Projekt bude mít 3 kola a do každého kola se může zapojit maximálně 20 osob.
Aktivity projektu:
Aktivizační/motivační program
Je zaměřen na obnovení a rozvoj komunikativních dovedností, asertivních technik, motivace, zvýšení sebevědomí, atd. Cílem je, aby byli účastníci/ice připraveni a motivováni k pokračování v projektu, jež je vede k uplatnění.
Pracovně profesní diagnostika
Je zaměřena na komplexní posouzení schopností v návaznosti na pracovní uplatnění. Úkolem je detailně popsat a nasměrovat CS do dalších aktivit. Výstupem bude zpráva, ve které budou/nebudou účastnice/i doporučeni k založení podnikání. Součástí zprávy bude návrh řešení problémových životních situací (finanční problémy, sociální překážky, rodinná terapie) a nastavení systému zvyšování osobnostních předpokladů v oblasti měkkých dovedností. Délka trvání 12 hod
Po ukončení profesní diagnostiky se účastnice/íci rozdělí na dvě skupiny. První bude pokračovat ve vzdělávacích aktivitách směřujících k založení podnikání (Podnikatelské desatero) a druhá se bude za pomoci realizačního týmu snažit najít zaměstnání či nejdříve doplnit potřebný druh vzdělání (Doplňující vzdělávací aktivita) a poté uplatnit.
Podnikatelské desatero
Tento zásadní program je zaměřen na zvládnutí ekonomického prostředí a právních aspektů podnikání, účetnictví a daňovou evidenci, seznámení s obsahem a formou podnikatelského záměru, úlohu osobnosti podnikatelky/e, konzultace nad specifiky jednotlivých podnikatelských záměrů a sestavení plánu cash flow.
Doplňující vzdělávací aktivity
Jsou pro osoby, které nebudou doporučeny pro podnikání, nebo se v průběhu předchozích aktivit projektu rozhodnou nepodnikat. Po návrhu individuálních poradců/kyň vycházejících ze zprávy z profesní diagnostiky, individuálních potřeb účastníka/ice a znalosti podmínek místního trhu práce, bude osobě doporučeno a proplaceno školení či kurz, který je nezbytný pro její uplatnění.
Doba výuky a rámcový časový plán:
Výuka bude probíhat ve vybavené učebně a bude mít flexibilní prezenční formu. Výukový blok bude vždy rozvrhován ve 3 termínech. Účastnice/íci si volí tempo výuky v daném běhu dle vlastních potřeb. Výuka probíhá 4hod/den