Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Projekt je cílený na podporu implementace nástrojů zaměřených na zvyšování kvality a efektivity výkonu veřejné správy na MÚ Příbor.

Realizace projektu se promítne do všech oblastí zodpovědnosti organizace. Aktivity projektu jsou zaměřeny především na zefektivnění procesů městského úřadu a nastavení vhodné posloupnosti činností v rámci agend MÚ Příbor a to jak v přenesené, tak i v samostatné působnosti, kdy celý proces bude doplněn o vzdělávání zaměstnanců.

 

Aktivity jsou dále zaměřeny na implementaci moderních metod, postupů a příkladů dobré praxe zejména v oblasti strategického plánování, projektového řízení, ale rovněž také na zefektivnění finančního řízení ve vazbě na dopady finanční krize.

Projekt je určen pro všechny zaměstnance městského úřadu, u kterých dojde díky jeho realizaci k zefektivnění činnosti a snížení administrativní zátěže. Konkrétně budou v projektu zapojeni vedoucí zaměstnanci (10 osob), kteří budou společně s dodavatelem a členy realizačního týmu pracovat na realizaci jednotlivých klíčových aktivit.

 

Hlavní přínosy projektu:

- Zkvalitnění řízení interních procesů napříč úřadem,

- Zefektivnění finančního řízení na úřadě a k organizacím zakládaným městem, finanční úspora,

- Eliminace chyb, nejasností v kompetencích a jiných neshod při řízení projektů,

- Zprůhlednění a zefektivnění organizačních vazeb,

- Zvýšení dovedností, znalostí i kompetencí zaměstnanců.

 

Klíčovými aktivitami projektu jsou:

- Zajištění realizace projektu,

- Aktualizace a vyhodnocení plnění existujícího strategického plánu rozvoje města,

- Tvorba a implementace metodiky pro projektové řízení,

- Nastavení systému finančního řízení organizace,

- Vzdělávání ve vybraných oblastech.

 

Všechny aktivity budou zajištěny dodavatelsky ve výběrovém řízení a ve spolupráci s realizačním týmem.

