Veřejný detail projektu

Informace o projektu

 

Projekt zahrnuje čtyři klíčové aktivity:

 

 

 

  • aktivita 1 - Přípravná fáze

 

Přípravná fáze zahrnuje především nastavení spolupráce (povinností, pravidel...) jednotlivých partnerů (projekt má vyjma žadatele 5 partnerů) vč.uzavření smlouvy o partnerství, nastavení pravidel společné komunikace, předávání informací a způsob vzájemného informování mezi všemi partnery a členy realizačního týmu, výběr dodavatelů jednotlivých vzdělávacích kurzů pro akt. 2 – VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ, společné plánování podrobného harmonogramu vzdělávacích kurzů, časový rámec atd.

 

 

 

  • AKTIVITA 2 – vlastní Realizace vzdělávacích kurzů

 

Přímá realizace jednotlivých vzdělávacích kurzů. Všechny kurzy budou akreditované pro zvolené cíl. skupiny (prac. v soc. službách, soc. pracovníky,či vedoucí pracovníky).CELKEM BUDE REALIZOVÁNO 28 VZDĚLÁVACÍCH KURZŮ PŘÍMO V MÍSTĚ (Č. KRUMLOV ČI PRACHATICE). NA DALŠÍ 3 KURZY budou pracovníci vysláni.

 

Vzdělávací kurzy odráží konkrétní potřeby organizací zapojených do projektu. HLAVNÍ TEMATICKÉ OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ:

 

1) specifické vzdělávání: specifické způsoby práce s klienty (bazální stimulace, krizová intervence, zadlužený klient, mediace, poradenské dovednosti, ad.): proběhne 11 kurzů v místě, na další 2 budou prac. vysláni

 

2) rozvoj psychosociálních dovedností: komunikační dovednosti a sociální kompetence (sebeobrana, asertivita, sebezkušenostní výcvik, ad.): proběhne 6 kurzů na 1 kurz budou pracovníci vysláni

 

3) manažerské dovednosti: 4 kurzy na podporu a rozvoj manažerských dovedností, dovedností projektových ad.)

 

4) standardy kvality zaměřené na nejvíce ožehavá témata (ochrana práv uživatele, individuální plánování, příprava na inspekci, ad.): 5 kurzů

 

 

 

Celkem předpokládáme min. 270 absolventů. Některé z kurzů budou v místě realizovány 2x z důvodu, kdy zájem převyšuje kapacitu kurzu.

 

HLAVNÍ METODY PRÁCE: Získávání nových informací, předávání zkušeností,praktický nácvik dovedností, upevňování získaných znalostí, schopností adovedností. Posílení osobnostních a profesních kompetencí směrem ke klientům, jejich blízkým, ke kolegům, podřízeným.

 

 

 

  • AKTIVITA 3 - Evaluace projektu a kurzů

 

V rámci vzdělávacích kurzů bude prováděna evaluace jak na úrovni zpětné vazby účastníků vůči samotnému kurzu, tak evaluace na úrovni přínosu vzdělávání pro samotný výkon práce v sociálních službách, resp. přenesený přínos vůči klientům. Cílem této aktivity (evaluace) je získat a vyhodnocovat veškeré relevantní údaje za účelem komplexního zhodnocení úspěšnosti, aktuálnosti a účelnosti realizace programu/vzdělávacích akcí.  V rámci aktivity bude probíhat průběžná distribuce a sběr dotazníků a příp. dalších relevantních informací pro evaluaci projektu a vzdělávacích kurzů, jejich zpracování a vyhodnocování. Na závěr této aktivity (a projektu) bude vytvořena EVALUAČNÍ BROŽURA shrnující výše uvedené vyhodnocení, zjištěné poznatky. Brožura (v pdf, cca 30 stran) bude také zahrnovat příklady dobré praxe či návrhy nové postupy ze vzdělávacích kurzů pro zkvalitnění sociálních služeb a jejich implementaci v praxi). Zároveň bude nastiňovat další strategii a postup pro realizaci dalšího návazného vzdělávání v oblasti sociálních služeb v daných regionech.

