Veřejný detail projektu

Informace o projektu

 

 

Předmětem projektu je realizace několika vzájemně provázaných aktivit s cílem zvýšení souladu rodinného a pracovního života. Úspěšná realizace projektu přispěje k plnění principu rovných příležitostí žen a mužů na trhu práce. Předmětem projektu "Rodina plus práce – víme, jak na to!" reagují na současný stav na trhu práce a s ním související:

1) zvýšenou poptávku po kvalifikované a flexibilní pracovní síle ze strany zaměstnavatelů

2) zvýšenou poptávku po flexibilitě v zaměstnání za účelem sladění zaměstnaní s rodinným životem ze strany zaměstnanců.

Jedním z řešení, jak vyjít vstříc této poptávce, je vytváření stále ještě nedostatečně využívaných alternativních forem pracovních úvazků, kterých by mohli mj. využít potenciální zaměstnanci z řad sociálně znevýhodněných skupin na trhu práce. Cílem projektu je tedy tvorba podpora rozvoje tohoto fenoménu u více než 10 konkrétních zaměstnavatelů (formou vytvoření plánů zavedení tohoto systému), vč.realizace jedné z klíčových služeb ve vazbě na sladění pracovního a rodinného života - služby péče o dítě předškolního věku. V rámci budou nabízeny a realizovány také tematicky odpovídající vzdělávací kurzy. Doplňkově projekt vyvíjí iniciativu i ve věci osvěty a informování o výstupech projektu pro širokou veřejnost.

Hlavní cíle projektu: 1) Tvorba strategických dokumentů vztahující se na oblast prosazování a zavádění harmonizace pracovního a soukromého života zaměstnanců v zapojených firmách a to prostřednictvím flexibilních forem práce 2) Zřízení a provoz služby péče o děti formou dětského koutku 3) Vzdělávání zaměstnanců zabývajících se lidskými zdroji v problematice rovných příležitostí i dalších zaměstnanců ve snaze o rozvoj povědomí a informovanosti o tématu rovných příležitostí a slaďování rodinného a pracovního života 4) Zajištění propagace tématu rovných příležitostí mezi zaměstnavateli v regionu JMK. 5) Zajištění osvěty o výstupech projektu mezi širší veřejnost
Mateřské Centrum Balónky, o.s. Jihomoravský kraj Regionální poradenská agentura, s.r.o.
Klíčová aktivita č.1: Tvorba strategických dokumentů vztahující se na oblast prosazování, zavádění a harmonizace pracovního a soukromého života zaměstnanců a zaměstnankyň v zapojených firmách a to prostřednictvím flexibilních forem práce Klíčová aktivita č.2: Zřízení a provoz služby péče o děti Klíčová aktivita č.3: Vzdělávání zaměstnanců a zaměstnankyň, kteří / které se zabývají lidskými zdroji v problematice rovných příležitostí, včetně vytváření informačních zdrojů Klíčová aktivita č.4: Vzdělávání v oblasti rovných příležitostí pro cílovou skupinu zaměstnanců Klíčová aktivita č.5: Monitoring a evaluace projektu Klíčová aktivita č.6: Osvěta a šíření výstupů projektu
- 4 inovované produkty - 110 podpořených osob - 270 úspěšných absolventů kurzů

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

1) zaměstnavatelé 2) zaměstnanci