Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Efektivní ÚMČ Praha 3, jak se projekt zkráceně nazývá, je projektem podporovaným Evropským sociálním fondem v České republice - Operační program „Lidské zdroje a zaměstnanost“(OP LZZ). Jeho hlavním cílem je zlepšit efektivnost Úřadu MČ Praha 3, zkvalitnit jeho řízení a v návaznosti zlepšit kvalitu veřejných služeb, které úřad zabezpečuje. Tento projekt byl spuštěn žižkovskou radnicí začátkem roku 2013.

Cílem projektu je v čase 30 měsíců transformovat stávající funkční řízení na komplexní řídicí systém, který bude ucelený, propojený a integrovaný ve vzájemné podmíněnosti na sebe navazujících dílčích celků. Tím se výkonnost a činnosti odborů zefektivní a ve výsledku tak dokážou správně reagovat na potřeby obyvatel MČ Praha 3, a zároveň jim přinést určitou přidanou hodnotu. Udržitelnost funkčního a smysluplného řízení bude podporována trvalým vzděláváním zaměstnanců.

Úřad MČ Praha 3 již podnikl mnohé kroky ke zlepšení efektivity a zkvalitnění svých služeb. V roce 2009 provedl sebehodnocení činností prostřednictvím modelu CAF (Common Assesment Framework), v roce 2011 vedení radnice zaměnilo model CAF za model Společenské odpovědnosti organizací (CSR – Corporate Social Resposibility) a v roce 2012 provedl úřad komplexní popis svých činností v rámci modelu START PLUS. Nový projekt „Efektivní ÚMČ Praha 3“ navazuje na výše zavedené modely a na podobný projekt OP LZZ s názvem „Zkvalitnění řízení lidských zdrojů Úřadu městské části Praha 3“, který proběhl v roce 2010, v rámci sebezdokonalovacího procesu úřadu a jeho potřeby zvyšovat svou výkonnost a kvalitu a rozsah poskytovaných služeb občanům.

K dosažení hlavního cíle přispěje realizace pěti klíčových aktivit, mezi které patří aktualizace strategického plánu, implementace procesního řízení, implementace projektového řízení, implementace kompetenčních modelů do řízení lidských zdrojů a zabezpečení systematického vzdělávání pracovníků úřadu v návaznosti na výše zmíněné aktivity. Na základě výběrového řízení bude zvolen externí dodavatel, který pomůže během projektu s implementací jednotlivých řídících principů a zajistí také přenos know-how v moderních oblastech řízení za pomoci vzdělávacích kurzů a workshopů a průběžnou komunikaci s jednotlivými pracovníky.

Hlavním cílem projektu je zlepšit efektivnost výkonu Úřadu MČ Praha 3 a zkvalitnit jeho řízení a následkem toho zlepšit kvalitu veřejných služeb, jež úřad zabezpečuje. K tomuto hlavnímu cíli přispěje realizace 5ti klíčových aktivit, jejichž dílčími cíli jsou: -Aktualizovat strategický plán -Implementovat procesní řízení -Implementovat projektové řízení -Implementovat kompetenční modely do řízení lidských zdrojů -Zabezpečit systematické vzdělávání pracovníků úřadu v návaznosti na výše zmíněné aktivity
Projekt je ve své první fázi, kdy probíhaly přípravy na vyhlášení výběrového řízení pro dodavatele služeb,který zajistí dodávku služeb týkajících se 5ti klíčových aktivit. (viz. "Cíle projektu")
Jedná se o tyto vytvořené/inovované produkty: 1x aktualizovaný strategický plán, 1x metodika zásad realizace a monitoringu strategického plánu, 1x systém zavedeného procesního řízení, 1x metodika procesního řízení a měření výkonnosti procesů, 1x systém zavedeného projektového řízení, 1x metodika projektového řízení,1x systém zavedených kompetenčních modelů jako výstup personálně-kompetenčního auditu Celkem 7 produktů

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Územní samosprávné celky a úřady samosprávných celků, jejich orgány a jimi řízené nebo založené organizace a jejich zaměstnanci.