KA 01 – Oslovení a výběr účastníků projektu:
Realizace projektu byla rozdělena na III. cykly výběrů účastníků. Výběry probíhaly ve spolupráci s Úřadem práce Ústí nad Labem a za pomoci uveřejněných inzerátů v měsíčníku Metropol. Na výběrové schůzky se celkem dostavilo 90 uchazečů, vybráno bylo celkem 63 účastníků projektu (63 podepsaných smluv). Což je 62 podpořených osob. Jena osoba onemocněla a žádných projektových aktivit se již neúčastnila. Aktivita byla naplněna. Vztah k MI 07.41.00 – počet podpořených osob, plán 60, naplněno celkem 62.
KA 02 – Vstupní školení účastníků projektu:
Vstupní školení probíhalo vždy při zahájení jednotlivých cyklů. Účastníci byli seznámeni se základy bezpečnosti práce a požárními předpisy. Vstupního školení se účastnilo 62 osob, 1 osoba omluvena z důvodů nemoci, žádné aktivity projektu neabsolvovala. Aktivita byla naplněna.
KA 03 – Informační a poradenské centrum (IPC):
V projektu bylo využíváno centrum, které bylo vybaveno z předešlých projektů. Účastníkům bylo k dispozici po celou dobu realizace projektu, v předem stanovených hodinách nebo po dohodě s osobními konzultanty. Podpora byla realizována formou konzultací, společného hledání na internetu, úpravami a rozesílkou životopisů a osobních sezení. Byla vedena návštěvní kniha s uvedením účelu návštěvy. Celkem se uskutečnilo 396 opakujících se návštěv. IPC bylo využíváno, aktivita byla naplněna.
KA 04 – Pracovní a bilanční diagnostika:
Realizace aktivity probíhala vždy pro všechny účastníky projektu a byla zajištěna firmou TIVIT, která tuto diagnostiku vy soutěžila, společně se zprostředkováním zaměstnání, spojené VŘ. V I. cyklu prošlo těmito diagnostikami celkem 20 účastníků (září 2011), v II. cyklu prošlo 21. účastníků (březen 2012) a ve III. cyklu prošlo 19. účastníků (říjen 2012), celkem prošlo diagnostikami 60. účastníků projektu. Záznamy z pracovní a bilanční diagnostiky jsou uloženy u realizátora projektu a byly zpracovány pro 60 účastníků. Aktivita byla naplněna.
KA 05 – Motivačně poradenský kurz modul č.1 – sociálně komunikační dovednosti
Motivačně poradenský kurz byl rozdělen do tří modulů, každý modul je samostatnou aktivitou. Modul č. 1 – sociálně komunikační dovednosti byl v celkovém rozsahu 80 hodin a vede k rozvoji osobních kompetencí nutných pro získání a posléze udržení zaměstnání, obnovu a rozvoj pracovních návyků a dovedností nezbytných k uplatnění na trhu práce. Jedná se o verbální, neverbální a písemnou komunikaci, efektivní komunikaci, sebeprezentaci, efektivní hledání práce, tvorba a prezentace životopisu, jednání se zaměstnavateli, rozvoj efektivních pracovních návyků, odstranění bariér pro uplatnění na trhu práce. Celkem absolvovalo tuto část 55 účastníků, kteří obdrželi osvědčení o absolvování kurzu. Toto osvědčení bylo vydáno za absolvování celého motivačního kurzu (KA 05, KA 06 a KA 07). Docházka byla sledována v třídních knihách. Aktivita byla naplněna.
KA 06 – Motivačně poradenský kurz modul č.2 – právo pro praxi a podnikání
Modul č. 2 byl zajištěn právnickou kanceláří, v celkovém rozsahu 20 hodin na jeden cyklus. V tomto modulu šlo o zvýšení právního povědomí účastníků pro uplatnění na trhu práce. Zejména v oblasti občanského, pracovního a sociálního práva, živnostenského zákona a dalších základních předpisů. Celkem absolvovalo tuto část 55 účastníků. Docházka byla sledována v třídních knihách. Aktivita byla naplněna.
KA 07 – Motivačně poradenský kurz modul č.3 – kurz počítačových dovedností
Modul č. 3 byl určen všem účastníkům projektu. Cílem této aktivity bylo zvýšení počítačové gramotnosti, jako jednoho ze základních všeobecných předpokladů úspěšné integrace na pracovní trh. Rámcový obsah kurzu se týkal: základů informační techniky, používání PC a správy souborů, textového editoru, tabulkových kalkulátorů, databází, grafických možností PC, služeb informačních sítí. Počítačový kurz byl vyučován učiteli ze Střední školy Resslova Ústí nad Labem. Celkem absolvovalo tuto část 55 účastníků. Docházka byla sledována v třídních knihách. Aktivita byla naplněna. Vztah k MI 07.46.13 – počet úspěšných absolventů kurzů, plán 55 splněno 55.
