Z provedených analýz trhu, předchozího vzdělávání a anket mezi zaměstnanci vyšla potřeba projektu. Pro udržení konkurenceschopnosti či pro uspokojování rostoucích nároků klientů na kvalitu zákaznického servisu musíme neustále pracovat na rozvoji lidských zdrojů.
Důvodů pro realizaci projektu je několik.Potřeba rozvíje odborné i všeobené znalosti, aby společnost udržela konkurenceschopnost ve srovnání se zahraničními řetězci, které v konkurenčním boji v ČR i v okolních středoevropských státech používají kapitál z mateřských koncernů.
Expanze společnosti, zákládání nových poboček a vytváření nových pracovních míst.Ve společnosti získá řada mladých lidí pracovní praxi, znalosti a dovednosti, které následověn využijí během své profesní kariéry.
Nezkušení zaměstnanci jsou při nedostatku informací nejistí, dělají chyby, mají pomalý kariérní růst, někteří předčasně odcházejí: díky rychlému zaškolení ve vzdělávacím programu i-Akademie a interní výuce přímo na prodejně v reálném čase se podaří snížit fluktuaci a akcelerovat jejich profesní růst.
Zjištěné rozvojové potřeby konkrétních cílových skupin (viz vazba na projekt na potřeby cílové skupiny) a rezervy v současném vzdělávacím systému.Vlastní rozpočet společnosti nepostačuje na realizaci takto komplexních vzdělávacích aktivit a zavedení potřebných inovací (které v důsledku přinsou vyšší efektivitu vzdělávání a úspory díky internímu školení a e-learningu) by se muselo rozložit do dlouhého časového období.