Realizací pěti logicky propojených aktivit dojde k naplnění hlavního a dílčích cílů projektu, kterými jsou: - optimalizace procesu řízení projektů realizovaných městem, - optimalizace finančních toků v kontextu komplexního finančního řízení organizace, - zvýšení kvality služeb poskytovaných úřadem, - aktualizace vize organizace do budoucna, - zajištění rozvoje zaměstnanců v oblastech navazujících na obsah projektu. Výstupem pro potřeby sledování naplňování cílů bude vytvořená metodika PŘ, metodika finančního řízení a návrhy vnitřních předpisů finančního řízení a aktualizovaný strategický plán pro další rozvoj města. Výstupem budou rovněž proškolení zaměstnanci.
Klíčovými aktivitami projektu jsou: - Zajištění realizace projektu, - Aktualizace a vyhodnocení plnění existujícího strategického plánu rozvoje města, - Tvorba a implementace metodiky pro projektové řízení, - Nastavení systému finančního řízení organizace, - Vzdělávání ve vybraných oblastech. Všechny aktivity budou zajištěny dodavatelsky ve výběrovém řízení a ve spolupráci s realizačním týmem. Vítězným dodavatelem KA č. 02 a KA č.03 je firma RPIC-ViP s.r.o. Vítězným dodavatelem KA č.04 je firma Dynatech s.r.o. KA č. 05 budou realizovat obě výše uvedené firmy. KA č. 02: Aktualizace a vyhodnocení plnění existujícího strategického plánu rozvoje města V současné době je u KA č. 02 vyhotoveno vyhodnocení plnění strategického plánu rozvoje města v návaznosti na stanovené ukazatele existujícího dokumentu, analýza potenciálu rozvoje městě a jeho zřizovaných a zakládaných organizací v návaznosti na priority určené v existujícím dokumentu z roku 2007 a detailní a komplexní současná SWOT analýza města Příbor včetně zjišťování potřeb občanů. Všechny tyto výstupy byly vytvořeny díky spolupráci nově vzniklých pracovních skupin strategického plánování a díky součinnosti občanů, kteří ochotně spolupracovali při vyplnění dotazníku, který byl umístěn na webových stránkách města a v Měsíčníku města Příbora. V dalším monitorovacím období bude zpracována aktualizace strategického plánu rozvoje města a akční plán pro realizaci strategie. KA č. 03: Tvorba a implementace metodiky pro projektové řízení U táto KA je vyhotovena analýza současného stavu řízení projektů na úřadě a analýza souvisejících procesů s projektovým řízením. V dalším monitorovacím období budou definovány procesy související s projektovým řízením, implementace projektového řízení prostřednictvím pilotního vedení vybraného projektu města a integrace informačního systému. KA č. 04: Nastavení systému finančního řízení organizace Byly realizovány tyto aktivity: analýza stávajících finančních toků, identifikace interní dokumentace v oblasti ekonomického řízení, identifikace ekonomického SW v organizacích, vytvoření jednotné datové základny pro potřeby sledování finančních toků, stanovení moderních metod finančního řízení organizací zřízených městem, vytvoření uživatelského manuálu a sjednocení systému, aktualizace interní dokumentace. V současné době byly rovněž předány poslední výstupy, a to tvorba metodiky sledování a měření finančních toků a vytvoření metodiky finančního řízení. Probíhá připomínkování. KA č. 05: Vzdělávání ve vybraných oblastech Tato aktivita byla již plně realizována. Ve dnech 12.-13.9.2013 proběhlo školení finančního řízení a ve dnech 21.-22.11.2013 proběhlo výjezdové školení v oblastech strategického plánování a řízení a projektového řízení. Všechna školení byla pro cílovou skupina 10 vedoucích pracovníků.
Přínosy jednotlivých aktivit pro cílové skupiny: 1. Aktualizace a vyhodnocení rozvojového dokumentu města Příbora: - v této aktivitě bude komplexně zmapována stávající situace fungování města v návaznosti na zpracovanou strategii. Bude vytvořen komplexní podklad pro implementaci opatření pro zefektivnění fungování úřadu ve vazbě na klíčové aktivity města a lepší využití stávajících kapacit. 2. Tvorba a implementace metodiky pro projektové řízení - dojde k nastavení systému projektového řízení na úřadě a zároveň bude optimalizována a ukotvena metodika definující jasné vymezení rolí, kompetencí a povinností, která bude představovat nejlepší možné řešení rozložení kapacit i ve vazbě na potřeby zaměstnanců úřadu. Budou navíc zafixovány mechanismy, které umožní flexibilnější zapracovávání nových zaměstnanců pro projektové řízení nebo při přechodu zaměstnanců z jedné role na druhou v rámci úřadu. 3. Nastavení systému finančního řízení organizace - dojde k jasnému nastavení systému finančního řízení nejen v rámci úřadu ale i směrem k městem zřizovaným a zakládaných organizacím, z čehož budou profitovat nejen zaměstnanci úřadu zapojení do finančních toků napříč i vně úřadu, ale rovněž samotné zřizované a zakládané organizace, neboť budou optimalizované a komplexně sestavené postupy a způsoby komunikace se zřizovatelem či zakladatelem a bude také posílena významně rezistence vůči negativním dopadům finanční krize. 4. Vzdělávání ve vybraných oblastech - tato aktivita zajistí vhodné cílení přenosů z realizace projektu směrem ke konečným uživatelům, kterými jsou zaměstnanci úřadu a jejich vedoucí pracovníci, - zaměstnanci budou vzděláváni v oblastech procesního řízení a manažerských dovedností, což jim zajistí zvýšení jejich odbornosti a kvality vykonávaných činností.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovou skupinu projektu tvoří 37 zaměstnanců Městského úřadu Příbor. Výstupy projektu budou mít dopad na všechny zaměstnance úřadu, kteří budou přímo benefitovat z nastaveného metodiky projektového řízení, finančního řízení a aktualizovaného strategického plánu a akčního plánu. Primární cílovou skupinou jsou vedoucí zaměstnanci úřadu - 10 osob, kteří budou do projektu zapojeni ve většině jeho KA a zároveň se budou společně s dodavatelem podílet na zefektivnění procesu řízení na MÚ. Sekundární cílovou skupinou jsou ostatní zaměstnanci MÚ, kteří budou využívat výstupů projektu v jeho realizační fázi i ve fázi udržitelnosti prostřednictvím nastaveného systému projektového, finančního i strategického řízení. Cílová skupina bude zapojena konkrétně v aktivitách KA 2, KA 3 a KA 4, neboť budou přímo seznámeni s dopady nově zavedených optimalizačních opatření na úřadě a dále v aktivitě KA4, kdy se budou aktivně účastnit mapování procesů na úřadě a v KA 5 - vzdělávání. V dalších aktivitách budou vybrané osoby dále spolupracovat s dodavatelem na implementaci jednotlivých výstupů projektu a rovněž budou oponovat jednotlivé výstupy dodavatelů a spolupracovat s nimi.