Projekt podporuje zavedení standardů sociálně-právní ochrany dětí v působnosti ORP Boskovice a tím naplňování §9a zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí. Jde o zajištění místní a časové dostupnosti služeb orgánu sociálně-právní ochrany dětí (dále jen OSPOD), tj. v první řadě přiměřeného počtu pracovníků ze stávajících 9 (9,0 úvazku) na 12 stálých pracovníků zařazených do OSPOD. Z analýzy MPSV vyplývá, že výkon OSPOD Boskovice, spadající do kategorie 2 - Zvýšená míra náročnosti výkonu SPOD, při stavu 10.034 registrovaných dětí ve věku 0-18 let s trvalým bydlištěm ve správní oblasti ORP, vyžaduje personální zajištění v rozsahu 11-14 pracovního úvazku.
Pro 3 nově přijaté pracovníky budou vybavena pracoviště nábytkem včetně komunikační a výpočetní techniky, dále kontaktní místnost pro práci klienty.
Efektivní práce sociálních pracovníků Městského úřadu Boskovice bude podpořena účastí na školeních. Při zavádění nových poznatků a metod do praxe bude využito zapojení externího odborníka - supervizora.
S podporou metodika bude vytvořena interní metodika výkonu standardů kvality OSPOD Boskovice dle vyhlášky č. 473/2012 Sb.
Bude zkvalitněna přístupnost informací o poskytovaných službách OSPOD Boskovice na webových stránkách města tak, aby byly v dostatečné šíři, klientům přístupné a srozumitelné formě.
Důležitým krokem bude i prohloubení a zkvalitnění spolupráce OSPOD Boskovice s dalšími subjekty spádové oblasti ORP Boskovice zapojenými do systému péče o ohrožené děti uspořádáním workshopu.
Hlavní výstupy projektu:
1) Rozšířený tým pracovníků OSPOD o 3 pracovníky
2) Zařízené a vybavené pracovitě pro 3 nové zaměstnance a místnost pro práci s klienty
3) Proškolený tým pracovníků OSPOD
4) Vytvořená interní metodika standardů kvality OSPOD Boskovice dle vyhlášky č. 473/2012 Sb.
5) Zkvalitněný systém spolupráce s dalšími subjekty spolupracujícími v oblasti péče o ohrožené děti
6) Aktualizované webové stránky s informacemi o službách OSPOD