Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Hlavní cíl projektu je zvýšením odborné kvalifikace a zkvalitněním vzdělávání zajistit udržení a prohloubení

úrovně specifických znalostí zaměstnanců žadatele v prudce se rozvíjejícím odvětví bezpečnosti IT a přispět tak

ke zvyšování adaptability zaměstnanců a konkurenceschopnosti společnosti žadatele.

Aktivity projektu vycházejí z úzkého zaměření společnosti a potřeby nadstandardních dovedností zaměstnanců.

Jsou formovány dle stále narůstajících požadavků předních světových výrobců produktů bezpečnosti IT a dle

specifik realizovaných zakázek žadatele. Specifické vzdělávání je zaměřeno na úzce vymezený okruh odborných

produktů bezpečnosti IT, jichž je společnost žadatele v ČR jediným distributorem.

Vysoce odborné znalosti, úzký okruh produktů a unikátnost distribuce zaručují specifičnost a nepřenositelnost

získaného vzdělávání. Všechny vzdělávací aktivity mají dopad do podporované CZ NACE 62.

Projekt reaguje na vysokou míru komplexnosti a složitosti realizace projektů v bezpečnosti IT, systematicky

zvyšuje odborné znalosti a dovednosti zaměstnanců a odpovídá na potřeby žadatele:

- zvýšení úrovně odborného vzdělání zaměstnanců společnosti a jejich uplatnění při řešení specifik v projektech

bezpečnosti IT

- vytvoření vzdělávacího plánu zajišťujícího rozvoj klíčových specifických dovedností

