Realizace projektu byla ukončena k 30.6.2015.
Strategie rozvoje města
Je zpracován Strategický plán rozvoje města včetně příloh: Implementace SP, Akční plán, Hodnocení udržitelnosti Strategického plánu metodou SAM, Územní průmět strategie. Práce na strategii i jeho výstupy jsou prezentovány na webových stránkách města. Akční plán byl přijat dne 10.12.2014 Radou města Břeclavi a dne 22.12.2014 v Zastupitelstvu města Břeclavi.
Strategie rozvoje úřadu
Byla zpracována Strategie úřadu, která definuje vizi, misi a strategii úřadu v střednědobém horizontu. Obsahuje specifikaci strategických a specifických cílů ve vazbě na aktuální legislativu státu a na strategie vyšších celků – strategii rozvoje města, strategii kraje, státu a Evropské unie. Hlavní oblasti, na které se strategie zaměřuje, jsou: Klienti, Zaměstnanci, Procesy úřadu a Finance.
Informační strategie
Vytvoření informační strategie vychází ze strategických dokumentů Strategický plán rozvoje města, Strategie rozvoje úřadu, strukturovaných rozhovorů s klíčovými pracovníky úřadu k stávajícímu stavu a potřebám rozvoje ICT infrastruktury, aplikací, komunikačního prostředí, oblasti partnerských vztahů, podpory vzdělávání, financování, krizových míst a koncepcí. Byla zpracována jako střednědobý plán rozvoje ICT a současně jako koncept pro dlouhodobě udržitelný provoz ICT technologií v reálných podmínkách MěÚ Břeclav a následný rozvoj používaných technologií v souladu s legislativními podmínkami, technologickými trendy a ekonomickými možnostmi úřadu.
Procesní řízení
Procesní analýza a návrh optimalizace vybraných procesů – zahrnovala zpracování komplexní mapy procesů na MěÚ Břeclav a vytvoření „matice zodpovědnosti“ ke všem procesům úřadu. Bylo vybráno 5 procesů, které byly podrobně zanalyzovány do úrovně činností: Závazné koordinované stanovisko úřadu, Řízení vnitřní komunikace, Zajištění výběrových řízení, Zpracování materiálů pro jednání rady města, Poskytování informací veřejnosti podle zákona č. 106/1999 Sb. Proces „Závazné koordinované stanovisko úřadu“ byl převeden do tzv. workflow realizovaného SW nástrojem. Byla zpracována metodika procesního řízení na MěÚ Břeclav upravující postup tvorby procesů.
Zavádění inovací, praxe dobré správy – Good Governance
V rámci aktivity byl vypracován a vyhodnocen dotazník průzkumu spokojenosti občanů s fungováním MěÚ Břeclav, zpracována Metodika zavádění inovací, která vychází ze Strategického plánu rozvoje města Břeclavi a Strategie rozvoje úřadu včetně vize a klíčových hodnot úřadu, principů Místní agendy 21 (MA21). Specifikuje primární oblasti pro inovace: Kvalita veřejné služby, Procesy – zlepšení procesů na úřadu, Vzdělávání – nastavit efektivní a kvalitní systém vzdělávání, Majetek – správa majetku, Finance – úspora finančních prostředků, Snížování investičních a provozních výdajů.
Softwarová podpora procesů byla zajištěna rozšířením stávajícího řešení dZastupitelstvo – Archiv o funkcionalitu podporující jednání Rady města (5 licencí), řešení elektronického oběhu dokumentů - Koordinované stanovisko (1 licence) a doplněno řízení vzniku podkladů e-Aukce (1 licence), což je specifická verze Koordinovaného stanoviska.
Pro oblast řešení softwarové podpory sledování bezpečnostních informací byl rozšířen informační systém Excelence, který již město vlastní, provedena analýza a zpracován cílový koncept, předán návrh čaker Rozvoj IS Excelence, předány 2 licence pro podporu pro řízení a sledování bezpečnostních informací prostřednictvím Excelence, 1 licence pro řízení prohlížení ISZR. provedeno spuštění čaker.
Pro Portálové řešení Good Governance (diskuse s občanem, propagace činnosti MěÚ) byl vytvořen Grafický vizuál města Břeclav a doplněny webové stránky města www.breclav.eu o prezentování projektů města http://breclav.eu/dokumenty/projekty-mesta , http://breclav.eu/dokumenty/rozvoj-mesta včetně strategických dokumentů http://breclav.eu/dokumenty/strategicke-dokumenty .
Řízení lidských zdrojů
Bylo zrealizováno zavedení vytvořených či inovovaných kompetenčních modelů pracovních míst do software na základě posouzení všech stávajících kompetenčních modelů, kategorizace, vytvoření základního číselníku v SW ATTIS.
Byla provedena optimalizace linie procesy – činnosti – služby - činnosti na pracovním místě – kompetenční model – hodnocení zaměstnance – odměňování – vytvoření číselníku rolí v SW ATTIS, vytvoření a propojení kompletního organizačního modelu (osoby, pracovní místa, role).
Byl vytvořen návrh motivačních schémat pro podporu iniciativy a výkonu aktivit v rámci pracovního zařazení, byly zpracovány karty zaměstnanců úřadu s vazbou na ukazatele výkonnosti a kompetenční modely, nastaveno workflow pro hodnocení kompetencí a hodnocení výkonu.
Hodnocení pracovníků MěÚ budou nadále probíhat dle Metodiky hodnocení výkonu dle Příkazu tajemníka ze dne 29.6.2015.
Finanční řízení
V rámci analýzy finančního řízení města a jeho PO, byly prostudovány související dokumenty města (jednotná účetní analytika města pro příspěvkové organizace, vnitřní předpisy - směrnice, řády, pravidla zásady, přehled ekonomických SW užívaných u příspěvkových organizací apod.), analyzovány procesy finančního řízení, diskutováno hospodaření a finanční řízení PO, vedení účetnictví.
Na základě analýzy byla zpracována doporučení a řešení částí finančního řízení pro optimalizaci správy majetku města, doporučeny postupy inventarizace PO, metodika účtování transferů, proběhlo vyhodnocení, jak probíhá sběr účetních dat od PO, navržena optimalizace správy majetku města – vlastnictví a svěření majetku na PO, vytvořen návrh úpravy finančního plánu pro PO, struktura metodiky Cash-Flow, návrh výkaznictví a možnost propojení s nástrojem business inteligence (BI), navržena metodika BI (Croseus Analytics Online), provedena implementace nástroje, vytvořena příručka k užití nástroje BI.