Veřejný detail projektu

Informace o projektu

 

Obsahem projektu po vytvoření komplexní nabídky motivačních, vzdělávacích a poradenských aktivit bylo vytvoření dvou nových vzdělávacích modulů (Pečovatel/ka v sociální oblasti a Pečovatel/ka o děti ve věku 3 – 15 let), proškolení osob z cílové skupiny i následně vytvoření 2 podpořených pracovních míst. Každý účastník projektu si mohl vybrat, kolika a jakých kurzů se zúčastní, přičemž každému jsme v úvodu doporučovali absolvovat bilanční diagnostiku, která jim pomohla k lepšímu poznání sebe sama a správnému výběru z nabízených kurzů.

 

Projekt obsahoval tedy následující aktivity:

 

 

    1. Informování širší veřejnosti o GENDER problematice

 

    1. Semináře „práce a rodina“

 

    1. Pracovně-bilanční diagnostika včetně poradenství

 

    1. Kurzy pro zaměstnání v sociální oblasti: Pečovatelka o dítě ve věku 3 – 15 let (akreditovaný kurz MŠMT), Pečovatelka v sociální oblasti (akreditovaný kurz MPSV).

 

    1. Kurzy pro zaměstnání v ekonomice a pro podnikání – základy podnikání, účetnictví, daně, finanční gramotnost, právo, kalkulace a rozpočty apod.

 

    1. Kurzy pro zaměstnání obecně – komunikace po telefonu, stres management, sebeprezentace a rétorika

 

    1. Jazykové kurzy – angličtina, němčina

 

    1. Poradenství k zahájení podnikatelské činnosti

 

    1. Hlídání dětí v průběhu vzdělávacích kurzů.

 

 

Všechny aktivity byly realizovány ve spolupráci s partnery.

 