- ustanovení interních lektorů

Projekt je zaměřen na rozvoj specifického vzdělávání zaměstnanců společnosti COMGUARD a.s. v kontextu rozvoje úzce zaměřených znalostí v oblasti konkrétních bezpečnostních technologií v IT.
_
Projekt byl zaměřen na rozvoj specifického vzdělávání zaměstnanců společnosti COMGUARD a.s. v kontextu rozvoje úzce zaměřených znalostí v oblasti konkrétních bezpečnostních technologií IT. Hlavním cílem projektu bylo zvýšením odborné kvalifikace a zkvalitněním vzdělávání zajistit udržení a prohloubení úrovně specifických znalostí zaměstnanců žadatele v prudce se rozvíjejícím odvětví bezpečnosti IT a přispět tak ke zvyšování adaptability zaměstnanců a konkurenceschopnosti společnosti žadatele. Výstupem projektu bude 11 proškolených zaměstnanců, 123 úspěšně proškolených absolventů a 10 vytvořených materiálů ke kurzům specifického vzdělávání. Podstatné a nepodstatné změny projektu Během realizace projektu došlo celkem ke třem podstatným změnám, které byly schváleny poskytovatelem dotace na základě žádostí o podstatnou změnu: 1) V první části realizace projektu došlo k podstatné změně projektu způsobené realizací fúze sloučením mezi podniky COMGUARD a.s. a COMGUARD s.r.o., přičemž nástupnickou společností se stala COMGUARD s.r.o. 2) Další změna se týkala změny tématu školení v klíčové aktivitě KA 01 – „Zahraniční školení specifického vzdělávání“. Původně plánované školení ActivIdentity 4TRESS bylo nahrazeno školením McAfee Next Generation Firewall. 3) Poslední změna se týkala změny tématu školení v klíčové aktivitě KA 01 – „Zahraniční školení specifického vzdělávání“. Původně plánované školení ActivIdentity ActivID bylo nahrazeno školením Barracuda Web Apliaction Firewall (WAF). Žádná z těchto změn však neovlivnila negativně dosažení cílů projektu, naopak změny přispěly k vyšší efektivitě školení (byla aktualizována témata školení dle aktuální potřeby) a snížení nákladů na zahraniční školení. Realizační tým projektu také na základě posunu termínů školení provedl nezbytné změny harmonogramu a rozpočtu projektu v rámci nepodstatných změn projektu, které byly popsány a zdůvodněny v monitorovacích zprávách. Dále došlo ke změně v klíčové aktivitě KA 01 – „Zahraniční školení specifického vzdělávání“ , kdy byla 2 ze 4 školení nakonec realizována v České republice (CompTIA Security+ a Bezpečnostní trendy pro CISSP), přestože původně byla všechna 4 plánována v zahraničí. KA 01 – „Zahraniční školení specifického vzdělávání“ Tato klíčová aktivita byla realizována ve třetím monitorovacím období (06/2014 až 11/2014). V rámci KA 01 proběhlo celkem 5 školení, z nichž tři se konala v zahraničí a dvě školení byla uskutečněna v České republice. První školení na téma Bezpečnostní trendy pro CISSP proběhlo v České republice během pěti dnů (7. – 11. 7. 2014) a zúčastnily se ho celkem 3 osoby (muži), počet úspěšných absolventů dosahuje rovněž tří osob (mužů). Druhého školení CompTIA Security+, které probíhalo 3 dny (30. 7. – 1. 8. 2014) v České republice, se zúčastnily dvě osoby (muži), přičemž se oba stali úspěšnými absolventy. Třetí čtyřdenní školení McAffe Next Generation Firewall (5. – 8. 8. 2014) proběhlo v Helsinkách a zúčastnily se ho dvě osoby (muži). Oba získali certifikát o absolvování školení a stali se tak úspěšnými absolventy školení. Čtvrté i páté školení Barracuda Web Aplication Firewall (WAF) bylo dvoudenní a obou se účastnily dvě osoby (muži), které se zároveň staly úspěšnými absolventy. První proběhlo v Innsbrucku (8. – 9. 9. 2014) a druhé ve Vídni (30. – 31. 10. 2014). Celkem bylo za klíčovou aktivitu proškoleno 8 osob (počítají se jen jednou) a 9 úspěšných absolventů (počítají se tolikrát, kolikrát mají osvědčení o absolvování školení). KA 02 – „Administrace bezpečnostních zařízení“ V průběhu druhého monitorovacího období (12/2013 až 05/2014) byly pro tuto klíčovou aktivitu vytvářeny lektorské prezentace. V následujícím třetím monitorovacím období (06/2014 až 11/2014) pak došlo k realizaci dvou školení zajištěným interním lektorem. První školení na téma Instalace a administrace UTM firewallu a SSL VPN bylo třídenní (10. – 12. 