Veřejný detail projektu

Informace o projektu

 

V rámci projektu SLADĚNÍ PRÁCE A RODINY bude podpořeno celkem 500 klientů cílové skupiny. Klientovi projektu bude poskytnuto poradenství za účelem překonání handicapů, zlepšení sebepoznání, sebejistoty, asertivity, zvýšení sebevědomí a soběstačnosti, zvýšení jejich motivace k rekvalifikaci a při získávání pracovních příležitostí. Projekt obsahuje motivační, poradenské a vzdělávací aktivity, které povedou ke zvýšení celkové vzdělanosti cílové skupiny. Pracovní a odborné zkušenosti, získané v rámci praxe a školení, posílí šance umístění klienta na vhodném pracovním místě.

 

 

 

Základním pilířem projektu bude sestavení vhodného rozvojového a výukového plánu aktivit každého klienta.  V rámci poradenských programů může klient absolvovat pracovní nebo bilanční diagnostiku  za účelem zjištění pracovního a osobnostního potenciálu a posouzení jeho předpokladu pro uplatnění na trhu práce.

 

Cílem Motivačního programu je získání základních znalostí z oblasti informačních technologií, posílení právního vědomí a zvýšení orientace v problematice trhu práce při využití přednášek, nácviku a tréninku a diskuse, rozvoj psychosociálních dovedností a dovedností při hledání zaměstnání, psaného a ústního projevu, verbální a nonverbální komunikace.

 

Důležitým milníkem projektu je strategie programu finanční gramotnosti, která je uceleným přístupem k řešení tíživé finanční situace cílové skupiny. 

 

Individuální poradenství nabídne klientům maximální podporu v překonání handicapů, možnost konzultovat s odborným poradcem aktuální situaci, získat informace o sobě, o svých silných a slabých stránkách. Klienti budou mít možnost požádat o pomoc osobního asistenta, který jim pomůže připravit se na pracovní pohovory.

 

Klienti budou absolvovat rekvalifikační kurzy s variabilním časovým režimem (4 hod. denně 4 dny v týdnu nebo 6 hod. denně 5 dnů v týdnu). Klient může absolvovat až tři kurzy, jejichž náplň je vzájemně provázána, je nezbytná k dosažení příslušné kvalifikace a povede k možnému ohlášení živnosti.

 

Klientům jsou určeny různé druhy doprovodných opatření, které jim ulehčí účast v projektu (jízdní výdaje, občerstvení apod.). Mzdovými příspěvky budou podpořeni zaměstnavatelé, kteří pro klienty projektu vytvoří nová pracovní místa a vyhradí SÚPM. V souvislosti s projektem bude vytvořeno 180 pracovních míst, z toho bude 50 pracovních míst nově vytvořeno, 100 pracovních míst bude splňovat podmínky vhodného zaměstnání a 30 společensky účelných pracovních míst.

 

Globálním cílem projektu SLADĚNÍ PRÁCE A RODINY bylo zvýšení zaměstnatelnosti a integrace znevýhodněných občanů, evidovaných na úřadech práce v Jihomoravském kraji, na trh práce prostřednictvím realizace komplexního programu, tj. pomocí poradenských, motivačních, diagnostických a vzdělávacích aktivit. Komplexní pojetí aktivit projektu sloužilo k maximálnímu posouzení potenciálu klienta a vedlo k efektivní volbě jeho dalšího uplatnění. Individuální přístup umožnil nejvyšší efektivitu pro úspěšné absolvování projektu klientem a posílilo jeho šance na umístění na vhodném pracovním místě.
Projekt předložil Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Brně. Na jeho realizaci se podílely všechny úřady práce v Jihomoravském kraji.
Projekt byl realizován na území celého Jihomoravského kraje, tj. ve všech 7 okresech, aktivity nabízené klientům probíhaly 20 měsíců. Dodavatelem vzdělávacích, poradenských a motivačních aktivit se stala na základě výběrového řízení společnost Počítačová služba s.r.o. Do projektu bylo zařazeno 592 klientů. Dne 6. srpna 2015 se konala závěrečná konference, na které byly vyhodnoceny dosažené cíle projektu, dopady na celoživotní vzdělávání cílové skupiny a trh práce v Jihomoravském kraji a postupy, které se při realizaci osvědčily. V závěru realizace projektu byla vydána Příručka dobré praxe, jejímž cílem bylo ukázat hmatatelné výsledky a přinést inspiraci a impulzy k zahájení dalších užitečných projektů, které naší zemi pomohou řešit tak aktuální problémy, kterými rozvoj lidských zdrojů, oblast celoživotního vzdělávání a zaměstnanosti bezesporu jsou. Příručka byla umístěna i na webové stránky projektu www.sladeni-prace-a-rodiny.cz, které zůstanou aktivní až do konce roku.
Projekt byl zaměřen na zvýšení zaměstnatelnosti uchazečů a zájemců o zaměstnání pečujících o dítě do 15 let věku (min. 500 osob). Komplexní program, který byl vytvořen jako potenciál možností vzdělávání v rámci motivačních, poradenských a vzdělávacích aktivit pro klienty evidované na kterémkoliv úřadu práce v JmK, pomohl klientům překonat překážky pro začlenění osob cílové skupiny na trh práce, zkvalitnit a zvýšit jejich znalosti a dovednosti pomocí rekvalifikačních kurzů, podpořit zakládání řemeslných živností, a tím poskytnout příležitost ke sladění rodinného a pracovního života. Celková doba realizace projektu byla 36 měsíců, z toho realizace dodavatelem aktivit 22 měsíců. Aktivity pro klienty probíhaly 20 měsíců. Do projektu bylo vybráno 658 klientů, Dohodu o účasti v projektu podepsalo 592 osob. Klientům projektu byl sestaven Plán rozvoje klienta, který při výstupu klienta z projektu byl vyhodnocen. Poradenský program (pracovní či bilanční diagnostiku) absolvovalo 273 klientů, Motivační program 207 klientů a Program finanční gramotnosti úspěšně absolvovalo 254 klientů. V rámci Individuálního poradenství využilo 535 klientů 1 916,5 hodin poradenství. Klienti mohli absolvovat až 3 na sebe navazující rekvalifikační kurzy, celkem bylo vydáno 447 osvědčení o úspěšném absolvování rekvalifikačního kurzu 334 klientům. Do vhodného zaměstnání nastoupilo 183 klientů (52 nových míst, 30 společensky účelných pracovních míst, 101 obsazení stávajících míst). Z projektu vystoupilo 214 klientů do jakéhokoliv zaměstnání, což představuje 36,3 % ze všech klientů projektu. Výstupy z diagnostik a vyhodnocených plánů rozvoje klienta slouží jako podklad pro případnou následující práci s klientem poradcům pro zprostředkování zaměstnání na úřadech práce v JmK.
Projekt nepředpokládá využití mezinárodní spolupráce.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Projekt SLADĚNÍ PRÁCE A RODINY byl určen pro osoby pečující o dítě do 15 let věku, které jsou evidované na kterémkoliv úřadu práce Jihomoravského kraje jako uchazeči nebo zájemci o zaměstnání, a kterým je nutné věnovat zvýšenou péči při zaměstnání podle zákona č. 435/2004, § 33, odst. 1.