Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Hlavním záměrem projektu je uvést do praxe vznik systematického vzdělávání pod hlavičkou "Akademie GTX". Společnost GUMOTEX, a.s. má prokazatelné zkušenosti s různými projekty v oblasti RLZ a také propracovanýsystém vzdělávání. Analýza ukázala, že je třeba výrazně posilit odborné kompetence cílových skupin odborných zaměstnanců. Výsledkem toho je myšlenka vzniku Akademie GTX jako konceptudlouhodobého cíleného vzdělávání zaměstnanců.Do projektu budou zahrnutí vybraní zaměstnanci společnosti - 121 osob:A) vývoj 24 os.B) výroba 24 os.C) logistika a sklad 24 os.D) kvalita 24 os.E) ostatní 25 os.Z provedené analýzy vzděl. systému nám vyplynula potřeba do Akademie včlenit vzdělávací programy zaměřenéna:- přehled o materiálech, technol. postupech, nastavení řídících SW, legislativě, komunikaci, výrobě forem- řízení výroby a pracovní skupiny, přehled o materiálech, technol. postupech, vlastnostech strojů a zařízení,plánování výrobních procesů, technologií PUR- přehled o procesech logistiky, řízení a struktuře zásob, plánování výroby, zásadách skladování- přehled o postupech zabezpečení kvality, výrobních technologiích, provedení dodavatelských auditů,vyřizování reklamací, efektivnímu využívání měřící techniky, kontrolních technologií- školení z oblasti Rovných příležitostíRealizací projektu chceme díky Akademii GTX dosáhnout:- zvýšení produktivity práce a tím zlepšení konkurenceschopnosti- zajistit komplexní vzdělávání- zlepšení adaptability, motivace, sebedůvěry a pracovní pohody zaměstnancůNa externí dodavatele kurzů bude vypsáno výběrové řízení.Projekt bude realizován v letech 2013 - 2015

 

 

 

Hlavními cíli projektu jsou posílení konkurenceschopnosti společnosti, sjednocení vědomostní úrovně zaměstnanců, prohloubení jejich zájmu o celoživotní vzdělávání a zvýšení adaptability. Hlavních cílů chceme dosáhnout prostřednictvím: - prohloubení odborných znalostí materiálů, technologií používaných v GTX - rozvinutí dovedností v oblasti řízení výroby, logistiky a kvality v GTX - posílit znalosti o vnitropodnikové ekonomice a HR politice napříč všemi úrovněmi GTX - zvýšit povědomí v otázkách rovných příležitostí v GTX - okamžitým zapojením nově nabytých vědomostí do prac. procesu formou projektů Projekt byl postaven na zjištěných slabých místech s cílem odstranit tyto nedostatky a rozšířit existující vzdělávací systém do zcela nové koncepce systému vzdělávání - Akademie GTX. GUMOTEX, a.s. (dále GTX) věnuje mimořádnou pozornost rozvoji svých zaměstnanců v mnoha směrech, zejména však v oblasti jejich kvalifikačního růstu. V souvislosti s formulací nové "VIZE" společnosti a potřebě orientace na posilování pro růstových faktorů, expanze na nové trhy, potřeby výrobkových a procesních inovací byla zmapována slabá místa, která brání naplnění nové VIZE. Na základě analýzy tréninkových potřeb bylo vedením GTX rozhodnuto o vytvoření Akademie GTX jako konceptu dlouhodobého cíleného vzdělávání zaměstnanců . S využitím inovativních přístupů v oblasti RLZ bude docházet ke zvyšování kvalifikační úrovně a kompetencí zaměstnanců i vedoucích. Právě Akademie GTX jako ucelený systém odborného podnikového vzdělávání přispěje ke zvyšování adaptability zaměstnanců a konkurenceschopnosti podniku. Vzhledem k dlouhodobosti záměru (opakovatelnosti) je to při naplnění kapacity ve 2 ročnících (I. roč. 2x) 96 os. zařazených do Akademie GTX (bez zohlednění případné fluktuace). Dalších 25 osob bude začleněných do témat. bloku Rovné příležitosti. Následně, nevznikne-li potřeba dříve, se předpokládá obměna témat a kontinuální pokračování Akademie GTX.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovou skupinou projektu jsou vybraní zaměstnanci Gumotex a.s., kteří se zúčastní prvních dvou ročníků Akademie GTX. Do vzdělávacích aktivit projektu bude zapojeno 121 zaměstnanců. Jednotlivé pozice dle klíčových aktivit/útvarů: A) vývoj 12+12 os. B) výroba 12+12 os. C) logistika a sklad 12+12 os. D) kvalita 12+12 os. Rovné příležitosti - 25 os. Celkem: 4 útvary x 24 os. + 25 os. = 121 os Základní motivací je prostředí, v jakém se pracovník pohybuje. Vliv konkurence a zpětné vazby trhu v návaznosti na aktuální nabídku volných pracovních míst způsobuje aktivní přístup zaměstnanců ke vzdělávání a vůbec k samotnému zaměstnání v Gumotex, a.s. Mezi motivační prvky patří zlepšovatelství, dále nabídka řady nadstandardních benefitů - možnost růstu finančního ohodnocení na základě rozšířených dovedností, možnost rozšířit si své dovednosti a kvalifikaci, možnost utvářet budoucí vzdělávací systém společnosti. Podmínkou je kvalitní a aktivní práce směřující k rozvoji podniku. Cílová skupina bude do všech klíčových aktivit zapojena svou účastí na školení. Kromě toho se bude podílet na průběžném a závěrečném zhodnocení projektu a doporučení pro další roky, jak pokračovat v procesu systematického vzdělávání. Akademie GTX povede k rozvoji dovedností a znalostí sdílených mezi jednotlivými útvary. Výsledkem takto nastaveného vzděl. procesu bude trvalé zvyšování kompetencí zaměstnanců směřující k posílení konkurenceschopnosti podniku. Aplikace nových dovedností a znalostí do pracovního procesu formou projektů (zlepšení) zvýší návratnost investic. Potřeby pracovníků útvarů a jejich vazba na klíčové aktivity potřebné dovednosti: A) vývoj - získat a prohloubit své dovednosti potřebné pro správný a efektivní vývoj výrobků GTX (přehled o materiálech, technol. postupech, nastavení řídící SW, legislativě, komunikaci, výrobě forem apod.) B) výroba - získat a prohloubit své dovednosti ke zefektivnění výrobních procesů GTX (řízení výroby a pracovní skupiny, přehled o materiálech, technol. postupech, vlastnostech strojů a zařízení, plánování výrobních procesů, technologiích PUR apod.) C) logistika a sklad - získat a prohloubit své dovednosti ke zefektivnění logistiky GTX (přehled o procesech logistiky, řízení a struktuře zásob, plánování výroby, zásadách skladování apod.) D) kvalita - získat a prohloubit své dovednosti ke zvýšení kvality výrobků GTX (přehled o postupech zabezpečení kvality, výrobních technologií, provedení dodavatelských auditů, vyřizování reklamací, efektivní využívání měřící techniky, kontrolních technologií apod.) Všichni tito odborní pracovníci také potřebují zdokonalit své znalosti v vnitropodnikové ekonomice, HR politice a odměňování a informačním systému E1. E) ostatní prohloubit své znalosti v oblasti rovných příležitostí a přispět širšímu uplatňování této problematiky ve sféře svého působení