Projekt je zaměřen na vzdělávání, podporu a sdílení dobré praxe při vytváření a využívání nástrojů a metod řízení rodičovské dovolené. Jeho cílem je zlepšit podmínky pro rovné příležitosti a slaďování práce a rodiny u zaměstnavatelů v ČR. Pracovníkům a pracovnicím personálních a HR oddělení zprostředkuje zkušenosti z Německa a Švédska, a provede je procesem definování a implementace firemní strategie managementu mateřské a rodičovské dovolené.
Pro 20 vybraných účastníků (personálních a HR pracovníků a pracovnic) bude zapojení do projektu bezplatné.
V rámci projektu se uskuteční.
Úvodní workshop (jaro 2013) – dvoudenní interaktivní setkání účastníků projektu a zahraničních partnerů z Německa a Švédska, věnované problematice slaďování a širšímu pohledu na management MD/RD
Zahraniční stáž (podzim 2013) – několikadenní studijní pobyt v Německu nebo Švédsku s návštěvami do konkrétních firem, jejichž cílem je získat bezprostřední zkušenost se zavedenými modely pracovního režimu rodičů pečujících o malé děti, managementu MD/RD a podpory otců ve firemním prostředí Koučink a pilotní zavedení managementu MD/RD (v průběhu roku 2014) – odborná pomoc při uplatňování managementu mateřské a rodičovské dovolené, slaďování pracovního a rodinného života a např. i podpory pečujících otců Konference (začátek roku 2015) – prezentace konkrétních výstupů projektu veřejnostiVydání a distribuce brožury (rok 2015) – představí příklady dobré praxe managementu MD/RD, rovných příležitostí, podpory otců, zkušenosti z různých typů organizací, přínosy a náklady pro zaměstnavatele