V projektu jsou realizovány dvě klíčové aktivity:
1) Řídící, administrativní a organizační zajištění projektu. Tato aktivita zahrnuje především:
-
-
komunikace managera projektu a finančního managera
-
zajištění podmínek pro realizaci vzdělávacích programů (prostory, učební pomůcky, výukové materiály apod.)
-
komunikaci s vedoucími pracovníky poskytovatelů služeb při uzavírání smluv o účasti
-
zaměstnance/zaměstnanců na vzdělávání, smluv s účastníky, administraci přímé podpory, která bude
-
poskytována účastníkům kurzů (cestovné, stravné, ubytování)
-
řešení aktuálních potřeb a problémů vzniklých během realizace projektu
-
vedení účetnictví včetně mezd pracovníků
-
zajištění publicity projektu
2) Realizace kurzu Socioterapie v oblasti sociálních služeb. Obsah kurzu Socioterapie v sociálních službách splňuje požadavky na odbornou způsobilost k výkonu povolání pracovníka v sociálních službách dle Zákona o sociálních službách. Kurz je zaměřen zejména na proces přímého socioterapeutického působení a na osvojení sociálně terapeutických činností při práci s uživateli sociálních služeb. Kurzem získají posluchači možnost seznámit se a přijmout profesionální přístup ke klientům, postavený na aplikaci systemického paradigmatu do sociální práce a metod sociální práce. Tento přístup přináší zefektivnění práce s klientem, prevenci vyhoření pracovníka a především zvýšení respektu k potřebám, právům a možnostemklienta aktivně spolupracovat na překonání znevýhodňujících okolností. Doporučený počet účastníků ve skupině je 18, v rámci projektu se uskuteční 2 kurzy. Každý kvalifikační kurz se uskuteční v 10 dvoudenních setkáních v odstupu cca 3 týdny.
řízení obsahové a finanční stránky projektu