Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Navýšení počtu zaměstnanců o více než 100% za poslední rok a otevřením pobočky firmy k 1.6.2010 vznikla ve společnosti SwissCentrum software, s.r.o. potřeba na zavedení specifického SW vyvinutého z vlastních zdrojů na řízení a správu firemních dokumentů, sledování práce zaměstnanců a pro podporu firemní komunikace což vedlo k potřebě komplexního školení všech zaměstnanců Zadavatele na využívání sdílení on-line informací v průběhu 24 hodin. Firmě používání produktu umožňuje získávání informací od konkrétní pracovní pozice a to i tehdy, když tato osoba na pracovišti není přítomná. Tyto informace jsou zároveň vzdáleně dostupné i přes webový prohlížeč. Zavedením tohoto IS vyvstala nutnost proškolení zaměstnanců Žadatele na práci s touto novou specifickou technologií. Proškolení těchto zaměstnanců na potřebné dovednosti je nezbytnou nutností k tomu, aby zavedení nového informačního systému přineslo očekávané zefektivnění pracovních postupů a s tím spojené ekonomické přínosy.

Standardní školení obvykle probíhá formou předávání informací. Lektor využívá flipchart, tabuli nebo dataprojektor. Účastníci školení si pak do připraveného manuálu připojují svoje poznámky. Výsledkem je zvýšené množství informací k tématu, ale většina účastníků později tyto informace neumí použít v praxi.V tomto projektu chce Žadatel využít přínosnější metody. Především se jedná o interaktivní metodu spolupráce s lektorem, kdy účastníci přispívají vlastními zkušenostmi k náplni pracovního workshopu. Důležité je, že si účastníci mohou získané informace vyzkoušet v modelových situacích a postupně se dovednosti naučí použít v praxi - narostou jejich kompetence. Pro ověření získaných dovedností, případně k identifikaci systémových problémů při uplatňování nových dovedností jsou do vzdělávacího procesu nově zařazeny následné individuální konzultace, kdy lektor po skončení kurzu v rozsahu cca 30 minut pohovorem zjišťuje rozvoj dovedností a schopností účastníků a společně hledají co se podařilo a kde jsou další příležitosti ke zlepšení.Jak se nově přistupuje k cílovým skupinám:Realizovaná školení v rámci firmy probíhaly nahodile a výsledky nebylo možno ověřit. Tento projekt si klade za cíl nastolit ve vzdělávání systém - cílený, plánovaný a účelný s ověřováním výsledků. Chceme, aby si zaměstnanci uvědomili, že vzdělávání není občasná akce, ale celoživotní proces, nezbytný ke zkvalitnění jejich práce a k rozvoji firmy.Projekt zajišťuje inovaci v procesu, to je zavedením tréninku a zpětné vazby k ověření výsledků a produktu, neboť záměrem je mimo jiné využívat v budoucnosti některé účastníky jako interní lektory.

Cílem vzdělávacích aktivit projektu bude prohloubení odborných specifických znalostí a dovedností, rozvoj a zvýšení kvalifikační úrovně a klíčových kompetencí zaměstnanců, zkvalitnění nabízených služeb a zefektivnění firemních procesů. Potřeba školení souvisí s navýšením počtu zaměstnanců z 8 na 17 za poslední rok a otevřením nové pobočky firmy k 1.6.2010. Předkládaný projekt spatřuje hlavní cíle v dosažení zvýšení kvalifikace zaměstnanců žadatele pro užívaní specifického IT produktu související s navýšením počtu zaměstnanců z 8 na 17 s důrazem na používání firemní elektronické komunikace.
Datum zahájení realizace 1.4.2011

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

1. skupina: - 4 x programátor - 1 x grafik 2. skupina: - 1 x konzultant informačních systémů - 3 x tester, dokumentátor - 1 x tester software 3. skupina: - 1 x dokumentátor - 1 x technik IT - 1 x účetní - 1 x obchodní zástupce - 1 x administrátor IT