1. Příručka pro uživatele: aktivita 02, 01/2013 – 12/2013
Proběhly přípravné práce na sestavování příručky pro uživatele:
- spolupráce s regionálními odborníky - lékaři specialisty
- sestavení dotazníku pro uživatele - zjištění největších problémů při hledání a udržení práce na otevřeném trhu práce, dále na zjištění možné a konkrétní podpory uživatelů, na zjištění jejich orientace a schopnosti uplatnit se na trhu práce.
Spolupráce byla s 8 lékaři- specialisty. Celkově se podařilo získat 28 dotazníků od CS. Specialista zpracoval analýzu dotazníků, sestavil výstupy, sestavil stručnou strukturu obsahu příručky, poté postupně zpracoval obsah všech kapitol. Obsah byl konzultován se specialistou a také s lidmi z CS.
Název příručky „Průvodce na cestě za novým zaměstnáním (nejen) pro lidi s duševním onemocněním“. Bylo vytištěno 50 kusů příručky a proběhla distribuce. Elektronická verze příručky byla umístěna k dispozici na webových stránkách organizace ke stažení zdarma a v databázi produktů ESF. Ve sledovaném období se podařilo příručku dokončit.
2. Příručka pro zaměstnavatele: aktivita 04, 01/2014 – 12/2014
Specialista zmapoval a shromáždil dostupné podklady týkající se problematiky zaměstnávání osob z cílové skupiny (se zaměřením na zaměstnavatele). Sestavil strukturovaný dotazník pro mapování zkušeností a potřeb zaměstnavatelů, celkově se podařilo oslovit 70 firem na Benešovsku. Výsledkem bylo přes 30 vyplněných dotazníků. Specialista zpracoval výstupy, které posloužily jako podklady pro sestavení obsahu příručky. Obsah příručky byl konzultován s externisty z CS, zaměstnavateli a se zástupcem úřadu práce ČR. Specialista zapracoval připomínky.
Název příručky „Zaměstnat člověka s duševním onemocněním? Proč ne?!“
Celkem bylo vytištěno 50 ks příruček a proběhla distribuce. Elektronická verze příručky byla umístěna k dispozici na webových stránkách organizace ke stažení zdarma a v databázi produktů ESF. Ve sledovaném období se podařilo příručku dokončit.
3. Podpůrná skupina pracujících: aktivita 03, 04/2013 – 10/2015
V přípravné fázi jsme vytvořili návrh průběhu skupinových setkání, byly upřesněny cíle, komu je aktivita určena, frekvence a struktura setkání.
Účastníkům jsme navrhli průběh skupiny a zmapovali jsme potřeby, v jakých oblastech potřebují podporu při udržení zaměstnání, s jakými problémy se v práci setkávají.
Pro tuto aktivitu byly vytvořeny videoscénky s různými situacemi v zaměstnání a s postupy jak je řešit. Tato aktivita přispěla k podpoře při udržení práce, daří se být v kontaktu i s bývalými uživateli, mapovat jejich aktuální situaci v práci a podpořit je v řešení problémů. Účastníci chodí nepravidelně dle svým časových možností a potřeb, na setkáních se aktivně zapojovali. Aktivitu využilo 9 osob a proběhlo 10 setkání. Aktivita probíhala dle harmonogramu a cíle byly naplněny. Aktivitu příjemce chce udržet i po ukončení financování projektu.
Podporované zaměstnávání: aktivita 01, 01/2013 -10/2015
V rámci této aktivity byla podpořena cílová skupina projektu (lidé s duševním onemocněním) při hledání vhodného zaměstnání v běžném prostředí, dále při tréninku dovedností potřebných při pracovním uplatnění a při udržení práce. Pracovní konzultanti poskytovali každému z uživatelů podporu podle jeho individuálních potřeb a cílů v individuálním plánu. Spolupráce probíhala v souladu s metodikou podporovaného zaměstnávání i dle vnitřních pravidel organizace.
Bylo 36 zájemců o tuto aktivitu, uživateli se stalo 22 osob, kteří splnili podmínky (měli podepsanou smlouvu k programu PZ a měli psychiatrické vyjádření o tom, že spadají do CS projektu). 8 osob vstoupilo na otevřený trh práce a z toho 6 lidí pracovalo více než 4 měsíce.
V rámci této aktivity probíhala individuální práce s uživateli, skupinová práce – 1x měsíc job klub, spolupráce se zaměstnavateli, úřadem práce, OSSZ i spolupráce se specialistou, jednání se sociálním okolím. Záznamy o spolupráci byly vedeny v jednotlivých složkách uživatelů a v systému eQuip. Aktivita probíhala dle harmonogramu a cíle byly naplněny. Aktivitu příjemce chce udržet i po ukončení financování projektu.
Koordinace a řízení: aktivita 05, 01/2013 -10/2015
projektovými poradami, Koordinace činností probíhala v jednotlivých klíčových aktivitách s projektovým týmem pracovníků, byly pravidelné projektové porady, probíhala spolupráce s externisty, s vedením organizace a ekonomickým pracovníkem. Publicita projektu na veřejnosti probíhala dle pravidel pro publicitu. Proběhla také úspěšná kontrola projektu na místě příjemce.
Publicita:
1. Zajištění publicity projektu provedl koordinátor vytvořením tiskových zpráv v různých médiích: www stránkách ESFCR.cz, dále v Týdeníku Jiskra, Benešovském zpravodaji, Votických novinách, Teplýšovickém občasníku. V Rádiu Sázava proběhl hodinový rozhovor s ředitelem. Uživatelům projektu byly informace o projektu sdělovány prostřednictvím všech dokumentů, které obdrželi během trvání služby. Byly též vytvořeny samolepky s povinnými logy, které jsou nalepeny na prostředcích nakoupených v rámci jednotlivých aktivit projektu.
2. Byla sestavena cedulka s informací o spolufinancování prostor a umístěna na viditelném místě.
4. Proběhla distribuce příručky pro uživatele a zaměstnavatele (aktivita č.2 a 4). Tištěné verze byly průběžně předávány novým uživatelům i zájemcům o službu. Dále byla distribuována elektronická verze příručky - např. na úřady – sociální odbory v Benešově, ve Voticích, Vlašimi, do Týnce, na kontaktní místa Úřadu práce Benešov, Vlašim a Votice, firmám v regionu a lékařům.
5. Článek o vytváření interaktivních metodických videomateriálů byl uveřejněn na webových stránkách organizace.
6. Byla vytvořena závěrečná zpráva o průběhu projektu a naplněných cílech a uveřejněna na webu příjemce.