Veřejný detail projektu

Informace o projektu

 

 

Díky podpoře ESF ČR se nám v minulých letech podařilo úspěšně implementovat řadu systémových změn v oblasti managementu, zákaznické orientace, řízení lidských zdrojů (ŘLZ). Jedním z výstupů, které máme v současné době k dispozici je Strategie ŘLZ a Marketingová a komunikační strategie. Dosažené cíle a výstupy z předešlých projektů bychom chtěli doplnit o nové aktivity,které stabilizují získané teoretické poznatky a povedou k jejich praktickému využití v řízení organizace. Podpora projektu nám umožní naplnit další část strategických cílů, na něž bychom v době snižování rozpočtových příjmů jen obtížně získávali potřebné finanční prostředky.

 

 

 

Zaměření, aktivity, dílčí cíle a výstupy:

 

1) Tvorba a realizace systémových opatření ke zefektivnění ŘLZ-Strategie rozvoje zaměstnanců

 

* Analýza prac. pozic a optimalizace funkčních náplní vč. kompetenčního modelu pro každou pozici a kritérii pro výběr zaměstnanců

 

* 360°zpětná vazba

* Zpracování plánu rozvoje pro 92 zaměstnanců(80%)

* Workshopy 4x

* Individuální a skupinové konzultace s vedoucími-supervize v oblasti ŘLZ

* Development centre pro vedoucí a 2 skupiny zaměstnanců

* Zpracování metodiky výběru zam. formou Assessment centre jako součásti ŘLZ

2) Zavedení systémových změn k vyšší transparentnosti a otevřenosti-Strategie komunikace s veřejností

 

* Analýza mediálního obrazu (2012-2013)+rok po nastavení pravidel(2015)

* Analýza stávajícího stavu komunikace s veřejností, návrh změn a opatření

* Zpracování Standardů komunikace s veřejností a médii

* 4xworkshop

3) Aplikace modelu CAF

 

* Proškolený tým

* Úvodní vzdělávání a 10x workshop týmu

* Sebehodnotící zpráva 2x

* Akční plán 2x

4)Vzdělávání

* vedoucí-rozvoj a vzdělávání zaměstnanců

* zaměstnanci-individuální rozvojové plány

* vedoucí-Assessment centre-jak vybrat správné lidi

* zastupitelé-komunikace s médii, zvládání náročných komunikačních situací, vyjednávání a řešení konfliktů

Potřeba zlepšování procesu rozvoje zaměstnanců vychází z přesvědčení, že nejcennějším zdrojem každé organizace jsou motivovaní, samostatní zaměstnanci, kteří plní činnosti a úkoly v souladu s kulturou, hodnotami a strategickými prioritami. Na tuto potřebu navazují činnosti a výstupy KA Dílčí strategie rozvoje zaměstnanců a zpracování plánu rozvoje každého zaměstnance.

 

Potřeba zlepšování procesu výběru zaměstnanců vychází z moderních principů a metod ŘLZ. Zaměstnanci jsou nejcennějším zdrojem informací, znalostí, dovedností a zkušeností, výběr zaměstnanců je naprosto klíčovým krokem v systému ŘLZ, chyby ve výběru znamenají značné finanční náklady nehledě na komplikované možnosti uvolňování zaměstnanců ve veřejné správě. Na potřebu minimalizace rizika výběru nevhodných kandidátů na pozice v rámci struktury MěÚ reaguje KA Dílčí strategie výběru zaměstnanců.

 

Komunikace s veřejností a médii byla definována ve strategickém dokumentu MěÚ jako jeden z klíčových faktorů při vytváření a ovlivňování dobrého jména a dobrých vztahů s veřejností v rámci Public Realtions. Potřebu analyzovat stávající procesy a navrhnout optimalizaci systému komunikace s veřejností a s médii naplňují činnosti, aktivity a výstupy KA Dílčí strategie komunikace s veřejností a s médii.

 

MěÚ dlouhodobě usiluje o zvyšování kvality a efektivity služeb a procesů, které zajišťuje (např. dlouhodobé zapojení v Benchmarkingové iniciativě 2005, úspory v provozním rozpočtu, elektronické aukce apod.). Na potřebu kontinuálního zlepšování interních a externích procesů, služeb externím i interním zákazníkům a efektivity reagujeme KA Implementace modelu CAF.

 

 

 

 

 

 

 