6. 2014) a zúčastnilo se ho 7 účastníků (mužů), kteří se stali také úspěšnými absolventy školení. Druhé školení Administrace technologií pro webovou bezpečnost a antispam bylo jednodenní, zúčastnilo se ho 7 osob (mužů) a tyto se následně také staly úspěšnými absolventy. Celkem bylo za klíčovou aktivitu 02 proškoleno 7 osob (počítají se jen jednou) a 14 úspěšných absolventů (počítají se tolikrát, kolikrát mají osvědčení o absolvování školení). KA 03 – „Administrace technologií pro automatizaci úloh“ V průběhu druhého monitorovacího období byly pro tuto klíčovou aktivitu vytvářeny lektorské prezentace a další podklady. V následujícím třetím monitorovacím období pak došlo k realizaci dvou školení zajištěných interním lektorem. Prvním školením s názvem Administrace technologie NetMRI pro automatizaci úloh prošlo 7 osob (mužů) a které se také staly úspěšnými absolventy. Školení bylo dvoudenní a probíhalo od 3. do 4. 9. 2014. Druhého dvoudenního školení (4. – 5. 8. 2014) na téma Administrace Infoboxu DDI se zúčastnilo 6 osob (mužů) a všechny se staly také úspěšnými absolventy. Celkem se školení v klíčové aktivitě 03 zúčastnilo 7 osob (počítají se pouze jednou) a 13 úspěšných absolventů (počítají se tolikrát, kolikrát mají osvědčení o absolvování školení). KA 04 – „Interní školení McAfee“ Během druhého monitorovacího období byly pro tuto klíčovou aktivitu vytvářeny lektorské prezentace. V následujícím třetím monitorovacím období pak došlo k realizaci deseti školení, která zajišťovali interní lektoři společnosti příjemce. První školení s názvem Pokročilé funkce centrální správy McAfee ePo bylo dvoudenní (11. – 12. 8. 2014), proškoleno bylo 6 účastníků (5 mužů a 1 žena), kteří také získali osvědčení o absolvování školení a stali se tak úspěšnými absolventy. Druhé školení Nasazení a efektivní využití McAfee Host DLP bylo také dvoudenní (18. – 19. 8. 2014) a zúčastnilo se ho 6 osob – mužů, kteří se také stali úspěšnými absolventy. Stejně tak v případě třetího dvoudenního školení (8. – 9. 7. 2014) s názvem Správa zranitelností s McAfee Vulnerability Manager a McAfee Web Application Assesment se zúčastnilo 6 mužů, kteří se také stali úspěšnými absolventy. Čtvrté i páté školení bylo jednodenní. Čtvrté s názvem Detekce a virtuální zabezpečení databázových zranitelností proběhlo 19. 11. 2014, zúčastnilo se ho 7 osob a výstupem bylo 7 úspěšných absolventů. Pátého školení Využití nástrojů McAfee Risk Advisor and Policy Auditor pro desktopy a servery se 30. 9. 2014 zúčastnilo 7 osob a všechny se také staly úspěšnými absolventy. Šestého i sedmého školení se zúčastnilo vždy 6 osob – 5 mužů a 1 žena, kteří se v obou případech stali také úspěšnými absolventy školení. Obě školení byla dvoudenní. První bylo s názvem Centrálně spravované šifrování McAfee Endpoint Encryption a Endpoint Encryption File and Folders a proběhlo 14. a 15. 7. 2014, druhé neslo název Optimalizace antivirového skenování ve virtuálním prostředí McAfee MOVE a konalo se ve dnech 17. a 18. 6. 2014. Osmé školení bylo třídenní (4. – 6. 11. 2014) a neslo název Nasazení a správa McAfee firewall Enterprise. Zúčastnilo se ho 5 osob (mužů) a výstupem školení bylo 5 úspěšných absolventů. Poslední dvě školení, deváté i desáté, byla opět dvoudenní. Devátého školení s názvem Konfigurace a správa McAfee Email Gateway se zúčastnilo 7 osob (mužů) ve dnech 24. a 25. 11. 