Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Hlavním cílem projektu je optimalizace personální práce v oblasti řízení a rozvoje lidských zdrojů resortu dopravy, aplikace procesního přístupu, identifikace oblasti vyžadujících zlepšení, formulace metodik pro oblast řízení lidských zdrojů a zefektivnění struktury MD ČR (zejména ve vazbě na popisy pracovních míst) ve vztahu k činnostem vyplývajícím z platné právní regulace.

Budou realizována následující opatření:- personální audit zahrnující návrh optimalizace struktury lidských zdrojů resortu dopravy- analýza a návrh optimalizace personálních procesů- zpracování souboru metodik dílčích aktivit v oblasti rozvoje lidských zdrojů odrážející unifikaci systému v rámci celého resortu- vzdělávání vedoucích pracovníků v oblasti řízení výkonu.

Aktivity projektu se v první řadě dotknou:a) Odboru personálního - 10 osobb) vedoucích pracovníků resortu - 25 ředitelů odborů a 65 vedoucích odděleníc) ředitelů 7 podřízených organizací.Nepřímý dopad budou mít také na všechny ostatní zaměstnance MD (cca 400).

Výstupem projektu budou:1) závěry personálního auditu (včetně návrh racionalizačních opatření a změn)2) analýza a návrh optimalizace personálních procesů3) soubor metod ke stabilizaci a podpoře strategie řízení lidských zdrojů4) program vzdělávání vedoucích pracovníků v oblasti řízení výkonu

Potřebnost projektu je úzce spjatá se specifikou fungování resortu dopravy. V první řadě se jedná o procesní uchopení činností jednotlivých pracovníků souvisejících s výkonem působnosti MD. Dalším cílem je snaha o přenesení výkonů částí personálních činností přímo na nadřízené pracovníky, aby bylo možné efektivněji sledovat výkonnost a smysluplnost práce podřízených. Projekt tak přispěje k optimalizaci úřadu v oblasti řízení a rozvoje lidských zdrojů.

Hlavním cílem je optimalizace řízení a rozvoje lidských zdrojů resortu dopravy, zefektivnění personální struktury MD ve vztahu ke kompetencím přiřazeným jednotlivým pracovním pozicím a nastavení klíčových procesů pro sledování efektivity pracovního výkonu.
Budou realizovány následující kroky: provedení personálního auditu včetně návrhu optimalizace struktury lidských zdrojů resortu dopravy, zpracování analýzy a návrhu optimalizace personálních procesů, zpracování souboru metodik dílčích aktivit v oblasti rozvoje lidských zdrojů odrážející unifikaci systému v rámci celého resortu, vzdělávání vedoucích pracovníků (30 osob) v oblasti řízení výkonu.
Přímý přínos z projektu budou mít zaměstnanci odboru personálního (10 osob), vedoucí pracovníci resortu (25 ředitelů a 65 vedoucích oddělení) a ředitelé 7 podřízených organizací. Nepřímý dopad bude mít projekt na všechny zaměstnance MD. Inovativními produkty projektu jsou: - analýza a návrh optimalizace personálních procesů - personální audit zahrnující návrh optimalizace struktury lidských zdrojů resortu dopravy - metodické nástroje pro oblast rozvoje a řízení lidských zdrojů - vzdělávání vedoucích pracovníků v oblasti řízení výkonu

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovou skupinou projektu jsou zaměstnanci MD, kterých je aktuálně cca 500. Plánovaný person. audit prověří činnosti každého zaměstnance resortu dopravy, s částí zaměstnanců proběhnou osobní pohovory. Aktivity projektu se v první řadě bezprostředně dotknou: a) Odboru personálního - 10 osob Pracovníci tohoto odboru budou v rámci svých pracovních náplní dohlížet na realizaci person. auditu, poskytovat dodavateli nezbytná vstupní data a specifikovat požadavky či upřesňovat zadání. Jejich znalost specifiky person. prostředí MD je klíčová nejen pro audit, ale také pro formulaci návrhu optimalizace procesů. Výsledky person. auditu a analýzy procesů umožní pracovníkům odboru přijímat strategická rozhodnutí v oblasti řízení lidských zdrojů, udávat směr rozvoje zaměstnanců a zároveň přijímat cílená opatření pro plnění požadavku na snižování či optimalizaci lidských zdrojů ve veřejné správě. b) vedoucích pracovníků resortu - 25 ředitelů odborů a 65 vedoucích oddělení Aktivity projektu pomůžou upřesnit kompetence personálního oddělení v rámci resortu, definovat personální role vedoucích pracovníků MD a zlepšit komunikaci v personální oblasti. Vytvořené metodické nástroje umožní realizaci jednotné personální politiky. Tyto funkce budou podpořeny školením vedoucích pracovníků zaměřeným na řízení výkonu a další oblasti a vedoucí pracovníci získají dovednosti realizace dílčích nástrojů person. politiky v rámci svých odborů/oddělení. c) ředitelů 7 podřízených organizací (Úřad pro civilní letectví, Státní plavební správa, Drážní úřad, Drážní inspekce, Ředitelství vodních cest ČR, Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod, Ředitelství silnic a dálnic ČR) Platí totéž, co v bodě b).