Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Cílem projektu je systémová a komplexní podpora OSPOD Ivančice v kontextu zavádění standardů kvality sociálně-právní ochrany dětí. Aplikací klíčových aktivit projektu dojde k postupnému zvyšování kvality výkonu sociálně-právní ochrany dětí, a to na základě vytvoření inovovaných podmínek pro činnost orgánu sociálně-právní ochrany ve správním obvodu Ivančice.

Týmem OSPOD v součinnosti s vedením Města Ivančice byly identifikovány priority v zavádění standardů kvality: personální zabezpečení výkonu sociálně-právní ochrany dětí (1 nově vytvořená pracovní pozice sociálního pracovníka agendy OSPOD), profesní rozvoj zaměstnanců (vzdělávání týmu OSPOD v akreditovaných vzdělávacích programech MPSV ČR ve vazbě na standardizaci + podpora týmu OSPOD ze strany nezávislého odborníka - supervizora; nákup odborné literatury), materiální vybavení pro výkon sociálně-právní ochrany ve vazbě na nástup nového sociálního pracovníka na nově vytvořené pracovní místo, vytvoření podmínek (vybavení místnosti) pro přímou skupinovou práci s klienty, informovanost o sociálně právní ochraně dětí prostřednictvím inovovaného webového portálu, tj. zajištění vhodného dálkového přístupu k informacím o rozsahu a podmínkách poskytování sociálně-právní ochrany včetně podmínky veřejně přístupného bezbariérového webu. Cílem projektu je naplnění stanovených priorit prostřednictvím definovaných klíčových aktivit. 

Cílem projektu je systémová a komplexní podpora OSPOD Ivančice v kontextu zavádění standardů kvality soc.-právní ochrany dětí. Aplikací KA projektu dojde k postupnému zvyšování kvality výkonu soc.-právní ochrany dětí, a to na základě vytvoření inovovaných podmínek pro činnost orgánu soc.-právní ochrany ve správním obvodu Ivančice. Týmem OSPOD v součinnosti s vedením Města Ivančice byly identifikovány priority v zavádění standardů kvality: personální zabezpečení výkonu soc.-právní ochrany dětí, profesní rozvoj zaměstnanců, materiální vybavení pro výkon soc.-právní ochrany, vytvoření podmínek pro přímou skupinovou práci s klienty, informovanost o soc. právní ochraně dětí prostřednictvím inovovaného webového portálu. Dílčí cíle v podobě jednotlivých KA jsou v kontextu cíle komplexního.
-
Průběh projektu byl zajištěn realizací klíčových aktivit: KA 01 Personální zabezpečení výkonu SPO Byla realizována klíčová aktivita vytvoření pracovního místa nového sociálního pracovníka na úvazek 1,0 (13.2.2014 – 30.6.2015), který v rámci projektu poskytoval SPO v souladu se standardy kvality, spolupodílel se na tvorbě vnitřních dokumentů a vnitřních metodik. Dále ověřoval funkčnost jednotlivých implementovaných standardů v praxi, zjišťoval zpětnou vazbu od klientů. Rovněž se účastnil vzdělávacích aktivit v rámci KA 02 a supervizních schůzek. KA 02 Profesní rozvoj zaměstnanců V souladu s harmonogramem projektu probíhala realizace dané klíčové aktivity vždy v režimu průzkumu trhu, objednání příslušného akreditovaného vzdělávacího kurzu a jeho absolvování. Všechny uhrazené kurzy byl řádně absolvovány a sociální pracovníci získali osvědčení. Celkový počet podpořených osob je roven hodnotě 6, celkový počet absolventů je roven hodnotě 43 (5 mužů, 38 žen). Zde došlo k podstatnému navýšení monitorovacího indikátoru, a to díky výrazné finanční úspoře zajištěné důsledným průzkumem trhu při výběru kurzů a dále přesunem nevyčerpaných finančních prostředků v kapitole rozpočtu Sociální pracovník. Dále byla zakoupena potřebná odborná literatura a uskutečněny supervizní setkání k poskytnutí týmové i individuální supervize. KA 03 Materiální a technické vybavení pro výkon SPO V rámci dané klíčové aktivity došlo v souladu s harmonogramem k nákupu plánovaného zařízení, a to: 1x PC sestava, 1x multifunkce HP Lasser Jet, 1x diktafon, 1x mobilní telefon Alcatel, 1x flashdisc, 1x kancelářská židle, 1x stůl pracovní, 1x stolek pod počítač, 1x skříň vysoká, 1x skříňka nízká, 1x kontejner 4 zásuvkový, 1x police na stěnu, 1x skříňka nízká dvoudveřová, 1x digitální fotoaparát, 1x videokamera. KA 04 Vybavení místnosti pro jednání s klienty OSPOD V rámci dané klíčové aktivity došlo k nákupu plánovaného vybavení: 1x flipchart, 1x kancelářská židle, 12x konferenční židle. KA 05 Webový portál OSPOD V rámci klíčové aktivity došlo k rozšíření a aktualizaci části webového portálu Oddělení sociálně právní ochrany dětí v ORP Ivančice v souladu s implementací stěžejních principů standardizace. V souladu se standardem přístupnosti webu byla činnost zaměřená zejména na informační stránku určenou pro děti nebo klienty - cizince a dále na část webu (sekci) s často kladenými otázkami a odpověďmi a vysvětlením základní terminologie používané na pracovišti OSPOD. KA 06 Koordinace a řízení projektu V rámci klíčové aktivity koordinace a řízení projektu byly pravidelně realizovány pracovní schůzky projektového a finančního manažera k průběžnému třídění podkladů k jednotlivým klíčovým aktivitám a rovnoměrnému čerpání rozpočtu, porady realizačního týmu, na nichž bylo vyhodnocováno naplňování jednotlivých KA a monitorovacích indikátorů. Dále byly zpracovávány monitorovací zprávy.
Monitorovací indikátory: Počet podpořených osob celkem: 6 Počet podpořených organizací: 1 Počet úspěšných absolventů celkem: 43
-

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Orgány veřejné správy působící v oblasti sociální integrace