 

 

 

  • AKTIVITA 4 - Koordinace a řízení projektu

 

Koordinace a řízení projektu probíhá průběžně v celém časovém harmonogramu realizace projektu. Jedná se především o výběr, nasmlouvání, zajištění konkrétních vzdělávacích kurzů, jejich praktické zajištění (zajištění prostor, pozvánek, lektorů, domluv s účastníky, sjednání vyhovujícího termínu, místa konání a také zjištění aktuálních potřeb pro konkrétní specifikaci vzdělav. kurzů). Do koordinace patří také organizační, administrativní zajištění, vedení prezenčních listin, získávání evaluačních listů - viz akt. 3), zajištění materiálu nezbytného k realizaci - příprava a zajištění pomůcek (velkoformátové archy papíru, fixy, atd., dataprojektoru, notebooku, případně videa, atd). Do této aktivity spadá také kontrola dodržování všech pravidel OPLZZ, tvorba monitorovacích zpráv, kontrola harmonogramu a plnění projektu a jeho aktivit, indikátorů, dohled nad publicitou proj. atd. Do koordinace také patří řízení projektu i po stránce finanční, tzn. kontroluje adekvátnost a efektivitu nákladů, uznatelnost nákladů, aktuální i průběžné čerpání finančních prostředků.

 

 

 

