Veřejný detail projektu

Informace o projektu

 

 

V rámci projektu bylo řešeno nastavení vzájemné spolupráce se subjekty zúčastněnými v systému péče o ohrožené děti na místní úrovni. Dojde k navázání partnerství a spolupráce mezi zainteresovanými institucemi a tím ke zvýšení efektivity procesu kontroly a podpory. Prostřednictvím akreditovaných vzdělávacích kurzů dojde k průběžnému vzdělávání zaměstnanců Krajského úřadu Olomouckého kraje, kteří zajišťují výkon sociálně právní ochrany. V průběhu projektu dojde k vytvoření podmínek pro standardizovaný výkon agendy sociálně-právní ochrany dětí Krajským úřadem Olomouckého kraje, včetně naplnění minimálního personálního standardu v návaznosti na obsah standardů kvality stanovené zákonem č. 359/1999Sb., o sociálně právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů.

Nastavení systematické práce v orgánu sociálně-právní ochrany dětí a aktivity s tím související, tj. aktivity spojené se systémem, zavádění nových metod, jejich pilotní ověřování v praxi a vyhodnocování.
Pro řízení a organizaci aktivit byl jmenován projektový tým ve složení projektová manažerka, finanční manažerka a sociální pracovnice. Oproti původně plánovanému ukončení realizace k datu 30. 6. 2015 došlo v důsledku odsouhlasení podstatné změny ke změně data ukončení projektu k 31.10.2015, čímž došlo k prodloužení pracovních smluv finanční manažerky a sociální pracovnice. K původnímu datu ukončení projektu došlo ke změně na pozici projektového manažera, kdy byla ukončena DPČ a uzavřena nová pracovní smlouva. Během realizace projektu došlo také k návratu pracovnice z rodičovské dovolené a zároveň k ukončení pracovního poměru s její zástupkyní, tím se navýšil počet podpořených osob z 9 na 10. První vzdělávací aktivity byly zahájeny v dubnu 2014, poslední se uskutečnila v říjnu 2015. S ohledem na potřeby a profilaci zaměstnanců byla zakoupena odborná literatura.
Projekt „Podpora standardizace orgánu sociálně-právní ochrany na Krajském úřadě Olomouckého kraje byl realizován od 1. 2. 2014 do 31. 10. 2015. Projekt se zaměřoval na standardizaci činností orgánu sociálně-právní ochrany dětí – Krajského úřadu Olomouckého kraje a jeho hlavním cílem bylo vytvoření podmínek pro standardizovaný výkon agendy sociálně-právní ochrany dětí v návaznosti na obsah standardů kvality. Dosažení tohoto cíle se podařilo nejen zpracováním standardů kvality a jejich řízením se, ale také díky k profesnímu rozvoji zaměstnanců oddělení sociálně-právní ochrany, kteří absolvovali akreditované vzdělávací kurzy dle své profilace a potřeby, realizací workshopů, kazuistických seminářů, kulatého stolu, panelu odborníků a veletrhu dobré praxe, během kterých došlo k nastavení vzájemné odborné spolupráce Krajského úřadu Olomouckého kraje se subjekty zúčastněnými v systému péče o ohrožené děti na místní úrovni, tj. zejména s obecními úřady obcí s rozšířenou působností, doprovázejícími organizacemi, Policií ČR. V souladu s vypracovanými standardy došlo díky úpravě prostor určených k jednání s klienty ke zkvalitnění práce s klienty. S ohledem na naplnění personálního standardu byl projektem podpořen vznik nového pracovního místa na odboru sociálních věcí, oddělení sociálně-právní ochrany. Místo se po ukončení realizace projektu podařilo zachovat a sociální pracovnice nadále zabezpečuje výkon sociálně-právní ochrany.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovou skupinou jsou zaměstnanci oddělení sociálně-právní ochrany Krajského úřadu Olomouckého kraje.