Veřejný detail projektu

Informace o projektu

V projektu jsou realizovány dvě klíčové aktivity:

1) Řídící, administrativní a organizační zajištění projektu. Tato aktivita zahrnuje především:

  • komunikace managera projektu a finančního managera
  • zajištění podmínek pro realizaci vzdělávacích programů (prostory, učební pomůcky, výukové materiály apod.)
  • komunikaci s vedoucími pracovníky poskytovatelů služeb při uzavírání smluv o účasti
  • zaměstnance/zaměstnanců na vzdělávání, smluv s účastníky, administraci přímé podpory, která bude
  • poskytována účastníkům kurzů (cestovné, stravné, ubytování)
  • řešení aktuálních potřeb a problémů vzniklých během realizace projektu
  • vedení účetnictví včetně mezd pracovníků
  • zajištění publicity projektu

2) Realizace kurzu Socioterapie v oblasti sociálních služeb. Obsah kurzu Socioterapie v sociálních službách splňuje požadavky na odbornou způsobilost k výkonu povolání pracovníka v sociálních službách dle Zákona o sociálních službách. Kurz je zaměřen zejména na proces přímého socioterapeutického působení a na osvojení sociálně terapeutických činností při práci s uživateli sociálních služeb. Kurzem získají posluchači možnost seznámit se a přijmout profesionální přístup ke klientům, postavený na aplikaci systemického paradigmatu do sociální práce a metod sociální práce. Tento přístup přináší zefektivnění práce s klientem, prevenci vyhoření pracovníka a především zvýšení respektu k potřebám, právům a možnostemklienta aktivně spolupracovat na překonání znevýhodňujících okolností. Doporučený počet účastníků ve skupině je 18, v rámci projektu se uskuteční 2 kurzy. Každý kvalifikační kurz se uskuteční v 10 dvoudenních setkáních v odstupu cca 3 týdny.

 

 

 

 

řízení obsahové a finanční stránky projektu

 

Hlavním cílem projektu je umožnit pracovníkům v sociálních službách v rámci kvalifikačního kurzu seznámení se a přijetí profesionálního přístupu ke klientům, který je postaven na aplikaci systemického paradigmatu do sociální práce a metod sociální práce. Tento přístup přináší zefektivnění práce s klientem, prevenci vyhoření pracovníka a především zvýšení respektu k potřebám, právům a možnostem klienta aktivně spolupracovat na překonání znevýhodňujících okolností. Dílčími cíli je naučit frekventanty pracovat s potřebami a přáními klienta na základě individualizované zakázky, případně individuálního plánu péče, naučit je teoretickým zdůvodněním a východiskům systemického paradigmatu a praktikovat získané dovednosti v rámci programu tak, aby je mohli účastníci převést do své praxe.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Poskytovatelé sociálních služeb a další subjekty poskytující služby napomáhající sociální integraci.