2014 a desátým školením s názvem Administrace řešení pro vynucení firemní bezpečnostní politiky klientského webového provozu McAfee Web Gateway prošlo celkem 6 účastníků (mužů), kteří se zároveň stali úspěšnými absolventy. Celkem bylo v klíčové aktivitě 04 proškoleno 7 mužů (6 mužů a 1 žena, počítají se pouze jednou) a 62 úspěšných absolventů (59 mužů a 3 ženy, počítají se tolikrát, kolikrát mají osvědčení o absolvování školení). KA 05 – „IT security integrační projekty“ Klíčová aktivita 05 byla zcela realizována již v průběhu prvního monitorovacího období (6/2013 až 11/2013) formou školení zajištěného externím dodavatelem. Této aktivity se zúčastnilo 11 osob (mužů) a všechny úspěšně absolvovaly závěrečný test, tzn. celkem 11 úspěšných absolventů, kterým bylo vydáno osvědčení (počítají se tolikrát, kolikrát mají osvědčení o absolvování školení). KA 06 – „Scénáře praktického nasazení“ Během druhého monitorovacího období byly pro tuto klíčovou aktivitu vytvářeny lektorské prezentace a další podklady, které byly využity při třech jednodenních školeních uskutečněných interními lektory ve třetím monitorovacím období. Všichni účastníci školení se stali také úspěšnými absolventy. První školení neslo název Scénáře praktického nasazení: Data protection, proběhlo 23. 6. 2014 a zúčastnilo se ho 8 osob (7 mužů a 1 žena). Druhé školení s názvem Scénáře praktického nasazení: McAfee Risk&Compliance se konalo 28. 7. 2014 za účasti 8 osob (7 mužů a 1 žena) a poslední třetí školení Scénáře praktického nasazení: McAfee Security as a Service proběhlo 31. 7. 2014 a zúčastnilo se ho 8 osob (7 mužů a 1 žena). V této klíčové aktivitě 06 bylo proškoleno celkem 8 osob (7 mužů a 1 žena, počítají se pouze jednou) a 24 úspěšných absolventů (21 mužů a 3 ženy, počítají se tolikrát, kolikrát mají osvědčení o absolvování školení). KA 07 – „Konfigurace a správa SIEM“ Příprava podkladů pro jednotlivá školení probíhala ve druhém monitorovacím období, aby v následujícím monitorovacím období mohla proběhnout celkem dvě třídenní školení, zajištěná interními lektory. Prvního školení Správa a konfigurace McAfee SIEM (22. – 24. 9. 2014) se zúčastnilo 6 osob (mužů) a druhého školení s názvem Správa a konfigurace LogRhythm SIEM (29. – 31. 10. 2014) se zúčastnily 4 osoby (muži). Všichni účastníci se také stali úspěšnými absolventy školení. Celkem se klíčové aktivity 07 zúčastnilo 6 osob (počítají se pouze jednou) a 10 úspěšných absolventů (počítají se tolikrát, kolikrát mají osvědčení o absolvování školení). KA 08 – „Řízení projektu, publicita a evaluace“ Tato klíčová aktivita byla realizována průběžně během celého projektu. V první části projektu se v ní řešila zásadní změna projektu (fúze sloučením), organizační průběh projektu, zajištění podkladů pro jednotlivá školení, organizace času pracovníků odpovědných za jednotlivá školení, nutné změny harmonogramu apod. Ve druhém monitorovacím období byla tato klíčová aktivita realizována převážně formou organizování porad projektového týmu, koordinace interních lektorů při přípravě školení, příprava a oprava monitorovacích zpráv, řešení podstatné změny (fúze), nákupu majetku a řešení změn školení v rámci KA 01. Třetí monitorovací období se v případě klíčové aktivity 08 vyznačovalo zajišťováním publicity projektu, organizováním porad projektového týmu, koordinací interních lektorů při přípravě školení, přípravou dalších dvou podstatných změn projektu, přípravou monitorovacích zpráv, dohlížením nad realizací projektu a školení a podporou realizace projektu apod.
Projekt byl zaměřen na zvýšení úrovně odborného vzdělávání zaměstnanců společnosti a jejich uplatnění při řešení specifik v projektech bezpečnosti IT, což se bezesporu podařilo naplnit i přes počáteční komplikace způsobené fúzí společnosti. Projekt celkem podpořil 11 osob (10 mužů a 1 žena), což odpovídá jednomu z vytyčených cílů, úspěšných absolventů projektu bylo celkem 145 (z toho 6 žen), což překonalo původní očekávání projektu (viz shrnující tabulka), neboť jsme počítali, že úspěšných bude 80 % účastníků školení, avšak všechna školení úspěšně ukončili všichni účastníci. Bylo také vytvořeno 10 materiálů k jednotlivým kurzům specifického vzdělávání McAfee a byla podpořena 1 organizace, tj. organizace příjemce dotace COMGUARD s.r.o. Všechny monitorovací indikátory tak byly naplněny.
_

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Do projektu bude zapojeno 11 zaměstnanců (ze 17): - 0 (ze 3) žen, 11 (ze 14) mužů - 5 (z 10) VŠ vzdělání, 6 (ze 7) SŠ vzdělání - 2 (ze 2) do 25 let, 9 (ze 14) ve věku 25-50 let, 0 (z 1) nad 50 let Cílovou skupinou jsou zaměstnanci společnosti žadatele.