Projekt Soulad práce a rodiny byl zaměřen na zlepšení slaďování rodinného a pracovního života v regionu Přerovska. Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout toho, aby rodiče (zejména ženy) s malými dětmi byly schopné najít si vhodné zaměstnání, ve kterém mohou vhodně skloubit práci i rodinu.
Projekt Soulad práce a rodiny byl zaměřen na zlepšení slaďování rodinného a pracovního života v regionu Přerovska. Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout toho, aby rodiče (zejména ženy) s malými dětmi byly schopné najít si vhodné zaměstnání, ve kterém mohou vhodně skloubit práci i rodinu. Projekt jsme realizovali ve spolupráce se dvěma partnery: Duha Klubem Rodinkou a Mateřským centrem Sluníčko v Přerově. Zhodnocení realizace klíčových aktivit: 1. Informování širší veřejnosti o GENDER problematice – informační část přispěla k oslovení cílové skupiny, rozšíření povědomí o projektu, vysvětlení jeho průběhu a možnosti pomoci účastníkům při řešení otázky návratu do práce či sladění rodinného a pracovního života. Informování probíhalo zejména 3 způsoby: informačními workshopy, informačně-motivačními letáky a závěrečným workshopem. Při realizaci této aktivity jsme spolupracovali s Úřadem práce a dalšími okolními mateřskými a rodinnými centry. Vzhledem k velkém zájmu účastníků o naše projektové aktivity můžeme tvrdit, že realizace této aktivity proběhla úspěšně a splnila svůj účel. 2. Semináře „práce a rodina“ – byly vstupní branou k účasti na projektových aktivitách. Skládaly se ze dvou seminářů po 8 hodinách – pracovní právo týkající se slučitelnosti práce a rodiny, včetně rovných příležitostí a zákon o rodině, občanský a obchodní zákoník pro zaměstnance. Realizace této aktivity byla velmi úspěšná. Původně jsme plánovali 5 kol seminářů, ale nakonec jsme jejich počet navýšili na 8 vzhledem k velkému zájmu ze strany účastníků. To nám také umožnilo lépe zaplnit další plánované kurzy v rámci projektu. Z pohledu účastníků byl úvodní seminář také velmi úspěšný – 66 % jej celkově hodnotilo známkou 1 (hodnotící stupnice jako ve škole 1 – 5). 3. Pracovně-bilanční diagnostika včetně poradenství – za celou dobu realizace projektu ji absolvovalo 55 osob. Měla velmi pozitivní ohlas a po celou dobu realizace projektu jsme zaznamenávali vysoký zájem. Aktivitu jsme také museli nakonec předčasně ukončit, protože finanční prostředky na ni vyhrazené již byly vyčerpány. Účastníci realizaci aktivity hodnotili velmi kladně. Uváděli, že pro ně byla velkým přínosem a pomohla jim lépe se zorientovat v jejich schopnostech a dovednostech a zorientovat se díky tomu na trhu práce. Mnozí z nich si také poté našli brzy práci. 4. Kurzy pro zaměstnání v sociální oblasti – aktivita obsahovala realizaci dvou kurzů: Pečovatel/ka v sociální oblasti (realizátor partner Duha Klub Rodinka) a Pečovatel/ka o děti ve věku 3 – 15 let (realizátor partner Mateřské centrum Sluníčko). Zájem o oba kurzy byl vysoký, v prvních kolech jsme museli dokonce provádět výběr účastníků. Oba kurzy byly nově vytvořeny v rámci projektu a byly akreditované. Počet absolventek obou kurzů je 50. 5. Kurzy pro zaměstnání v ekonomice a pro podnikání – aktivita obsahovala následující kurzy: - Základy podnikání (kurz akreditovaný MŠMT, 120 vyučovacích hodin) - Jednotlivá témata z kurzu Ekonomický pracovník – finanční gramotnost, obchodní a pracovní právo, účetnictví a daňová evidence, daně, ekonomické rozbory a analýzy, kalkulace a rozpočty, využití PC v praxi, sytém pojištění v ČR. Hodnocení ze strany účastníků všech kurzů bylo opět kladné. Účastníkům vyhovovala celková atmosféra školení, podkladové materiály považovali za kvalitní a byli spokojení také s vystupováním všech lektorů. Kurz Základy podnikání celkem absolvovalo 11 účastníků a někteří z nich začali následně i úspěšně podnikat. Absolventi jednotlivých témat z kurzu Ekonomický pracovník se nezahrnovali do indikátoru absolventů kurzů, proto je zde neuvádíme. 6. Kurzy pro zaměstnání obecně – aktivita obsahovala tři semináře: - Komunikace po telefonu - Stres management - Sebeprezentace, rétorika Všechny byly velmi úspěšné a účastníci byli velmi spokojeni s jejich průběhem (88 % jej hodnotilo známkou 1). Účastníci si pochvalovali hlavně praktickou využitelnost jak ve všech sférách pracovního, tak soukromého života. 7. Jazykové kurzy – probíhaly v rozsahu 2 – 3 hodiny týdně, v celkovém rozsahu 40 hodin. Kurzy byly celkem 3: - Angličtina – mírně pokročilí - Angličtina – pokročilí - Němčina – mírně pokročilí Největší zájem byl o kurzy angličtiny. Na začátku těchto kurzů bylo nutné provést rozřazovací testy a rozdělit účastníky dle jejich znalostí do jednotlivých skupin. U obou kurzů jsme měli na začátku zpravidla plný stav účastníků. Nevýhodou ale byla poměrně dlouhá doba realizace jednotlivých kurzů, takže v průběhu mnozí z nich začali postupně nacházet práci nebo jiné uplatnění a kurz dokončila pouze část z nich. O kurzy němčiny byl celkově mnohem menší zájem. Nevýhodou navíc bylo to, že se sešli účastníci na hodně rozdílné úrovni, takže jsme se museli mezi nimi snažit hledat nejpočetnější skupinu a výuku pak přizpůsobit jejich úrovni. Hodnocení kurzů ze strany účastníků bylo rovněž velmi kladné a kurzy splnily jejich očekávání. 8. Poradenství k zahájení podnikatelské činnosti – aktivita byla určena účastníkům kurzu Základy podnikání. Mohli využít individuální pomoc s rozpracováním podnikatelské myšlenky do podoby podnikatelského plánu. 9. Hlídání dětí v průběhu realizovaných aktivit projektu – jednalo se o doprovodnou aktivitu, která probíhala po celou dobu realizace projektu. Nejednalo se pouze o pasivní hlídání dětí, nýbrž pro děti byl připraven zábavný program, který rozvíjel jejich duševní a pohybové schopnosti
Popis plnění indikátorů 07.41.00 Počet podpořených osob – celkem byl stanoven na 50 osob – výsledná hodnota na konci projektu je 112 osob. Indikátor jsme tedy více než o 100 % překročili. Důvodem je velký zájem o projektové aktivity ze strany cílové skupiny, dobrá propagace a spolupráce s partnery v průběhu realizace projektu. Do tohoto počtu jsou započítány všechny osoby, které absolvovaly úvodní seminář Práce a rodina. 07.45.00 Počet podpořených organizací – celkem byl stanoven na 3 – hodnotu jsme dodrželi, protože v rámci projektu byly podpořeny 3 organizace: RPIC-EKONOMSERVIS Přerov, s.r.o., Duha Klub Rodinka a Mateřské centrum Sluníčko. 07.46.13 Počet úspěšných absolventů kurzů – celkem – původně stanoven na 48 osob – výsledná hodnota je 85 osob. Důvodem je větší zájem o projektové aktivity, než jsme původně očekávali. 07.57.00 Počet nově vytvořených inovovaných produktů – stanoven na 2 – výsledná hodnota 2. V rámci projektu byly vytvořeny dva nové kurzy: Pečovatel/ka v sociálních službách a Pečovatel/ka o děti ve věku 3 – 15 let. Informace o další možné udržitelnosti projektu Pracovní místa vytvořená v rámci projektu byla udržena po nezbytně nutnou dobu. Nákupy provedené v rámci křížového financování (nábytek) bude nadále využíván pro potřeby cílové skupiny.
V rámci projektu neprobíhala žádná mezinárodní spolupráce.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

1. ženy vracející se po rodičovské dovolené nebo péči o závislého člena rodiny na trh práce 2. zaměstnanci 3. ženy začínající podnikání a vykonávající samostatnou výdělečnou činnost 4. dlouhodobě nezaměstnané ženy (déle než 6 měsíců)