Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Projekt obsahuje 6 klíčových aktivit. Výstupem budou nové nástroje a služby, které umožní kontinuálně a dlouhodobě prohlubovat znalosti a schopnosti cílové skupiny, potřebné ke kvalitnímu zpracovávání RIA. Konkrétně tyto aktivity zahrnují :1) vytvoření nového vzdělávacího programu, který bude odpovídat potřebám a požadavkům cílové skupiny2) vytvoření webového portálu specializovaného na problematiku RIA3) vytvoření specializovaných metodik jako nástrojů pro vyhodnocování dílčích dopadů regulace4) zpracování vzorových hodnocení RIA jako názorných (modelových) ukázek aplikace jednotlivých metodik5) vyhodnocení efektivnost způsobu stávající implementace RIA nezávislým konzultantem s cílem získat nezávislá doporučení pro další zvyšování kvality řízení systému zpracovávání RIA v ČR

6) řízení a administrace projektu.

Záměrem projektu je zvýšit kvalitu tvorby právních předpisů a přispět tak ke zvýšení kvality regulatorního prostředí v ČR. Realizovaný projekt se zaměřuje na legislativní proces, zejm. na fázi zpracování tzv. hodnocení RIA (analýzy socioekonomických přínosů a nákladů připravovaných návrhů právních předpisů). V rámci 5 vzájemně provázaných a na sebe navazujících klíčových aktivit budou vytvořeny, zavedeny a pilotně testovány podpůrné nástroje a služby pro cílovou skupinu, kterou jsou zpracovatelé RIA z řad zaměstnanců ministerstev a dalších správních úřadů (jde o několik stovek státních úředníků). To zahrnuje zejména: 1) vytvoření vhodného systému vzdělávání k RIA, 2) vytvoření interaktivní webové platformy pro sdílení znalostí, zkušeností a příkladů dobré praxe včetně navržení interaktivního systému elektronické metodické podpory. Tyto služby budou využívat moderní informační technologie a elektronické komunikační prostředky. Dále budou zpracovány dosud zcela chybějící: 3) detailní metodiky k dílčím problematikám a 4) vzorová hodnocení RIA. V rámci 5. klíčové aktivity bude provedena: 5)evaluace stávajícího nastavení celého systému a navržena opatření k jeho optimalizaci. Výstupy z této poslední aktivity jsou určeny zaměstnancům Oddělení pro koordinaci procesu RIA Sekce Legislativní rady vlády při Úřadu vlády ČR, kteří zároveň tvoří jádro realizačního týmu. Výstupy projektu představují nové prvky při řízení a provádění RIA v ČR, které budou po skončení projektu využívány v každodenní legislativní praxi zaměstnanci správních úřadů a bude tak zaručena jejich udržitelnost. Projekt tak povede k vyšší efektivitě při výkonu činností státní správy (souvisejících s legislativní činností) a přispěje k realizaci vize tzv. chytré (elektronické) veřejné správy (Smart Administration) v ČR.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílová skupina 1: Zaměstnanci správních úřádů - zpracovatelé RIA Této cílové skupině je určeno vzdělávání v oblasti postupu zpracování RIA, které bylo původně realizováno Institutem státní správy. V roce 2009 toto vzdělávání bylo ukončeno a následně byl zrušen i ISS. Cílová skupina úředníků ústředních správních úřadů bude zapojena do pilotního testování výstupů projektu. Minimálně 150 osob z cílové skupiny bude proškoleno s využitím nově navrženého e-learningu, z toho 50 se zúčastní také následujícího prezenčního semináře. Tří pilotních tematicky zaměřených diskusních seminářů se v rámci vzdělávání zúčastní min. počet 18 osob. Další osoby z cílové skupiny se zúčastní seminářů s odborníky (celkem min. 50 osob), v rámci kterých budou diskutovány dílčí metodiky a vzorové RIA. Všichni zástupci cílové skupiny zúčastnění v testovacích aktivitách tohoto projektu budou poté vyzváni ke vznesení svých připomínek k navržené podobě výstupů projektu (s výjimkou evaluační Zprávy). S účastníky prezenčních vzdělávacích seminářů budou také vedeny individuální rozhovory s cílem co nejdetailněji vyhodnotit adekvátnost navržené podoby elektronických nástrojů a podpůrných on-line služeb. Tímto způsobem se bude cílová skupina aktivně podílet na předloženém projektu a finální podobě jeho výstupů.