Díky podpoře ESF ČR se nám v minulých letech podařilo úspěšně implementovat řadu systémových změn v oblasti managementu, zákaznické orientace, řízení lidských zdrojů (ŘLZ). Jedním z výstupů, které máme v současné době k dispozici je Strategie ŘLZ a Marketingová a komunikační strategie. Dosažené cíle a výstupy z předešlých projektů bychom chtěli doplnit o nové aktivity,které stabilizují získané teoretické poznatky a povedou k jejich praktickému využití v řízení organizace. Podpora projektu nám umožní naplnit další část strategických cílů, na něž bychom v době snižování rozpočtových příjmů jen obtížně získávali potřebné finanční prostředky.
Zaměření, aktivity, dílčí cíle a výstupy:
1) Tvorba a realizace systémových opatření ke zefektivnění ŘLZ-Strategie rozvoje zaměstnanců
* Analýza prac. pozic a optimalizace funkčních náplní vč. kompetenčního modelu pro každou pozici a kritérii pro výběr zaměstnanců
* 360°zpětná vazba
* Zpracování plánu rozvoje pro 92 zaměstnanců(80%)
* Workshopy 4x
* Individuální a skupinové konzultace s vedoucími-supervize v oblasti ŘLZ
* Development centre pro vedoucí a 2 skupiny zaměstnanců
* Zpracování metodiky výběru zam. formou Assessment centre jako součásti ŘLZ
2) Zavedení systémových změn k vyšší transparentnosti a otevřenosti-Strategie komunikace s veřejností
* Analýza mediálního obrazu (2012-2013)+rok po nastavení pravidel(2015)
* Analýza stávajícího stavu komunikace s veřejností, návrh změn a opatření
* Zpracování Standardů komunikace s veřejností a médii
* 4xworkshop
3) Aplikace modelu CAF
* Proškolený tým
* Úvodní vzdělávání a 10x workshop týmu
* Sebehodnotící zpráva 2x
* Akční plán 2x
4)Vzdělávání
* vedoucí-rozvoj a vzdělávání zaměstnanců
* zaměstnanci-individuální rozvojové plány
* vedoucí-Assessment centre-jak vybrat správné lidi
* zastupitelé-komunikace s médii, zvládání náročných komunikačních situací, vyjednávání a řešení konfliktů
Potřeba zlepšování procesu rozvoje zaměstnanců vychází z přesvědčení, že nejcennějším zdrojem každé organizace jsou motivovaní, samostatní zaměstnanci, kteří plní činnosti a úkoly v souladu s kulturou, hodnotami a strategickými prioritami. Na tuto potřebu navazují činnosti a výstupy KA Dílčí strategie rozvoje zaměstnanců a zpracování plánu rozvoje každého zaměstnance.
Potřeba zlepšování procesu výběru zaměstnanců vychází z moderních principů a metod ŘLZ. Zaměstnanci jsou nejcennějším zdrojem informací, znalostí, dovedností a zkušeností, výběr zaměstnanců je naprosto klíčovým krokem v systému ŘLZ, chyby ve výběru znamenají značné finanční náklady nehledě na komplikované možnosti uvolňování zaměstnanců ve veřejné správě. Na potřebu minimalizace rizika výběru nevhodných kandidátů na pozice v rámci struktury MěÚ reaguje KA Dílčí strategie výběru zaměstnanců.
Komunikace s veřejností a médii byla definována ve strategickém dokumentu MěÚ jako jeden z klíčových faktorů při vytváření a ovlivňování dobrého jména a dobrých vztahů s veřejností v rámci Public Realtions. Potřebu analyzovat stávající procesy a navrhnout optimalizaci systému komunikace s veřejností a s médii naplňují činnosti, aktivity a výstupy KA Dílčí strategie komunikace s veřejností a s médii.
MěÚ dlouhodobě usiluje o zvyšování kvality a efektivity služeb a procesů, které zajišťuje (např. dlouhodobé zapojení v Benchmarkingové iniciativě 2005, úspory v provozním rozpočtu, elektronické aukce apod.). Na potřebu kontinuálního zlepšování interních a externích procesů, služeb externím i interním zákazníkům a efektivity reagujeme KA Implementace modelu CAF.