Veřejný detail projektu

Informace o projektu

 

Hlavním cílem projektu je zkvalitnění řízení města a MÚ Slaný.

 

Dílčí cíle projektu jsou:

- Zpracování oborových strategií v rámci územního obvodu města (podpora podnikání, zdravotnictví a sociální služby, rozvoj služeb)

- Zlepšení řízení ekonomických procesů na obci včetně zavedení nových prvků finančního řízení do praxe úřadu

- Nastavení opatření na zlepšení komunikace s uživateli služeb úřadu (včetně systémového řešení zpětné vazby)

- Podpora rozvoje znalostí zaměstnanců

 

Projekt je rozdělen do 3 klíčových aktivit (dle věcného zaměření) a 1 podpůrné aktivity:

KA 1 - Tvorba oborových strategií v rámci územního obvodu města

KA 2 - Implementace metod, postupů a dobré praxe v oblasti finančního řízení obce

KA 3 - Projekty "otevřeného úřadu"

KA 4 - Zajištění realizace projektu

V rámci realizace klíčových aktivit č. 1 a 3 počítá projekt se vzděláváním zaměstnanců MÚ Slaný. Proškoleno bude celkem 60 zaměstnanců/70 úspěšných absolventů.

Dílčí aktivity budou zajištěny dodavatelsky ve spolupráci s realizačním týmem projektu, který budou tvořit zkušení zaměstnanci MÚ.

Do projektu budou zapojeni vybraní zaměstnanci úřadu a občané města Slaný a jeho realizací dojde k podpoření jejich vzájemného přiblížení a zajištění vyššího komfortu poskytovaných služeb městem/úřadem.

Délka trvání projektu je naplánována na 24 měsíců, což je optimální čas vzhledem k náročnosti plánovaných aktivit.

Projekt je klíčovým pokračováním optimalizačních opatření nastartovaných v rámci projektů realizovaných ve výzvách č. 53, 57 a 69 .

V projektu je plánováno 1 výběrové řízení, na něž bude poptán externí dodavatel, s cílem zajistit co nejprofesionálnější naplnění klíčových aktivit. Na řízení a implementaci aktivit se však z velké částí podílí interní tým žadatele.

 

Projekt má pozitivní vazbu na vrcholy hexagonu

 

 

 

 

 

Hlavním cílem projektu je zkvalitnění řízení města a MÚ Slaný. Dílčí cíle projektu jsou: - Zpracování zásadních oborových strategií v rámci územního obvodu města (podpora podnikání, zdravotnictví a sociální služby, rozvoj služeb) - Zlepšení řízení ekonomických procesů na obci včetně zavedení nových prvků finančního řízení do praxe úřadu - Nastavení opatření na zlepšení komunikace s uživateli služeb úřadu (včetně systémového řešení zpětné vazby) - Vzdělávání zaměstnanců MÚ v oblastech strategického a finančního řízení a komunikace. Cíle jsou co nejkomplexnější, aby mohlo dojít k reálnému vyčíslení jejich naplnění, kdy zhodnocením naplněnosti cílů bude porovnání stávající situace a situace po zavedení jednotlivých opatření - tzv. rozdílová analýza.
projekt je v realizaci
Inovativnost projektu je stanovena do tří oblastí ve vazbě na výstupy jednotlivých klíčových aktivit. Projekt využívá stávajících přístupů v oblasti řízení kvality a efektivity veřejných služeb. Jedná se o pokračování souboru optimalizačních opatření. Inovativní produkty projektu jsou: 1) Oborové strategie v rámci územního obvodu města 2) Optimalizace finančního řízení včetně implementace nových prvků finančního řízení do praxe úřadu 3) Implementace projektů "otevřené město" Projekt sice navazuje na opatření, která byla realizována v minulých výzvách a dále je rozvádí a optimalizační snahy posouvá dál. Přidaná hodnota spočívá především v: 1) Dalším posilování strategického řízení a vytvoření doposud neexistujících a nikdy nerealizovaných strategií - segmentové strategie jsou na lokální úrovni spíše ojedinělé, ale vzhledem k důrazu na posilování role ORP v regionu klíčové. Zásadní inovací je dopad projektu na celé ORP, což doposud neprobíhalo a i strategie města mimo oblast školství počítala pouze s oblastí území města. 2) Zavedení systému manažerského řízení rozpočtu a vyhodnocování finančních toků organizace je posunem od klasického přístupu v oblasti řízení rozpočtu, který se věnoval spíše stabilizaci rozpočtu a realizaci jednorázových úspor. Nyní se bude jednat o mechanismus udržitelného řízení financí města. 3) Podpora rozvoje modelu CAF a MA 21 směrem k zvýšení zapojení občanů do rozhodování města a řízení služeb dle jejich potřeb a požadavků. Tento krok je zásadní pro potřeby zapojení občanů města do všech městem a úřadem realizovaných činností. Doposud bylo toto zapojení pouze jednorázové pro potřeby realizace izolovaných opatření a nyní dochází k zavedení koordinovaného systému.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Územní samosprávné celky a úřady samosprávných celků, jejich orgány a jimi zřízené nebo založené organizace a jejich zaměstnanci.