Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Aktivity projektu  podpoří zkvalitnění a zefektivnění činnosti MěÚ a jeho služeb. Současný tlak na minimalizaci nákladů na úřady veřejné správy a snižování počtu zaměstnanců klade vysoké nároky na kvalitní a operativní řízení organizace, optimalizaci procesů uvnitř úřadu, profesionalitu úředníků.

Projekt má široký záběr. Řeší oblast strategického řízení. Bude aktualizován a doplněn strategický plán rozvoje města, zpracována strategie rozvoje úřadu a informační strategie jako nástroj řízení a rozvoje regionu.

Projekt také podpoří zavádění a rozvíjení moderních metod řízení. V oblasti procesního řízení se zaměří na analýzu a optimalizaci procesů orientovaných na obsluhu klientů, podporu informačních technologií pro plánované snižování nákladů, zvýšení rychlosti, komfortu a efektivity poskytování služeb veřejnosti.

V oblasti řízení lidských zdrojů budou realizovány kroky pro zvýšení výkonu a motivace zaměstnanců k osobnímu rozvoji zajištěním maximálně objektivního hodnocení a odměňování s využitím softwarové podpory, školením manažerských a personálních dovedností vedoucích úředníků a proklientské orientace pracovníků MěÚ.

Finanční analýza poskytne objektivní podklady pro plánované snižování nákladů, zvýšení kontroly veřejností a zefektivnění hospodaření organizací zřizovaných městem. Posílí se transparentnost hospodaření města vůči veřejnosti, získávání zpětné vazby od občanů, propagace dosažených výsledků prostřednictvím portálu města. Bude zaveden systém zavádění inovací a motivace zaměstnanců a klientů MěÚ k poskytování podnětů ke zlepšování.

Projekt bude realizován pracovníky MěÚ, volenými zástupci města Břeclav a externími odbornými dodavateli.

Projekt nebude generovat příjmy a spadá do kategorie veřejně prospěšných projektů. Svými aktivitami přispívá k naplnění strategie Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby, usnesení vlády č. 757/2007., systémově plní cíle stanovené strategie Smart Administration.

