Projekt je zaměřen na neakreditované vzdělávání pracovníků Rodinného Integračního Centra o.s. (dále RIC). Jedná se o vzdělávání pro pracovníky, kteří budou účastni na poskytování sociálních služeb - raná péče a sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi s poruchami autistického spektra. Práce s dětmi a mladými lidmi s diagnostikovaným autismem vyžaduje specifický přístup a znalosti, z tohoto důvodu je potřebné a nezbytné vzdělávat pracovníky, kteří s klienty a rodinnými příslušníky přicházejí a nadále budou přicházet do kontaktu. V současné době všichni pracovníci v přímé práci s dětmi s poruchou autistického spektra využívají techniky TEACCH programu a z něho vycházející Strukturovaného učení. Práce s jedinci s PAS musí ovšem v první řadě vycházet z konkrétní diagnózy, která pomůže odhalit silné a slabé stránky dítěte. Díky takto postavenému obsahu vzdělávání pracovníci dokáží deficity zmírnit, oblasti, v nichž dítě a mladý člověk vyniká, nadále rozvíjet. U jedinců s PAS znamená individuální přístup výběr nejvhodnějších metod, úloh, postupů, terapií a mnoha dalších aspektů vzdělávání. Záměrem vzdělání pracovníků RICu je nabídnout cílové skupině dětí a mladých lidí kvalitní a moderní přístup, odborný pohled podpořený letitými zkušenostmi paní Straussové (Centrum Terapie Autismu), která je uznávaným odborníkem při práci s osobami s PAS. Obsah projektu je podporován Pardubickým krajem, Magistrátem města Pardubic a vyplývá i z výstupů z jednání pracovních skupin Rodiny s dětmi s PAS a Dospělé osoby s PAS.