Záměrem projektu je zvýšit kvalitu tvorby právních předpisů a přispět tak ke zvýšení kvality regulatorního
prostředí v ČR.
Realizovaný projekt se zaměřuje na legislativní proces, zejm. na fázi zpracování tzv. hodnocení RIA (analýzy socioekonomických přínosů a nákladů připravovaných návrhů právních předpisů).
V rámci 5 vzájemně provázaných a na sebe navazujících klíčových aktivit budou vytvořeny, zavedeny a pilotně testovány podpůrné nástroje a služby pro cílovou skupinu, kterou jsou zpracovatelé RIA z řad zaměstnanců ministerstev a dalších správních úřadů (jde o několik stovek státních úředníků).
To zahrnuje zejména:
1) vytvoření vhodného systému vzdělávání k RIA,
2) vytvoření interaktivní webové platformy pro sdílení znalostí, zkušeností a příkladů dobré praxe včetně navržení interaktivního systému elektronické metodické podpory.
Tyto služby budou využívat moderní informační technologie a elektronické komunikační prostředky.
Dále budou zpracovány dosud zcela chybějící:
3) detailní metodiky k dílčím problematikám a
4) vzorová hodnocení RIA.
V rámci 5. klíčové aktivity bude provedena:
5)evaluace stávajícího nastavení celého systému a navržena opatření k jeho optimalizaci.
Výstupy z této poslední aktivity jsou určeny zaměstnancům Oddělení pro koordinaci procesu RIA Sekce Legislativní rady vlády při Úřadu vlády ČR, kteří zároveň tvoří jádro realizačního týmu.
Výstupy projektu představují nové prvky při řízení a provádění RIA v ČR, které budou po skončení projektu využívány v každodenní legislativní praxi zaměstnanci správních úřadů a bude tak zaručena jejich udržitelnost.
Projekt tak povede k vyšší efektivitě při výkonu činností státní správy (souvisejících s legislativní činností) a přispěje k realizaci vize tzv. chytré (elektronické) veřejné správy (Smart Administration) v ČR.