KA 08 – Specifická profesní rekvalifikace
Osobní konzultanti měli zpracovaný přehled nabízených rekvalifikací, který byl neustále doplňován. S účastníky bylo diskutováno o jejich představě specifických rekvalifikací. Jako cíl specifická rekvalifikace je stanoven též v IPP účastníků. Aktivita byla naplňována od měsíce listopadu 2011 do měsíce května 2013. Za dobu realizace projektu absolvovalo 25 účastníků specifické rekvalifikace. V rozpočtu bylo plánováno 20, ale vzhledem ke snížení cen některých rekvalifikací bylo možné, aby se rekvalifikací účastnilo o 5 účastníků více než bylo plánováno. Celková cena nebyla překročena. Aktivita byla naplněna.
KA 09 – Ověřování pracovních možností
Tato aktivita probíhá od měsíce listopadu 2011 do měsíce května 2013. Na základě absolvovaného motivačně poradenského kurzu, vlastní aktivitou, za přispění osobního konzultanta a podpory služeb IPP byla jednotlivým účastníkům nabízena potenciální volná místa a účastníci byli na tyto místa posíláni. Z této aktivity byl pořizován záznam o konkrétních formách ověřování pracovních možností – seznam oslovených zaměstnavatelů a jsou vedeny záznamy o kvantitativním zapojení účastníků. Za celou dobu realizace aktivity bylo komunikováno celkem se 147 zaměstnavateli. Celkem se podařilo zaměstnat 36 účastníků projektu, z toho 15 na dotovaných místech a 16 bez příspěvku ke mzdě. Viz. Příloha – podpořená pracovní místa. Z toho nově vytvořená pracovní místa 15 a 21 umístěných na volná pracovní místa. Aktivita byla naplněna. V rámci MI bylo plánováno 15 nově vytvořených pracovních míst. 15 míst bylo vytvořeno. Nebylo dodrženo členění těchto pracovních míst MI 07.01.01 plán 8 mužů, vytvořeno pouze pro 5, MI 07.01.02 plán 7 žen, vytvořeno 10.
KA 10 – Zprostředkování zaměstnání
Tato aktivita byla zajištěna dodavatelskou firmou TIVIT s.r.o. Děčín. Byla zavedena velmi dobrá spolupráce, pracovnice firmy se pravidelně setkávala s osobními konzultanty, kde si navzájem předávají informace o účastnících a samotnými účastníky. Dodavatel dle zadání osobních konzultantů prováděl průběžný monitoring poptávky a nabídky práce. Na základě tohoto monitoringu byly zajišťovány kontakty účastníků na jednotlivé zaměstnavatele. Výsledky této aktivity jsou promítnuty v KA 09, KA 11 a KA 12. Aktivita byla naplněna.
KA 11 – Praxe u zaměstnavatelů
V rámci této aktivity byla pro účastníky projektu zajišťována praxe typu 2. Jednalo se o praktické ověření pracovních dovedností účastníků u vybraných zaměstnavatelů. Za celou dobu realizace projektu byla praxe zajištěna pro celkem 20 účastníků. Existují písemné zprávy z průběhu praxe, přehled docházky účastníků na praxi a uzavřené dohody mezi zaměstnavatelem a dodavatelem o zajištění profesní praxe typu 2. Aktivita byla naplněna.
KA 12 – Dotované zaměstnání
V rámci realizace projektu bylo plánováno vytvoření 15 nově vytvořených pracovních míst s podporou mzdových příspěvků, v celkové výši 990.000,- Kč. 66.000,- Kč na jedno vytvořené místo (6 měsíců x 11.000,- Kč). 15 míst bylo vytvořeno. Nebylo dodrženo členění vytvořených pracovních míst, bylo plánováno vytvořit 8 míst pro muže a 7 míst pro ženy (MI 07.01.01 a 07.01.02). Bylo vytvořeno 5 míst pro muže a 10 míst pro ženy. Aktivita byla naplněna. Viz. Příloha podpořená pracovní míst.
KA 13 – Přímá podpora
Od počátku projektu byli účastníci informováni o poskytnutí přímé podpory. Jednalo se o úhradu cestovních náhrad a stravné účastníků projektu, prohlídky zdravotní způsobilosti, výpisy z rejstříku trestů a mzdové příspěvky zaměstnavatelům.