Dodavatel vypracoval zprávu o výsledcích analýzy systému řízení a rozvoje lidských zdrojů podniku, kterou předal 28.února zadavateli. Zpráva rovněž obsahuje závěry a doporučení pro vedení podniku k realizaci změn stávajícího systému.
Na základě hlubšího poznání a posouzení současného systému vzdělávání zaměstnanců podniku a jejich vzdělávacích potřeb byl inovovaný vzdělávací program, definovaný v projektové žádosti a zadávací dokumentaci. Byla upřesněna jeho skladba, formy a harmonogram výuky.
V únoru 2011 byla zahájena rozhodující etapa projektu a to realizace vzdělávání zaměstnanců. Vzdělávací program byl rozdělený do dvou bloků - „Obecné znalosti a dovednosti“, který zahrnoval kurzy sledující zdokonalení počítačových, jazykových a tzv. měkkých dovedností a zvýšení bezpečnosti práce. Část kurzů byla realizována formou kombinace prezenční a e-learningové výuky s využitím firemního portálu, vybudovaného v rámci projektu. V rámci tohoto bloku byla realizována výuka v následujících vzdělávacích modulech:
„Obsluha PC“, který zahrnoval kurzy:
- „Informační systém KARAT“,
- „MS Excel“, ve dvou skupinách (pro začátečníky a pro pokročilé),
- „MS Excel: Datový sklad a řízení výstupů“.
Do modulu se celkem zapojilo 25 osob a jednotlivými kurzy prošlo 31 účastníků, kteří splnili podmínky pro úspěšné absolvování.
„Angličtina pro začátečníky“, kterého se zúčastnilo 13 osob, z toho jej 12 úspěšně ukončilo.
„Angličtina pro pokročilé“, kterého se zúčastnilo 13 osob, a všichni jej ukončili stanoveným způsobem.
„Bezpečně v práci i v silničním provozu“, který obsahoval tyto kurzy/samostatná témata:
- „BOZP a PO“ byly uskutečněny 2 kurzy, po jednom v každém roce realizace programu.
- „Bezpečně v silničním provozu“, byly uskutečněny rovněž 2 kurzy.
- „Bezpečnost v provozu vysokozdvižných vozíků“, byl uskutečněný 1 kurz.
- „Nakládání s nebezpečnými chemickými látkami“, byl realizovaný 1 kurz.
- „Souhrnná provozní evidence a její podání prostřednictvím ISPOP“, výuka proběhla externě formou.
Za dobu realizace modulu bylo celkem uskutečněno 7 kurzů, kterými prošlo 235 účastníků a všichni je úspěšně ukončili.
„Rozvoj měkkých dovedností“ ve kterém byly uskutečněny dva kurzy. Obou se celkem zúčastnilo 18 zaměstnanců a všichni splnili podmínky pro jeho úspěšné ukončení.
Další blok s názvem Odborné (profesní) znalosti a dovednosti obsahoval kurzy k rozvoji obchodních, manažerských a lektorských dovedností (pro interní lektory), zvýšení kvality produkce, aktualizaci znalostí financí a účetnictví, obsluhy elektrických zařízení,. Část kurzů byla realizována formou kombinace prezenční a e-learningové výuky s využitím firemního portálu, vybudovaného v rámci projektu. Do jednotlivých kurzů byli zaměstnanci zapojování dle vzdělávacích potřeb, plynoucích z jejich stávajícího, případně předpokládaného pracovního zařazení v podniku. V rámci tohoto bloku byla realizována výuka v následujících vzdělávacích modulech:
„Obchodní dovednosti“, který zahrnoval kurzy:
- „Obchodní dovednosti - I“
- „Obchodní dovednosti - II“
- „Obchodní dovednosti - odborná část“, který obsahoval 4 témata, z nichž si zaměstnanci vybrali alespoň jedno dle svého pracovního zařazení a specializace. V průběhu realizace modulu prošlo všemi jeho kurzy 43 účastníků, všichni jej úspěšně ukončili.
„Řízení kvality“ zahrnoval tyto kurzy:
- „Systém jakosti a bezpečnosti potravin“,
- „Interní auditor systému kvality a bezpečnosti“,
- „Legislativa v oblasti kvality“.
Od zahájení modulu se jednotlivých kurzů zúčastnilo celkem 56 zaměstnanců. Všichni účastníci je úspěšně absolvovali.
„Podnikové finance a účetnictví“, který zahrnoval 2 kurzy k aktuální problematice daní (DPH, DPPO, DPFO,daně z nemovitosti), odměňování zaměstnanců, účetnictví, majetku, správy pohledávek. Výuka probíhala externí a interní formou. Od zahájení modulu se do obou kurzů celkem zapojilo 27 osob z nichž 25 splnilo podmínky pro jeho úspěšné absolvování.
„Lektorské minimum“, který zahrnoval obecnou a odbornou část (dle profesního zaměření účastníka). Jeho realizace probíhala převážně interním způsobem kombinací prezenční výuky a samostatnou přípravou prezentace ve svém odborném zaměření. Modulu se zúčastnilo 9 osob a úspěšně jej absolvovalo 6 osob.
„Manažerské dovednosti“, který obsahoval dva kurzy:
- „Manažerské dovednosti – I“ pro skupinu 10 zaměstnanců interním způsobem a
- „Manažerské dovednosti – II“ pro skupinu 5 zaměstnanců vrcholového managementu podniku externí formou. Od zahájení modulu prošlo těmito kurzy 15 účastníků a všichni je úspěšně ukončili.
„Elektrická zařízení“ zahrnoval následující kurzy:
- „S7 – Micro“,
- „S7 – 200K“,
- „S7 – SERV 3“,
- „S7 – SERV 1,2“ a
- „Frekvenční měniče“.
Od zahájení modulu se jednotlivých kurzů, které se uskutečnily externí formou, zúčastnilo celkem 6 zaměstnanců. Všichni účastníci kurzy úspěšně absolvovali.
V průběhu ověřování vzdělávacího programu (únor 2011 až září 2012) bylo uskutečněno všech 11 plánovaných vzdělávacích modulů. Do vzdělávacích aktivit bylo zapojeno 96 zaměstnanců a prošlo jimi 466 účastníků z nichž je 460 úspěšně absolvovalo.
Evaluace veškerých vzdělávacích akcí probíhala formou vyplnění hodnotícího dotazníku jejich účastníky, kterých bylo celkem shromážděno 505.
Z jejich rozboru vyplývá, že očekávání naprosté většiny účastníků (96%) byla naplněna. Přes 60 % všech dotazovaných uvádí, že očekávání byla naplněna v plné míře, další více jak třetina zkonstatovala, že byla naplněna z větší části. Jen minimum dotazovaných uvádí opak, tedy naplnění z menší části nebo dokonce vůbec. Hodnocení obsahové úrovně a využitelnosti získaných vědomostí/dovedností v praxi dopadlo rovněž pozitivně. Průměrná známka k obsahové úrovni 1,4 a k využitelnosti vědomostí 1,7 značí, že účastníci vnímají velmi pozitivně hodnotu získaných informací pro praxi.
Byl vybudovaný a zprovozněný podnikový e-learningový portál včetně proškoleného lektorského týmu a správce portálu, manuál pro účastníky a pilotní e-learningové kurzy. S jeho využitím se počítá i po ukončení projektu.
Vedení podniku má k dispozici náměty a doporučení k inovaci stávajícího systému řízení a rozvoje lidských zdrojů podniku, vzešlé z jeho analýzy.
V měsíci září bylo za účasti vedení podniku a dodavatele služeb uskutečněno závěrečné vyhodnocení projektu.