavení nápravných opatření Délka trvání kurzů: 2-denní kurzy s výjezdem mimo firmu Počet účastníků celkem: 26 KA 08 Odborné vzdělávání pro útvar nákupu Vzdělávání zaměstnanců nákupu považujeme za neméně důležité. Tito pracovníci realizují kompletní nákupní strategii firmy, tzn. že jejich dovednosti a znalosti mají přímý vliv na ekonomické výsledky a konkurenceschopnost naší společnosti. Jsme si vědomi, že kvalifikovaný nákup lze realizovat jen na základě promyšlené a správně řízené koncepce, která je založena na dokonalém poznání nákupního trhu. V rámci této klíčové aktivity jsme připravili kurzy, které zvýšily odborné znalosti cílové skupiny v problematice tvorby plánů, výběrových řízení a jiných soutěží, výběru nových dodavatelů či nákupních rizik: 1. Tvorba plánů nákupu a rizika plynoucí z jejich nedodržení 2. Rizika spojená s nákupem, jejich eliminace a metody eliminace 3. Výběrová řízení, aukce, poptávková řízení, systémová interní nebo externí řešení 4. Hodnocení dodavatelů v oblasti nákupu – výběr, definování vztahu, efektivní hodnocení a řízení rizik Délka trvání kurzů: 2-denní kurzy s výjezdem mimo firmu Počet účastníků celkem: 19 Protože někteří zaměstnanci útvaru nákupu aktivně komunikují se zahraničím ( komunikují se současnými zahraničními dodavateli a vyhledávají jiné), součástí této klíčové aktivity byly také kurzy anglického jazyka. Délka trvání kurzu AJ: 84 týdnů x 2 hodiny, v budově MP Krásno, a. s. Počet účastníků: 2 KA 09 Odborné vzdělávání pro obchodní útvar Tuto klíčovou aktivitu jsme rozdělili na základní témata, která byla určena pro dvě skupiny: obchodní manažery a obchodní zástupce. Prioritou bylo skloubení znalostí a dovedností zaměstnanců obchodního útvaru tak, aby u nich došlo ke komplexnímu rozvoji. Jednotlivá školení obsahovala reálné modelové situace z praxe a diagnostické testy pro poznání osobnosti. Vzdělávací proces byl koncipován tak, aby klienti získané informace mohli efektivně zavést do praxe a zlepšit tak své výsledky, a tím zároveň zlepšit konkurenceschopnost firmy. Bez zákazníků se žádná firma neobejde ani ta naše, proto jsme zrealizovali kurzy s těmito tématy: Obchodní manažeři 1. Jak získat nové zákazníky 2. Jednání s náročnými klienty 3. Péče o klíčové zákazníky Obchodní zástupci 1. Obchodní dovednosti 2. Typologie osobnosti 3. Metody vyjednávání pro obchodníky 4. Prezentační dovednosti 5. Péče o zákazníky Délka trvání kurzů: 2- denní kurzy s výjezdem mimo firmu Počet účastníků celkem: 134 I v této klíčové aktivitě jsme pro vybranou skupinu zaměstnanců realizovali kurzy anglického jazyka. Nutnost jazykových dovedností vyplývá z pracovní náplně těch pracovníků obchodního útvaru, kteří každý den komunikují se zahraničními zákazníky a vyhledávají na zahraničních trzích nové. Jazykové vzdělávání v naší firmě probíhá již několikátým rokem. Projekt „ Komplexní rozvoj lidských zdrojů ve společnosti MP Krásno, a. s. umožnil jeho rozšíření s intenzivnějším průběhem. Díky efektivní formě výuky, která byla založena především na aktivním přístupu účastníků, se zaměstnanci zdokonalili v mluveném slově a osvojili si širší slovní zásobu. Zvýšením jazykových kompetencí došlo ke zlepšení komunikace se zahraničními zákazníky, dodavateli i s nadnárodními řetězci. Délka trvání kurzu: 84 týdnů x 2 hodiny, v budově MP Krásno, a. s. Počet účastníků: 11

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Nyní zaměstnáváme 783 zaměstnanců. Z toho 392 žen a 391 mužů a v této oblasti nelze mluvit o diskriminaci. Působíme v regionu Vsetín, který je typický vysokou nezaměstnaností a proto je nutné neustále zvyšovat kvalifikaci zaměstnanců. Vzdělaní zaměstnanci budou připraveni na měnící se podmínky trhu práce a dokážou lépe reagovat na pracovní výzvy. Do projektu bude zapojeno 84 zaměstnanců. Během 2 let bude realizováno 9 dnů poradenství v oblasti řízení a rozvoje LZ, 79 dnů odborného vzdělávání a 336 vyuč.hod. anglického jazyka. Do projektu budou zapojeni: Vedoucí pracovníci (43 os) - přidělují, koordinují, vedou a hodnotí své podřízené zaměstnance na svěřeném úseku a mají zodpovědnost za chod přiděleného úseku. Budou zapojeni do KA 3, 4 a 6 Personalisté a osoby odpovědné za řízení lidí (5 os) - mají na starosti person. zajištění spol. (příjem a propouštění zaměstnanců), vedou personální evidenci, vypracovávají plány zaměstnanců, zodpovídají za rozvoj, trénink a vzdělávání zaměstnanců. Budou zapojeni do KA 4, 5 a 6 Plánovači a ekonomové (7 os) - zpracovávají plány, kontrolují plnění nastavených plánů a podávají zpětný reporting. Budou zapojeni do KA 6 a 7 Nákupčí a pracovníci skladu (5 os) - vypracovávají plány nákupu, zodpovídají za chod skladu, jeho zásobování, vyhledávají nové tuzemské i zahraniční dodavatele, organizují a účastní se výběrových řízení a jiných obchod. soutěží, vystavují objednávky. Budou zapojeni do KA 6 a 8 Obchodní manažeři (6 os) - pečují o dobré obchod. vztahy s klíčovými zákazníky, sestavují plány prodeje, analyzují a vyhodnocují prodej, aktivně vyhledávají nové tuzemské i zahraniční zákazníky. Budou zapojeni do KA 6 a 9 Obchodní zástupci (14 os) - navštěvují zákazníky, pečují o dobré obchodní vztahy se zákazníky, vedou jejich evidenci, aktivně vyhledávají nové zákazníky. Budou zapojeni do KA 9 Obchodní referenti (4 os) - komunikují se zákazníky, uzavírají smlouvy, komunikují se zahraničními dodavateli. Budou zapojeni do KA 9