Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Společnost MASPEX Czech s.r.o. si chce pomocí projektu vychovat odborný střední management, který bude zároveň schopen dále předávat své zkušenosti a dovednosti ostatním zaměstnancům na nižších pozicích,případně zaškolovat nově příchozí zaměstnance.

S tím souvisejí i vzdělávací potřeby těchto zaměstnanců, které spočívají v rozvoji odborných znalostí v oblasti projektového managementu, CRM systémů, znalostí principů assesment centra, řízení pohledávek, v rozvojiznalostí anglického obchodního jazyka (mateřská společnost má hlavní komunikační jazyk angličtinu), ale například i v oblasti principů a dodržování rovných příležitostí.

Vzdělávací potřeby zaměstnanců na obchodních pozicích spočívají v potřebě zvýšit jejich odbornou znalost nabízených produktů, aby zlepšili své vystupování ve vztahu k zákazníkům a byli schopni nabízet produkty adoplňkové služby podle zákazníkových potřeb. Realizací vzdělávání celkově posílíme profesionalitu zákaznického servisu i celého podniku.

Zaměstnanci "back office" představují především podpůrnou podporu firmy, proto si díky kurzům rozšíří své znalosti především ve vazbě na jejich pracovní činnost - tj. legislativa využívaná v obchodní praxi, personální controlling, využití cloud computingu a MS Excel.

Cílovou skupinou jsou i pracovníci marketingu,kteří se starají o propagaci, vytvářejí marketingové kampaně,zpracovávají marketingové analýzy apod. Z toho důvodu jsou kurzy pro cílovou skupinu zaměřeny na možnosti a principy marketingu v nových médiích, na aktuální marketingové trendy a jejich možné využití, na tzv. marketingdětských a dospělých značek, na brand management suchého sortimentu a na marketingové plánování.

V rámci projektu dojde ke zhodnocení stávajícího systému vzděl. a to za pomoci cílové skupiny. V současné době neprobíhá žádné ucelené vzdělávání. Předpokládáme, že nově vzniklé komplexní produkty odstraní nedostatky a budou zaměřeny jednak na potřeby společnosti, ale zároveň také na potřeby zaměstnanců.

Hlavní cíle projektu lze definovat následně: - zvýšení stávající profesní kvalifikace zaměstnanců a tím zvýšení jejich adaptability na trhu práce, - zavedení nového vzdělávacího systému ve společnosti - získání kvalitních znalostí v hlavních odborných oblastech společnosti, - vytvoření sítě lektorů schopných školit a předávat zkušenosti dalším zaměstnancům, - zlepšení efektivity marketingu a poskytování služeb zákazníků (back office), - prohloubení doposud realizovaného vzdělávání, - zvýšení motivace zaměstnanců prostřednictvím umožnění osobního růstu, - umožnit každému zaměstnanci zapojit se do rozvoje nejen svého, ale i rozvoje společnosti jako celku.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílová skupina: Zaměstnanci Popis a způsob zapojení cílové skupiny: Společnost v sousčasné době nemá žádné zaměstnance ve věkové struktuře 25 a méně let a 50 a více let. Při výběru zaměstnanců společnost uplatňuje rovné podmínky pro všechny. Při náboru nových zaměstnanců rozhodují pouze jejich schopnosti. Stejné podmínky jsou aplikovány také v projektu - rovný přístup ke vzdělávání zaměstnanců. Pokud bychom měli zaměstnance v této věkové skupině, budou zařazeni do dalšího vzdělávání v rámci nově nastaveného vzdělávacího systému. Cílová skupina bude zapojena téměř do všech aktivit projektu. Na počátku budou školeny zejména klíčové osoby, ze kterých se později rekrutují interní vzdělavatelé společnosti. Tato aktivita vzešla zejména z poptávky zaměstnanců po lepší a profesionálnější podpoře v oblasti odborných dovedností. Lektoři se proto rekrutují zejména z řad středního managementu. Matkám na mateřské dovolené bude umožněna účast na vybraných vzdělávacích aktivitách. Cílová skupina se dále zapojí do dílčí i závěrečné evaluace projektu. V této aktivitě bude cílová skupina nezastupitelná. Ve spolupráci s cílovou skupinou proběhne také podrobný průběžný rozbor vzdělávání a to na základě návaznosti nového definování individuálních plánů rozvoje jednotlivých pracovníků. Úpravy vzdělávacího systému jsou koncipovány tak, aby byl podpořen zájem podniku vybudovat efektivní způsob průběžného a dlouhodobého zvyšování kvalifikace a odbornosti zaměstnanců s ohledem na jejich potřeby. Projekt bude systematicky rozdělen na jednotlivé vzdělávací oblasti podle témata náplně kurzů a podle cílových skupin zařazených do kurzů. Byly sestaveny požadavky na jednotlivé oblasti a v návaznosti na to i vzdělávací plán, který se bude vyhodnocovat a upravovat dle nových potřeb podniku a změn na trhu. Vazba aktivit projektu na potřeby cílové skupiny: Největší nároky na vzdělávací systém spočívají v zavedení systematického vzdělávání pro klíčové skupiny zaměstnanců (marketing, back office, střední management, obchodní zástupci), pro které v současné době neprobíhá žádné systematické odborné vzdělávání, ale pouze nárazově podle momentálních potřeb a požadavků ve formě externích školení, zaměřeného na rozšíření odborného zaměření zaměstnanců dle profesních požadavků. Nově již tento systém nevyhovuje kvůli rychlé dynamice podnikatelského segmentu FMCG (rychlo obrátkového spotřebního zboží) a firma tyto nedostatky vnímá v kvalitě poskytovaných služeb zákazníkům i v procesním chodu podniku. Nový vzdělávací systém bude postaven na požadavcích cílové skupiny tak, aby tyto nedostatky byly co nejdříve odstraněny. Díky projektu se zvýší efektivita zaměstnanců, flexibilita, zastupitelnost, samostatnost a kreativita. Vzdělávací plán, který vychází z reálných potřeb cílové skupiny, uspokojí potřeby zaměstnanců a zvýší jejich konkurenceschopnost na vnitropodnikovém i vnějším trhu práce.