Cílem projektu je zvyšovat a rozvíjet kompetence pracovníků šesti poskytovatelů sociálních služeb v Jihočeském kraji a tím podporovat jejich profesionalitu v širokém spektru dovedností: od oblasti přímé obslužné péče, jednání s uživatelem, až po efektivní řízení služby. Z toho vyplývajícím cílem projektu je udržení a zvyšování kvality poskytovaných sociálních služeb organizací, a to zejména prostřednictvím široké škály akreditovaných vzdělávacích kurzů.
Projekt je postaven na na partnerské spolupráci: Partneři projektu jsou Centrum pro pomoc dětem a mládeži, o.p.s., Hospic sv. Jana N. Neumanna, KoCeRo – komunitní centrum Rovnost, o.p.s., KREBUL, o.p.s., Charita Kaplice.
V rámci přípravné a koordinační fáze projektu byly kompletně připraveny podmínky pro realizaci vzdělávacích akcích pro 6 partnerů projektu (ICOS Český Krumlov, o.p.s., CPDM, o.p.s., HOSPIC sv. J. N. Neumanna, KreBul, o.p.s., KoCeRo, o.p.s. Charita Kaplice), kteří v několika příhraničních regionech Jihočeského kraje poskytují 16 registrovaných sociálních služeb. Pod vedením ICOS Český Krumlov, o.p.s. jako příjemce projektu průběžně probíhala v součinnosti se všemi partnery aktualizace podrobné specifikace vzdělávacích potřeb pracovníků (sociálních pracovníků, pracovníků v sociálních službách i vedoucích pracovníků), byly připravovány výběrová řízení na dodavatele na míru potřebám ušitých kurzů, zajišťované kompletní zázemí pro realizaci kurzů, probíhalo průběžné vyhodnocování kurzů i projektu jako takového. V rámci projektu mělo být původně realizováno celkem minimálně 31 akreditovaných vzdělávacích kurzů (z toho 28 ušitých na míru přímo v místě příjemce či partnerů, na další 3 různé tematické kurzy měly být pracovníci organizací vyslání). Projektu se mělo zúčastnit minimálně 57 jedinečných pracovníků z 6ti partnerských organizací, s tím, že úspěšně dokončí kurzy minimálně 270 absolventů. Vzhledem k průběžné aktualizaci potřeb bylo nakonec realizováno 33 akreditovaných kurzů (minimální počet absolventů byl v průběhu navýšen na 290), z toho 30 se uskutečnilo v Českém Krumlově, případně v Prachaticích a na 3 další (otevřené) kurzy byli pracovníci partnerů vysláni. Dodavatelé kurzů byly soutěženi v celkem 4 otevřených výběrových řízeních uskutečňovaných v průběhu celého projektu. Postupně bylo vysoutěženo 11 různých dodavatelů, kteří nejlépe splňovali podmínky výběrového řízení a podrobné specifikace zaměření 32 kurzů. Jeden z kurzů byl poptán přímo, neboť podmínky kurzu splňoval v ČR pouze jeden akreditovaný dodavatel. Vzhledem k náročnosti přípravy výběrových řízení a nutné specifikaci vzdělávacích potřeb desítek pracovníků 6ti partnerů projektu byla zahájena faktická realizace kurzů po několika měsíční přípravě v květnu 2014 a kurzy byly realizovány do konce června 2015. Na základě dotazníkových šetření (po každém z kurzů pro účastníky, hodnocení účastníků po ukončení jejich účasti na kurzech/projektu, hodnocení přínosů realizace od vedení organizací) a další zpětné vazby pak probíhalo průběžné i závěrečné hodnocení kurzů a projektu, jehož cílem bylo nejen komplexní zhodnocení úspěšnosti a účelnosti realizace projektu/vzdělávacích akcí, ale také získat podklady pro další strategii v oblasti vzdělávání. Výstupy z této aktivity pak shrnuje evaluační brožura, která je obdobně jako ostatní základní informace k dispozici na stránkách projektu na www.icos.krumlov.cz.
Projekt a jeho cíle se podařilo bezezbytku naplnit. V rámci projektu mělo být původně realizováno celkem minimálně 31 akreditovaných vzdělávacích kurzů (z toho 28 ušitých na míru přímo v místě příjemce či partnerů, na další 3 různé tematické kurzy měly být pracovníci organizací vyslání). Projektu se mělo zúčastnit minimálně 57 jedinečných pracovníků z 6ti partnerských organizací, s tím, že úspěšně dokončí kurzy minimálně 270 absolventů. Vzhledem k průběžné aktualizaci potřeb bylo nakonec realizováno 33 akreditovaných kurzů, z toho 30 se uskutečnilo v Českém Krumlově, případně v Prachaticích a na 3 další (otevřené) kurzy byly pracovníci partnerů vysláni. Celkem prošlo projektem (vzdělávacími akcemi) 85 jedinečných pracovníků 6ti partnerů a úspěšně dokončilo kurzy 354 absolventů. V průběhu celého projektu