Cílem projektu je (i) provést analýzu prostředí informačních a komunikačních technologií (IKT) ČSSZ, (ii) vytvořit komplexní systém pro monitoring aplikací i infrastruktury a (iii) vytvořený systém implementovat.
ČSSZ v současné době využívá přibližně 172 aplikací pro obsluhu klientů z řad veřejnosti, a to po celém území ČR. Vysloveně kritických aplikací je celkově 25 a jsou z pohledu veřejnosti nejvíce sledované.Pokud dojde k výpadku některé z kritických aplikací, znamená to značné omezení poskytovaných služeb ze strany ČSSZ. Některé aplikace jsou centrálního charakteru a veškerá data se ukládají do centrálních datových úložišť v Praze. Cílem ČSSZ do budoucna je centralizovaný model provozu aplikací, jenž vyžaduje poměrně rozsáhlou a spolehlivou infrastrukturu pro zajištění kvalitních služeb pro veřejnost.
Jedním z hlavních důvodů pro realizaci tohoto projektu je především oblast nemocenského a důchodového pojištění, ve kterých existuje poměrně úzká vazba na potřeby veřejnosti. Například pokud dojde k výpadku aplikace "Nemocenská", jsou vážně ohroženy výplatní termíny a občané nedostávají nemocenské dávky v zákonných termínech (a současně dochází ke značným stížnostem na fungování samotné ČSSZ).
Na základě realizace projektu bude aplikace a celé IKT dohledováno komplexním systémem monitoringu, takže bude možné odhalit vznikající chybové stavy dříve, než dojde k samotnému
výpadku. Administrátoři mohou reagovat rychleji, cíleně se zaměřit na konkrétní problém a ten začít ihned řešit. Tím se značně zkrátí doby neočekávaných odstávek z důvodů řešení různých poruch a zefektivní se celý administrační proces.
Projekt má přímou vazbu na cíle výzvy "Racionalizovat administrativní procedury s cílem zajistit jejich větší efektivitu a transparentnost, minimalizovat byrokratické prvky uvnitř veřejné správy" a "Zlepšit kvalitu řízení a managementu úřadů".