Cílem projektu je rozpracovat a prakticky realizovat následující dílčí koncepce v návaznosti na Poslání, vizi a strategii, Komunikační strategii a Strategii řízení lidských zdrojů. * Strategie rozvoje zaměstnanců a zpracování plánu rozvoje každého zaměstnance (analýza pozic a kompetenčních modelů, pilotní realizace 360° zpětné vazby, pilotní realizace Development centre pro vedoucí a 2 skupiny zaměstnanců) * Strategie výběru zaměstnanců (zpracování metodiky výběru zaměstnanců formou Assessment centre) * Strategie komunikace s veřejností (analýza mediálního obrazu, stávajícího stavu komunikace s veřejností, návrh změn, zpracování standardů komunikace s médii a veřejností) * Implementace CAF (2 x sebehodnotící zpráva a akční plán) * Vzdělávání ve ve výše uvedených oblastech
NERELEVANTNÍ. Projekt nemá partnera.
Zaměření, aktivity, dílčí cíle a výstupy: 1)Tvorba a realizace systémových opatření ke zefektivnění ŘLZ-Strategie rozvoje zaměstnanců * Analýza prac. pozic a optimalizace funkčních náplní vč. kompetenčního modelu pro každou pozici a kritérii pro výběr zaměstnanců * 360°zpětná vazba * Zpracování plánu rozvoje pro 92 zaměstnanců(80%) * Workshopy 4x * Individuální a skupinové konzultace s vedoucími-supervize v oblasti ŘLZ * Development centre pro vedoucí a 2 skupiny zaměstnanců * Zpracování metodiky výběru zam. formou Assessment centre jako součásti ŘLZ 2)Zavedení systémových změn k vyšší transparentnosti a otevřenosti-Strategie komunikace s veřejností * Analýza mediálního obrazu (2012-2013)+rok po nastavení pravidel(2015) * Analýza stávajícího stavu komunikace s veřejností, návrh změn a opatření * Zpracování Standardů komunikace s veřejností a médii * 4xworkshop 3)Aplikace modelu CAF * Proškolený tým * Úvodní vzdělávání a 10x workshop týmu * Sebehodnotící zpráva 2x * Akční plán 2x 4)Vzdělávání * vedoucí-rozvoj a vzdělávání zaměstnanců * zaměstnanci-individuální rozvojové plány * vedoucí-Assessment centre-jak vybrat správné lidi * zastupitelé-komunikace s médii, zvládání náročných komunikačních situací, vyjednávání a řešení konfliktů
Přínosy realizace projektu: a) další zlepšování služeb a procesů - CAF b) zkvalitnění systému rozvoje a vzdělávání zaměstnanců c) zkvalitnění systému výběru zaměstnanců d) zlepšení komunikace s veřejností a médii Výstupy projektu: 1. Počet podpořených osob celkem: Minimálně 92 zaměstnanců žadatele (tj. 80% ze všech 115 pracovníků MěÚ) se zúčastní vzdělávání k tvorbě individuálních plánů rozvoje + dalších aktivit projektu, z toho navíc minimálně 11 vedoucích zaměstnanců (tj. 80% ze všech 14 vedoucích) se zúčastní vzdělávání k rozvoji a vzdělávání zaměstnanců a k výběru zaměstnanců metodou Assessment Centre. + odhadem min. 15 osob zastupitelů města se zůčasní plánovaných vzdělávacích aktivit (komunikace s médii ...) Celkem odhadovaných podpořených 107 osob (92+15). 2. Podpořená organizace: 1 - MěÚ Žďár nad Sázavou 3. Počet úspěšných absolventů: * Úvodní vzdělávání CAF týmu 10 osob * Vzdělávání vedoucích zaměstnanců - rozvoj a vzdělávaní zaměstnanců 11 osob * Vzdělávání vedoucích zaměstnanců - Assessment centre 11 osob * Vzdělávání zaměstnanců - zpracování individuálních rozvojových plánů 92 osob * Vzdělávání pro zastupitele: komunikace s médii 8 osob zvládání náročných komunikačních situací 8 osob vyjednávání a řešení konfliktů 8 osob Celkem odhadovaný počet úspěšných absolventů je 148 osob. 4. Počet nově vytvořených produktů: * Kompetenční modely pro každou pozici včetně návrhu diagnostiky uchazečů 100 * Individuální plány rozvoje 92 zaměstnanců * Procesy, postupy a metodika v oblasti plánování rozvoje a vzdělávání zaměstnanců 1 dokument (dílčí strategie) * Procesy, postupy a metodika v oblasti výběru zaměstnanců formou Assessment Centre 1 dokument (dílčí strategie) * Standardy komunikace s médii - 1 dokument * Sebehodnotící zpráva CAF 2 x dokument * Akční plán CAF 2 x dokument Celkem 199 produktů.
NERELEVANTNÍ. Projekt nepočítá s mezinárodní spoluprácí.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

1. Městský úřad, tedy organizace jako celek a zaměstnanci (údaje k 1. 1. 2012): - fyzický počet 115 - přepočtený stav 114,93 - muži 31 - ženy 84 - vedoucí zaměstnaci 14 - úředníci 71 - manuální profese 0 Aktivity projektu se přímo dotýkají zejména 115 zaměstnanců MěÚ, kteří přímo zajišťují nebo podporují zajišťování služeb státní správy a samosprávy. * Cílové skupiny byly zapojeny do přípravy vize a strategie MěÚ, zaměstnanci jsou motivováni k ovlivňování směřování MěÚ a participaci na rozvojových projektech a zlepšování služeb a procesů MěÚ. Z provedených průzkumů je zřejmé, že zaměstnanci mají zájem podílet se na zlepšování procesů a služeb. * Aktivity projektu přímo vycházejí ze Strategie ŘLZ a Komunikační strategie a bezprostředně se v pracovním pořádku týkají všech zaměstnanců. Zapojení cílové skupiny je automaticky dáno charakterem aktivit a předkládaného projektu. * Zaměstnanci budou zapojeni do jednotlivých projektových týmů a vzdělávacích aktivit v rámci svých pracovních povinností v jednotlivých klíčových aktivitách. * Zaměstnanci budou zapojeni do pracovních workshopů v jednotlivých klíčových aktivitách v rámci svých pracovních povinností. * Zaměstnanci se budou aktivně podílet na realizaci zlepšení v rámci svých pracovních povinností. * Zaměstnanci budou motivováni k aktivní účasti na projektu průběžnou komunikací ze strany realizačního týmu, informacemi o postupu realizace projektu, o plánovaných aktivitách a způsobech zapojení do realizace klíčových aktivit v dostatečném předstihu. 2. Cílovou skupinu tvoří i 27 zastupitelek a zastupitelů města Žďár nad Sázavou, z toho 6 členů Rady města, starostka a dva místostarostové. Vybraní zastupitelé (dle zájmu a preferencí politických klubů při zastupitelstvu) se zúčastní individuálních nebo skupinových konzultací/workshopů při přípravě Standardů komunikace s veřejností a médii a souvisejícího vzdělávání.