probíhala také evaluace projektu, která vyústila v inovativní produkt „Evaluace projektu – I menší organizace se mohou kvalitně vzdělávat“, která shrnuje veškeré důležité aspekty projektu a jeho hodnocení, z něhož jednoznačně vyplývá úspěšnost realizace projektu a naplnění jeho cílů. Z vyhodnocování mj. vyplývá, že projekt zcela naplnil očekávání, přínos jednotlivých kurzů i projektu jako takového a byl celkově hodnocen velice pozitivně jak účastníky, tak vedením partnerských organizací. Z výše uvedené evaluace také vyplynul závěr, že všichni partneři jsou přesvědčeni, že projekt pomohl naplnit nejaktuálnější potřeby vzdělávání soc. pracovníků, pracovníků v soc. službách i vedoucích pracovníků a že realizace přispěla či přispěje ke zkvalitnění poskytovaných sociálních služeb, což bylo i jeho záměrem. K jednotlivým klíčovým výstupům: AD REALIZACE VZDĚLÁVACÍCH KURZŮ V rámci projektu mělo být původně realizováno celkem minimálně 31 akreditovaných vzdělávacích kurzů (z toho 28 ušitých na míru přímo v místě příjemce či partnerů, na další 3 různé tematické kurzy měly být pracovníci organizací vyslání). Projektu se mělo zúčastnit minimálně 57 jedinečných pracovníků z 6ti partnerských organizací, s tím, že úspěšně dokončí kurzy minimálně 270 absolventů. Vzhledem k průběžné aktualizaci potřeb bylo nakonec realizováno (v období IV.2014 – VI.2015) 33 akreditovaných kurzů, z toho 30 se uskutečnilo v Českém Krumlově, případně v Prachaticích (3 z těchto kurzů se uskutečnily 2x) a na 3 další (otevřené) kurzy bylo vysláno 22 pracovníků partnerů (jednalo se o kurz komplexní krizové intervence, na který bylo vysláno 10 pracovníků 5ti partnerů, sebezkušensotní výcvik, kterého se zúčastnilo 11 pracovníků čtyř partnerů a výcvik mediace – 1 pracovník z řad příjemce).Fakticky se jednalo v rámci projektu o realizaci 38 akreditovaných kurzů, neboť některé z uskutečněných kurzů byly v rámci projektu složeny z více samostatných akreditovaných kurzů dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách (3 z kurzů se konaly kvůli potřebě proškolení většího počtu účastníků 2x, tudíž se celkem jednalo o 30 různých tematicky zaměřených kurzů). Celkem prošlo projektem 85 pracovníků 6ti partnerů (většina pracovníků prošla za dobu trvání projektu více kurzy) a úspěšně dokončilo kurzy 354 absolventů. Seznam realizovaných kurzů: - Úvod do SQSS a zákon o sociálních službách (celkem 24 vyučovacích hodin) Implementace standardů kvality (celkem 10 hodin) - Úvod do ochrany práv uživatele - SQSS č. 2 (celkem 8 hodin) - Individuální plánování s klientem- SQSS č. 5 (2x) - (celkem 2x12 hodin) - Příprava poskytovatele na inspekci (celkem 10 hodin) - Dlouhodobý manažerský kurz pro vedoucí pracovníky soc. služeb (celkem 200 hodin) - Praktické využití managementu v sociálních službách (celkem 28 hodin) - Pracovní právo (12 hodin) - Projektové řízení (celkem 12 hodin) - Finanční řízení v sociálních službách (celkem 24 hodin) - Kurz sebeobrana pro pracovníky sociálních služeb (2x) (celkem 2x 24 hodin) - Asertivní komunikace v pomáhacích profesích (2x) - (celkem 2x 8 hodin) - Sociálně právní minimum (celkem 8 hodin) - Sexualita seniorů (celkem 8 hodin) - Jak zvládat práci v sociálních službách (celkem 16 hodin) - Jednání s psychiatrickými klienty (celkem 8 hodin) - Bazální stimulace - základní (celkem 24 hodin) - Nástavbový Navazující kurz bazální stimulace (celkem 16 hodin) - Biografický model péče (celkem 40 hodin) - Trénink paměti – cvičení paměti u seniorů (celkem 12 hodin) - První pomoc při výkonu sociální práce (celkem 6 Hodin) - Dluhové poradenství (celkem 16 hodin) - Komunikace s dětmi a dospívajícími uživateli soc. služeb (celkem 8 hodin) - Základní informace o krizové intervenci (celkem 6 hodin) - Rozhovory se specifickými klienty, komunikace s uživatelem s duševním onemocněním (celkem 8 hodin) - Sociální poradenství, rozhovory s klienty (celkem 16 hodin) - Práce s rizikem a odpovědností v sociálních službách - Jak se nedostat za mříže (celkem 16 hodin) - Sebezkušenostní výcvik (celkem 75 hodin) – otevřený kurz - Krizová intervence v sociálních službách (celkem 150 hodin) – otevřený kurz - Mediace - řešení konfliktu technikou mediace (celkem 100 hodin) – otevřený