V projektu byly realizovány celkem 4 klíčové aktivity (KA), z toho 3 zaměřené odborně na problematiku OSPOD a 1 na administraci a řízení projektu. Cíle všech KA byly splněny. Jednotlivé aktivity obnášely zajištění nákupu literatury, technického a materiálního dovybavení prostor jednací místnosti OSPOD, kde vzniklo zázemí pro odborné pracovníky a dále byla zakoupena technika, která je využívána pro zvýšení efektivity práce pracovnic oddělení OSPOD. V rámci realizace projektu zejména s ohledem na zvýšení a prohloubení znalostí absolvovaly pracovnice celkem 28 kurzů a byla nakoupena veškerá odborná literatura pro možnost samostudia a získání zákonné opory pro efektivní využití pracovnic oddělení při jejich práci v oblasti SPOD.Pro efektivnější práci pracovnic oddělení a také s ohledem na občany v ORP Broumov byly aktualizovány webové stránky a byla vytvořená sekce OSPOD, kde jsou vloženy kontakty na pracovnice, rozdělení obvodů, ke stažení jsou zde dostupné formuláře pro jednotlivé úkony z oblasti SPOD. Sekce obsahuje, pro možnost dalšího využití občanů i pracovnic OSPOD odborné články, Veřejné fórum a Anonymní hlášení.
Monitorovací indikátory byly průběžně sledovány a plněny. Ke konci realizace projektu, tj. k 31. 8. 2015, se podařilo všechny indikátory splnit dle naplánovaných hodnot.
Největší přínos přináší možnost kvalitně a pilotně ověřovat v praxi nově zaváděné standardy práce v oblasti SPOD, dále v prohloubení odborných znalostí stávajících zaměstnanců OSPOD dle novely zákona, v profesionalizaci pracovnic a zkvalitnění jejich pracovního výkonu a přínosné v provedení supervizí a odborného dohledu včetně nastavení spolupráce s dalšími subjekty a odborníky.