Aplikace a zavedení vybraných moderních metod řízení:
- odborná školení a workshopy k modelu CAF a zpracování sebehodnotící zprávy;
- sebehodnocení podle modelu CAF a externí zpětná vazba;
- příprava a plnění akčního plánu zlepšování;
- účast v Ceně ministerstva vnitra za kvalitu.
Implementace principů procesního řízení do praxe úřadu:
- rozdělení činností, které jsou pro obec klíčové, činnosti týkající se řízení a podpůrné činnosti;
- identifikace procesů, které se skládají z činností měnících vstupy na výstupy za spotřeby zdrojů;
- definování procesů, jež jsou nutné pro dosažení plánovaných výsledků;
- nalezení kritických míst v rámci jednotlivých procesů, která snižují výkonnost;
- nalezení příliš drahých procesů;
- definování vlastníků procesů a určení jejich odpovědnosti a pravomoci u všech těchto procesů;
- zlepšení odpovědnosti pracovníků za jednotlivé části procesů;
- vymezení tzv. klíčových procesů podle vhodně stanoveného klíče;
- nastavení principů k systematickému měření způsobilosti a výkonnosti procesů v organizaci a analýze výsledků těchto měření pro účely objektivního rozhodování;
- systematické zaměření na klíčové faktory procesů, tj. adekvátní zdroje, metody a materiály;
- definování jednoznačných rozhraní mezi procesy v obci;
- příprava a vytvoření procesní mapy, atd.
Aplikace strategického plánování a tvorby zásadních koncepcí rozvoje:
- identifikace osob, veřejných institucí, podniků, občanských sdružení a ostatních aktérů a skupin aktérů, kteří mají nezanedbatelný zájem na rozvoji obce, potažmo regionu;
- analýza disponibilní zdroje jak finančního, tak lidského a i ostatního kapitálu;
- ustanovení řídící komise a pracovní skupiny;
- realizace situační analýzy;
- vytvoření socioekonomického profilu města zdůrazňujícího konkurenční výhody;
- vyhodnocení pozice řešeného území vůči sousedním obdobným územním jednotkám a vůči jednotkám řádově vyšší úrovně;
- provedení SWOT analýzu regionu (umožní identifikovat slabé a silné stránky, příležitostí a hrozby);
- navržení rozvojové strategie (s cílem využít silné stránky, překonat slabé stránky, využít příležitostí a reagovat na hrozby):
- vývoj společné socioekonomické vize města;
- stanovení strategických cílů a směrů;
- určení priorit;
- vytvoření akčního/realizačního plánu;
- navržení možných projektů.
- zhodnocení navrhované strategie a akčního plánu vůči reálným možnostem řešeného území;
- začlenění vybraných finančních nároků vyplývajících z akčního plánu do rozpočtu města;
- implementace strategie (vychází z akčního/realizačního plánu/ů);
- stanovení vhodných institucionálních struktur pro implementaci strategie, resp. akčních plánů;
- monitoring, vyhodnocení a aktualizaci strategie (zhodnocení, zda je strategie stále relevantní);
- vyhodnocení dosavadních výsledků implementace strategie;
- posouzení, zda se změnily nějaké podmínky, z nichž se ve strategii vycházelo, a které je nutné vzít v úvahu.
Tvorba a realizace systémových opatření vedoucích k zefektivnění řízení lidských zdrojů:
- s využitím materiálů z aktivity CAF bude vytvořen kompetenční model, katalog rolí a procesní struktura Úřadu a tyto ve spojení s organizační strukturou a personálním obsazením budou postaveny za základ optimalizace využití řízení lidských zdrojů Úřadu;
- k jednotlivým rolím budou stanoveny standartní vzdělávací procesy a jejich kvalita bude fixována pomocí typizovaných (Standartních) vzdělávacích postupů (sekvence presenčních i elektronických kurzů, testů, dotazníků) za podpory certifikovaných elektronických vzdělávacích materiálů včetně elektronických testů s možností přímé produkce Osvědčení o absolvování vzdělávací akce;
- definování individuálních vzdělávacích programů pro vybrané role s cílem posílení profesních kvalit klíčových zaměstnanců v Úřadu. Stabilitu profesní úrovně zaměstnanců trvale posilovat pomocí cyklicky se opakujících přezkoušení znalostí vybrané problematiky s využitím elektronizace procesu. Kombinací využití interních kvalifikovaných zaměstnanců v roli "starších koučů" a elektronických výukových materiálů minimalizovat náklady standartních vzdělávacích procesů a minimalizovat závislost na externích lektorech;
- pomocí systému hodnocení a interních analýz vzdělávacích potřeb optimalizovat a plánovat vzdělávací programy jak z kategorie Standartní tak z kategorie Individuální s cílem trvalého udržení optimálního využití lidských zdrojů a minimalizace nákladů.
Tvorba a zavedení systémových změn vedoucích k vyšší transparentnosti a otevřenosti úřadu:
- analýza potřeb komunikačních toků mezi Úřadem a občanem v obou směrech;
- vytvoření registračních nástrojů občana v systému internetového portálu s možností aktivace a deaktivace účtu, řešení ztráty přihlašovacích údajů ale i anonymní přístup;
- vytvoření nástrojů pro rezervaci času úředníka občanem na konkrétní přepážce s cílem optimalizace využití času úředníka a přizpůsobení Úřadu občanovi;
- vytvoření sady online komunikačních formulářů pro řešení "životních situací " (přihlášky, odhlášky, žádosti, oznámení apod.);
- vytvoření zpětného komunikačního kanálu (mail, sms, elektronická nástěnka ...) na občana umožňující sofistikovaným způsobem informovat občana jednotlivce, ale i vybranou skupinu občanů (dynamicky definované skupiny dle zadaných parametrů jako je např. ulice, číslo popisné, čtvrť , věk apod.) s cílem posílit součinnost Úřadu a občana.
Související následná školení vč. elektronických kurzů.
- vyškolit zaměstnance úřadu;
- předat školící materiály a zpracovaný obsah školení v tištěné formě;
- předat školící materiály a zpracovaný obsah školení v elektronické formě pro pozdější využití;
- připravit školení ve formě e-learningových kurzů, které bude možné využít prostřednictvím již dříve implementovaného e-learningového systému úřadu (DAS d.learning).