kurz AD EVALUACE PROJEKTU: Podrobné shrnující informace ke kurzům, účastníkům, absolventům, k jednotlivým partnerům včetně komplexního hodnocení kurzů i projektu jako takového obsahuje Evaluační brožura (inovativní produkt). Součástí projektu bylo průběžně získávat a vyhodnocovat relevantní údaje za účelem komplexního zhodnocení úspěšnosti a účelnosti realizace projektu/vzdělávacích akcí. Cílem vlastní doplňkové aktivity a evaluace bylo tedy hodnotit jednotlivé kurzy a jejich přínos pro účastníky, zkvalitňování služeb, zhodnotit vlastní realizaci projektu, ale také získat podklady pro další strategii v oblasti vzdělávání. V průběhu celého projektu (jak v průběhu, tak po ukončení kurzů a na závěr projektu tak probíhal sběr dat a údajů pro evaluaci projektu. Výsledkem aktivity bylo komplexní zhodnocení a dokončení brožury Evaluace projektu – viz níže. Pro evaluaci byly na počátku projektu zvoleny zejména následující zdroje zjišťování informací. - Dotazník k evaluaci projektu – Hodnocení kurzu pro účastníky (v průběhu a po každém z kurzů) - Dotazník k evaluaci projektu – Přínos pro účastníky (a klienty) - (vyplňovaný na závěr projektu) - Dotazník k evaluaci projektu – Hodnocení kurzů a projektu pro ředitele a vedoucí služeb (vyplňován na závěr projektu) Dílčí hodnocení jednotlivých kurzů probíhalo průběžně, komplexní vyhodnocování dotazníků a připomínkování výstupů z evaluce pak na závěr projektu. Z vyhodnocování vyplývá, že projekt zcela naplnil očekávání, přínos jednotlivých kurzů i projektu jako takového byl celkově hodnocen velice pozitivně jak účastníky, tak vedením partnerských organizací, v aspektu indikátorů pak projekt předčil plán ve všech ohledech. Na závěr projektu byla dokončena brožura (inovativní produkt) „I menší organizace se mohou kvalitně vzdělávat - Evaluace projektu“ – (PDF, 44 stran), která shrnuje komplexní vyhodnocení a zjištěné poznatky. Zkušenosti z projektu, na němž úzce spolupracovaly větší i menší organizace, a závěry a doporučení vyplývající z evaluace jsou využitelné i jako podklad k další strategii vzdělávání nejen v daných organizacích. Ad Naplnění indikátorů: Všechny indikátory byly naplněny či překročeny: - 07.41.00 Počet podpořených osob – celkem: předpoklad: 57, skutečnost 85 - 07.45.00 Počet podpořených organizací – celkem: předpoklad: 6, skutečnost 6 - 07.46.13 Počet úspěšných absolventů kurzů – celkem: předpoklad: 270 (v průběhu projektu navýšen o 20 na 290, skutečnost 354 - 07.57.00 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů. předpoklad: 1, skutečnost 1 Nedílnou součástí projektu byla také publicita, která probíhala průběžně dle plánu: podrobné informace byly uveřejňovány ve speciální sekci/sekcích webových stránek příjemce (www.icos.krumlov.cz) i partnerů, veškeré materiály k projektu byly vždy opatřeny dle pravidel (manuálu) publicity OP LZZ, místnosti pro jednotlivé vzdělávací akce i místnosti pro realizaci projektu v sídle příjemce byly také označovány speciálními banerky, všichni účastníci projektu byly prostřednictvím těchto i dalších nástrojů (ústní představení projektu, odkazy na webové stránky, pozvánky, propagační předměty apod.) informováni o spolufinancování projektu z fondů EU, OPLZZ a státního rozpočtu ČR. V rámci projektu byly vydány také mj. tiskové zprávy k projektu, informace o projektu byly uveřejněny i v tištěné verzi regionálního Zpravodaje.krumlov.cz atd.
Nebyla.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Poskytovatelé sociálních služeb, respektive pracovníci příjemce a jeho pěti partnerů projektu (sociální pracovníci, prac. v sociálních službách, vedoucí pracovníci). Příjemce projektu je ICOS Český Krumlov, o.p.s. Partneři projektu jsou Centrum pro pomoc dětem a mládeži, o.p.s., Hospic sv. Jana N. Neumanna, KoCeRo – komunitní centrum Rovnost, o.p.s., KREBUL, o.p.s., Charita Kaplice. Cílovou skupinou tak jsou zaměstnanci/pracovníci zadavatele a jeho partnerů. Ti poskytují následující registrované sociální služby: Odborné sociální poradenství, Osobní asistence, Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, Terénní programy, Dům se zvláštním režimem, Odlehčovací služba, Pečovatelská služba, Sociální rehabilitace, Sociálně terapeutická dílna.