Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Cílem projektu je zvýšit kvalitu regulace, zlepšit kvalitu řízení a managementu města a úřadu, podpořit profesionální rozvoj pracovníků MěÚ, zvýšit transparentnost a otevřenost úřadu, přispívat k plynulému rozvoji města a kvality života občanů. Těžištěm projektu je vytvoření systému strategického řízení, projektového a finančního, systém zavádění inovací, dobré správy, zvýšení kvalifikace zaměstnanců proškolením v oblastech moderního řízení, implementace softwarové podpory pro zvýšení efektivity výstupů a jejich udržení. Bude vytvořen strategický plán rozvoje města, finanční analýza s návrhem optimalizace nákladů, zaveden systém projektového řízení a zaškoleni projektoví manažeři, kteří budou moci efektivně řídit projekty města. Projekt se rovněž zaměří na zlepšování kvality služeb a činnosti MěÚ, motivaci pracovníků k výkonu, systematickou podporu jejich iniciativy při zavádění inovací a dobrých nápadů do praxe. Tato zlepšení se pak díky systému standardizace stávají součástí kultury organizace a přispívají k pozitivnímu vnímání úřadu a veřejné správy jako takové.

Realizátor využije k uskutečnění cílů projektu externích odborných služeb a dodávek SW. Projekt nebude generovat příjmy a spadá do kategorie veřejně prospěšných projektů. Svými aktivitami jednoznačně přispívá k naplnění strategie Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby, usnesení vlády č. 757/2007., systémově plní cíle stanovené v politickém programu na období 2010 - 2014 a strategickém plánu města.

 

Zkvalitnění a zefektivnění činnosti Městského úřadu prostřednictvím aktivit: • Projektové řízení – výsledkem bude metodika pro zpracování projektů, která bude jednotná přes celý úřad a zajistí úspěch projektu podle zadání. Město získá větší kontrolu nad plánováním a realizací projektů, bude méně závislé na externím projektovém vedení. Zmírnit rozdíly v poskytování veřejných služeb a zajistit jejich adekvátní kvalitu a dostupnost: • Strategické plánování – dá základní mantinely pro rozvoj města a uskutečňování jeho cílů. Strategie jako taková představuje koncept toho, co, kdy, jak chce město dosáhnout. Zároveň obsahuje měřitelná kritéria, která ověření, že zlepšování je dosahováno. • Finanční řízení – se zaměří na analýzu a optimalizaci finančních toků pro plánované snižování nákladů, zvýšení veřejné kontroly a zefektivnění hospodaření. Zvýšit transparentnost a otevřenost úřadu ÚSC, vnitřní kulturu organizace a image VS. • Řízení kvality – se zaměří především na nalezení prostředků ke zlepšení stavu, které využívají zkušeností pracovníků v organizaci a zdravého úsudku s nadhledem nad věcí spojené s pozitivní propagací dosažených výsledků.
Do projektu nejsou zapojeni partneři.
Projekt byl ukončen k naplněním plánovaných klíčových aktivit ve spolupráci dodavatelů služeb a interního týmu. Byl zpracován Strategický plán rozvoje města včetně zkrácené verze určené pro publikaci pro veřejnost prostřednictvím webových stránek města. V rámci podpory projektového řízení byla vytvořena Metodika projektového řízení určená pro projekty většího typu a rozsahu. Metodika pokrývá všechny základní fáze životního cyklu projektů, a to již od fáze předprojektové, tj. zapojení projektového managementu do procesu tvorby poptávky, a zejména pak další fáze od okamžiku zahájení projektu, jeho naplánování, realizaci, až po jeho ukončení a předání do režimu udržitelnosti. Dokument je doplněn „Manuálem projektového manažera“ obsahující praktické rady pro situace v řízení projektu. Jedná se o manuál či „kuchařku“ projektového manažera, která vhodně doplňuje metodiku o praktickou stránku věci. Odborní pracovníci MěÚ získali pro podporu projektového řízení 4 licence SW a využívali odborných konzultací dodavatele při přípravě a řízení projektů města. Klíčová aktivita finančního řízení byla ukončena předáním Metodiky finančního řízení a procesní analýzy ekonomických procesů, jejíž součástí je návrh optimalizace finančního řízení organizace. V rámci aktivity řízení kvality byla vytvořena Metodika zlepšování, řízení kvality a motivační plán. Metodika zlepšování popisuje způsoby zlepšení, definuje způsoby standardizace a rámcové návrhy opatření k využití příležitostí. Motivační plán mapuje základní motivační prvky pro zaměstnance, aby se účastnili zlepšovacího procesu, vyjmenovává základní hodnotící kritéria a principy, podle kterých se bude zlepšování hodnotit. Pro zkvalitnění komunikace úřadu s klienty prostřednictvím webových stránek a zlepšení informovanosti veřejnosti elektronickými prostředky o činnosti MěÚ byla provedena analýza a návrh úprav webových stránek města, provedeny kroky pro prezentaci realizovaných projektů města, a to publikací na webových stránkách a rovněž zřízením výstavy v prostorách městského úřadu. Odborní pracovníci městského úřadu a zastupitelé byli proškolení v problematice tvorby, vyhodnocování a aktualizace strategie města, projektovém a finančním řízení, řízení kvality a zkvalitnění služeb klientsky orientovaného úřadu, Good Governance, seznámili se s výstupy aktivit a jejich užitím v praxi.
Realizací projektu bylo podpořeno 39 osob během 14 workshopů nebo školení k řešené problematice klíčových aktivit. Bylo zaregistrováno 134 realizovaných účastí na školeních či samostudií výstupů projektu potvrzených podpisem. Byly provedeny úpravy webových stránek a implementován podpůrný SW pro projektové řízení, byla doplněna výstava „Kostelec nad Orlicí v zrcadle staletí“ o prezentaci projektů realizovaných městem. Byly zpracování dokumenty: - Strategie rozvoje města Analytické podklady pro strategii rozvoje města Kostelec nad Orlicí Analýza návazností uskutečněných projektů v rámci MěÚ Kostelec nad Orlicí Sledované parametry pro strategii rozvoje města Kostelec nad Orlicí Vlivy na strategii rozvoje města Kostelec nad Orlicí Návrhová část strategie rozvoje města Kostelec nad Orlicí Strategie rozvoje města Kostelec nad Orlicí – verze pro web - Projektové řízení Manuál projektového manažera Metodika projektového řízení - Finanční řízení Metodika finančního řízení Závazná účetní osnova - Řízení kvality Metodika zlepšování obsahující metodiku řízení kvality Motivační plán Analýza úprav webových stránek města Zpráva o zrealizovaných a rozpracovaných projektech města
Projekt nepočítá s mezinárodní spoluprácí.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Primární cílovou skupinou jsou pracovníci MěÚ a vybraní volení zástupci města Kostelec nad Orlicí. Jejich prostřednictvím budou sekundárně podpořeni klienti MěÚ a občané města Kostelec nad Orlicí.