Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Předmětem projektu byla realizace obecných odborných vzdělávacích programů pro zaměstnance společnosti ENVITES spol. s r.o., jejichž potřeba vycházela z aktuální situace na trhu a rostoucích požadavků na odbornou zdatnost a kvalitu lidských zdrojů v oboru. V rámci projektu byly realizovány kurzy zaměřené na 3D modelování, elektroinstalace, logistiku výroby, obchodní dovednosti, využití nadstandardních funkcí produktů MS Office, školení rovných příležitostí či odbornou jazykovou výuku.

Cílem projektu bylo zvýšení konkurenceschopnosti společnosti ENVITES spol. s r.o. a zvýšení adaptability a oborového know-how zaměstnanců firmy. Společnost měla před realizací projektu se školením vlastních zaměstnanců zkušenosti, kdy využívala ke školení zaměstnanců převáženě služeb externích vzdělávacích agentur.

Hlavním cílem projektu bylo zvýšení konkurenceschopnosti společnosti ENVITES, spol. s r.o. na trhu, a to prostřednictvím zvýšení odborných znalostí a dovedností zaměstnanců. Soubor školení byl realizován se záměrem zvýšení kvality služeb zákazníkům, zkvalitnění a zrychlení práce, snížení nákladů na subdodávky a lepšího postavení společnosti jako dodavatele v oblasti smluvních vztahů a částečně i ve vývoji (virtuální testování v 3D SW). V projektu byly stanoveny následující dílčí cíle: 1) zvýšení odborných dovedností zaměstnanců ve vazbě na předmět činnosti firmy (prostřednictvím několika odborných školení, která budou určena pro vybrané zaměstnance), 2) zvýšení klíčových dovedností zaměstnanců (doplňkově pro vybrané zaměstnance z důvodu zvýšení jejich kvality a uplatnitelnosti při jednání s klienty), 3) podpora optimalizace systému vzdělávání.
Projekt byl realizován bez partnera.
Na začátku projektu došlo k realizaci výběrového řízení na dodavatele vzdělávacích kurzů. Následně byly zahájeny samotné klíčové aktivity, které tvořila tato školení: 1. školení 3D modelování, 2. školení v oblasti projekce slaboproudých zařízení (měření a regulace), 3. školení logistiky a optimalizace firemních procesů, 4. školení základů vedení obchodních jednání v oboru pro techniky, 5. školení obchodních dovedností pro obchodníky, 6. školení Microsoft Excel (nadstandardní funkce), 7. školení Microsoft Power Point (nadstandardní funkce), 8. odborná jazyková výuka se zaměřením na specifická témata odvodňování kalů, tlakové filtrace aj., 9. školení na rovné příležitosti žen a mužů
Výsledkem projektu bylo naplnění stanovených indikátorů. Konkrétně se jednalo o následující indikátory: 1. počet podpořených osob - celkem (07.41.00) - celkem bylo podpořeno 25 osob, 2. počet podpořených organizací - celkem (07.45.00) - celkem byla podpořena 1 organizace (příjemce), 3. počet úspěšných absolventů kurzů - celkem (07.46.13) - celkem bylo 81 úspěšných absolventů kurzů, 4. počet nově vytvořených/inovovaných produktů (07.57.00) - byl vytvořen 1 nový produkt (genderové desatero).
Projekt nebyl realizován s mezinárodní spoluprací.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovou skupinu projektu tvořili zaměstnanci společnosti ENVITES, spol. s r.o. Vzhledem k rozsahu projektu a vymezení jeho aktivit zahrnovala cílová skupina širší portfolio pracovníků firmy od managementu přes konstruktéry, techniky, obchodní zástupce až po řadové dělníky. Jednalo se o zaměstnance, kteří z regionálního hlediska převažujícím výkonem své práce náleží do Jihomoravského kraje, kde je sídlo společnosti. Před realizací projektu existoval předpoklad 25 podpořených zaměstnanců společnosti ENVITES, z čehož 21 osob měli být muži a 4 ženy. Projekt nebyl zaměřen výhradně na CS žen a mužů v předdůchodovém věku, ovšem dle předpokladu mělo být 6 osob z CS starší 50 let zastoupeno mezi podpořenými osobami. Zaměstnanci byli do projektu zapojeni již v přípravné fázi, kdy vybraní klíčoví zaměstnanci spoluvytvářeli návrh potřebných školení. Do aktivit projektu byla CS zapojena aktivní účastí na jednotlivých výukových modulech. Všichni zaměstnanci byli seznámeni s předpokládaným rozsahem kurzů a jejich zaměřením a všichni se svou účastí v projektu souhlasili. CS byla silně motivována k účasti v projektu, a to především z důvodu uvědomění si silné konkurence na trhu práce a rostoucích požadavků na odborné znalosti a detailní orientaci v oboru, v němž pracují.