Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Z provedených analýz trhu, předchozího vzdělávání a anket mezi zaměstnanci vyšla potřeba projektu. Pro udržení konkurenceschopnosti či pro uspokojování rostoucích nároků klientů na kvalitu zákaznického servisu musíme neustále pracovat na rozvoji lidských zdrojů.

Důvodů pro realizaci projektu je několik.Potřeba rozvíje odborné i všeobené znalosti, aby společnost udržela konkurenceschopnost ve srovnání se zahraničními řetězci, které v konkurenčním boji v ČR i v okolních středoevropských státech používají kapitál z mateřských koncernů.

Expanze společnosti, zákládání nových poboček a vytváření nových pracovních míst.Ve společnosti získá řada mladých lidí pracovní praxi, znalosti a dovednosti, které následověn využijí během své profesní kariéry.

Nezkušení zaměstnanci jsou při nedostatku informací nejistí, dělají chyby, mají pomalý kariérní růst, někteří předčasně odcházejí: díky rychlému zaškolení ve vzdělávacím programu i-Akademie a interní výuce přímo na prodejně v reálném čase se podaří snížit fluktuaci a akcelerovat jejich profesní růst.

Zjištěné rozvojové potřeby konkrétních cílových skupin (viz vazba na projekt na potřeby cílové skupiny) a rezervy v současném vzdělávacím systému.Vlastní rozpočet společnosti nepostačuje na realizaci takto komplexních vzdělávacích aktivit a zavedení potřebných inovací (které v důsledku přinsou vyšší efektivitu vzdělávání a úspory díky internímu školení a e-learningu) by se muselo rozložit do dlouhého časového období.

 

 

Hlavním cílem projektu je zvýšení konkurenceschopnosti společnosti a iniciovat její další růst. Dále pak posílení adaptability zaměstnanců na trhu práce, urychlení jejich adaptačního procesu a kariérního růstu, čímž by se měla snížit fluktuace. Důležité je také zvýšení podílu interního vzdělávání a blended learningu. Charakteristika hlavních cílů projektu: 1) Zvýšení výkonnosti zaměstnanců - zvýšení kvality obsluhy zákazníka - rozvoj manažerských dovedností a právního vědomí vedoucích pracovníků 2) Stabilizace zaměstnanců - rychlý náběh výkonnosti a mzdy nováčků - snižování nejistoty nováčků a fluktuace - postupnost a permanentnost učení 3) Rozvoj adaptability zaměstnanců společnosti - připravit se na budoucí změny požadavků trhu - zvýšit uplatnitelnost na trhu práce - rozvinout vnitrofiremní komunikaci (sdílení best practices) 4) Podpora osobnostního rozvoje zaměstnanců - v i-Akademii budou materiály ke studiu (e-knihovna) 5) Zajistit vytvoření inovativních vzdělávacích programů, které budou dále využívány 6) Zvýšit efektivitu interního vzdělávání 7) Rozšířit a zkvalitnit i-Akademii (nové cílové skupiny, nová témata, multimedializace)
Projekt má dva partnery, kteří patří do společností skupiny OKAY. Tyto společnosti jsou s příjemcem majetkově i personálně propojené a řízení lidských zdrojů včetně vzdělávacího systému je pro všechny společné. Partnery projektu jsou: 1. OKAY Services s. r. o. 2. OKAY Holding a. s.
Vzdělávací aktivity budou zahájeny již od září 2010 a ukončeny v srpnu 2012. Projekt je určený pro 873 osob a celkový počet absolventů by se měl přehoupnout přes 2200 osob. Vzdělávací aktivity budou realizovány jak interními lektory, tak i externími lektory dodavatelských firem.
V průběhu projektu budou realizovány ICT dovednosti (pokročilá práce s MS Excel, školení IS SAP), měkké dovednosti (vyjednávání, sebeřízení, nábor a vedení lidí, asertivita a řešení konfliktů) a také bude probíhat elektronické vzdělávání prostřednictvím vzdělávacího programu i-Akademie. Kurzy budou probíhat formou interních i externích kurzů, které budou probíhat převážně v prostorách firmy.
Není.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Projekt se zaměřuje na cílovou skupinu - ZAMĚSTNANCI. Do projektu budou také v souladu s výzvou zařazeni zaměstnanci z věkových skupin nad 50 let a mladí do 25 let. Do vzdělávacích aktivit projektu bude zapojeno 873 zaměstnanců firmy a partnerů s výkonem práce mimo Prahu. Rozdělení zaměstnanců mezi příjemcem a partnery projektu je následující: 1. Příjemce OKAY s. r. o. vedoucí (centrála): 21 řadoví zaměstnanci (centrála): 115 lokální manažeři: 18 vedoucí prodejen a jejich zástupci: 155 logistici: 89 administrativa: 159 prodavači: 252 2) Partner OKAY Holding management, administrativa: 24 3) Partner OKAY Services IT a HR oddělení, účetní: 40 Stuktura dle věku: do 25 let: 199 26 - 50 let: 661 nad 50 let: 13 Struktura dle pohlaví: ženy: 295 muži: 578 Celé okruhy klíčových aktivit vychází vstříc identifikovaným potřebám různých cílových skupin. Všichni účastníci kurzů jsou silně motivováni absolvovat celý program, protože si uvědomují, jaký přínos pro současné zaměstnání i obecnou adaptabilitu na trhu práce pro ně představuje. Cílová skupina je do všech klíčových aktivit zapojena svou účastí na vzdělávacích programech. Kromě toho se bude podílet na průběžném poskytování zpětné vazby a závěrečném zhodnocení projektu a doporučení pro další roky, jak pokračovat ve vzdělávání.