Zkvalitnění a zefektivnění činnosti MěÚ, tj. poskytování veřejných služeb,zlepšít jejich adekvátní kvalitu a dostupnost, zvýšení otevřenosti a transparentnosti, vnitřní kultury organizace a image veřejné správy. Projekt řeší oblasti: • procesní řízení – optimalizace procesů orientovaných na obsluhu klientů, • řízení lidských zdrojů – profesní a osobní rozvoj zaměstnanců a odměňování, • strategické plánování města a městského úřadu, • finanční řízení – optimalizace finančních toků, zvýšení veřejné kontroly a zefektivnění hospodaření příspěckových organizací, • Good governance – přenos výsledků dobré správy prostřednictvím využití příležitostí nabízených podporou eGovernmentu, • zavádění inovací – se zaměří především na nalezení prostředků ke zlepšení stavu s využitím zkušeností pracovníků v organizaci s pozitivní propagací dosažených výsledků.
Projekt je realizován bez partnerů.
Realizace projektu byla ukončena k 30.6.2015. Strategie rozvoje města Je zpracován Strategický plán rozvoje města včetně příloh: Implementace SP, Akční plán, Hodnocení udržitelnosti Strategického plánu metodou SAM, Územní průmět strategie. Práce na strategii i jeho výstupy jsou prezentovány na webových stránkách města. Akční plán byl přijat dne 10.12.2014 Radou města Břeclavi a dne 22.12.2014 v Zastupitelstvu města Břeclavi. Strategie rozvoje úřadu Byla zpracována Strategie úřadu, která definuje vizi, misi a strategii úřadu v střednědobém horizontu. Obsahuje specifikaci strategických a specifických cílů ve vazbě na aktuální legislativu státu a na strategie vyšších celků – strategii rozvoje města, strategii kraje, státu a Evropské unie. Hlavní oblasti, na které se strategie zaměřuje, jsou: Klienti, Zaměstnanci, Procesy úřadu a Finance. Informační strategie Vytvoření informační strategie vychází ze strategických dokumentů Strategický plán rozvoje města, Strategie rozvoje úřadu, strukturovaných rozhovorů s klíčovými pracovníky úřadu k stávajícímu stavu a potřebám rozvoje ICT infrastruktury, aplikací, komunikačního prostředí, oblasti partnerských vztahů, podpory vzdělávání, financování, krizových míst a koncepcí. Byla zpracována jako střednědobý plán rozvoje ICT a současně jako koncept pro dlouhodobě udržitelný provoz ICT technologií v reálných podmínkách MěÚ Břeclav a následný rozvoj používaných technologií v souladu s legislativními podmínkami, technologickými trendy a ekonomickými možnostmi úřadu. Procesní řízení Procesní analýza a návrh optimalizace vybraných procesů – zahrnovala zpracování komplexní mapy procesů na MěÚ Břeclav a vytvoření „matice zodpovědnosti“ ke všem procesům úřadu. Bylo vybráno 5 procesů, které byly podrobně zanalyzovány do úrovně činností: Závazné koordinované stanovisko úřadu, Řízení vnitřní komunikace, Zajištění výběrových řízení, Zpracování materiálů pro jednání rady města, Poskytování informací veřejnosti podle zákona č. 106/1999 Sb. Proces „Závazné koordinované stanovisko úřadu“ byl převeden do tzv. workflow realizovaného SW nástrojem. Byla zpracována metodika procesního řízení na MěÚ Břeclav upravující postup tvorby procesů. Zavádění inovací, praxe dobré správy – Good Governance V rámci aktivity byl vypracován a vyhodnocen dotazník průzkumu spokojenosti občanů s fungováním MěÚ Břeclav, zpracována Metodika zavádění inovací, která vychází ze Strategického plánu rozvoje města Břeclavi a Strategie rozvoje úřadu včetně vize a klíčových hodnot úřadu, principů Místní agendy 21 (MA21). Specifikuje primární oblasti pro inovace: Kvalita veřejné služby, Procesy – zlepšení procesů na úřadu, Vzdělávání – nastavit efektivní a kvalitní systém vzdělávání, Majetek – správa majetku, Finance – úspora finančních prostředků, Snížování investičních a provozních výdajů. Softwarová podpora procesů byla zajištěna rozšířením stávajícího řešení dZastupitelstvo – Archiv o funkcionalitu podporující jednání Rady města (5 licencí), řešení elektronického oběhu dokumentů - Koordinované stanovisko (1 licence) a doplněno řízení vzniku podkladů e-Aukce (1 licence), což je specifická verze Koordinovaného stanoviska. Pro oblast řešení softwarové podpory sledování bezpečnostních informací byl rozšířen informační systém Excelence, který již město vlastní, provedena analýza a zpracován cílový koncept, předán návrh čaker Rozvoj IS Excelence, předány 2 licence pro podporu pro řízení a sledování bezpečnostních informací prostřednictvím Excelence, 1 licence pro řízení prohlížení ISZR. provedeno spuštění čaker. Pro Portálové řešení Good Governance (diskuse s občanem, propagace činnosti MěÚ) byl vytvořen Grafický vizuál města Břeclav a doplněny webové stránky města www.breclav.eu o prezentování projektů města http://breclav.eu/dokumenty/projekty-mesta , http://breclav.eu/dokumenty/rozvoj-mesta včetně strategických dokumentů http://breclav.eu/dokumenty/strategicke-dokumenty . Řízení lidských zdrojů Bylo zrealizováno zavedení vytvořených či inovovaných kompetenčních modelů pracovních míst do software na základě posouzení všech stávajících kompetenčních modelů, kategorizace, vytvoření základního číselníku v SW ATTIS. Byla provedena optimalizace linie procesy – činnosti – služby - činnosti na pracovním místě – kompetenční model – hodnocení zaměstnance – odměňování – vytvoření číselníku rolí v SW ATTIS, vytvoření a propojení kompletního organizačního modelu (osoby, pracovní místa, role). Byl vytvořen návrh motivačních schémat pro podporu iniciativy a výkonu aktivit v rámci pracovního zařazení, byly zpracovány karty zaměstnanců úřadu s vazbou na ukazatele výkonnosti a kompetenční modely, nastaveno workflow pro hodnocení kompetencí a hodnocení výkonu. Hodnocení pracovníků MěÚ budou nadále probíhat dle Metodiky hodnocení výkonu dle Příkazu tajemníka ze dne 29.6.2015. Finanční řízení V rámci analýzy finančního řízení města a jeho PO, byly prostudovány související dokumenty města (jednotná účetní analytika města pro příspěvkové organizace, vnitřní předpisy - směrnice, řády, pravidla zásady, přehled ekonomických SW užívaných u příspěvkových organizací apod.), analyzovány procesy finančního řízení, diskutováno hospodaření a finanční řízení PO, vedení účetnictví. Na základě analýzy byla zpracována doporučení a řešení částí finančního řízení pro optimalizaci správy majetku města, doporučeny postupy inventarizace PO, metodika účtování transferů, proběhlo vyhodnocení, jak probíhá sběr účetních dat od PO, navržena optimalizace správy majetku města – vlastnictví a svěření majetku na PO, vytvořen návrh úpravy finančního plánu pro PO, struktura metodiky Cash-Flow, návrh výkaznictví a možnost propojení s nástrojem business inteligence (BI), navržena metodika BI (Croseus Analytics Online), provedena implementace nástroje, vytvořena příručka k užití nástroje BI.
Projekt byl ukončen. Během realizace bylo vytvořeno 8 inovovaných produktů: • Strategie rozvoje města • Strategie rozvoje úřadu • Informační strategie • Procesní analýza s návrhem optimalizace klientských procesů • Portálové řešení Good Governance (diskuse s občanem, propagace činnosti MěÚ) • Ucelený systém hodnocení s rozvojovými i výkonovými kritérii a vazbou na odměňování • Metodika řízení dotací ze strany města pro organizace • Pravidla controllingu hospodaření a vynakládání prostředků Během realizace bylo podpořeno 95 osob. Bylo dosaženo 102 úspěšných absolventů kurzů.
Projekt není realizován v mezinárodní spolupráci.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Pracovníci městského úřadu a politici územně samosprávného celku.