Projekt obsahuje osm klíčových aktivit, které budou probíhat dle harmonogramu realizace projektu. První klíčová aktivita je dojednání spolupráce s účastníkem. Účastníci budou do projektu vstupovat a vystupovat průběžně po celou dobu realizace. Do služby budou doporučováni především kontaktními pracovišti úřadu práce, kde také budou probíhat informační schůzky, nebo mohou uchazeči o zaměstnání vstupovat do projektu individuálně. Další zájemci o vstup do projektu budou informováni prostřednictvím letáků. Součástí aktivity bude také informování zdravotnických zařízení, jejímž jsou OZP pacienty, a návštěva pracovních konzultantů v těchto zařízeních za účelem poskytnutí relevantních informací o projektu a umístění informačních letáků pro cílovou skupinu v prostorách těchto organizací. Na první schůzce konzultanta a zájemce o vstupu do projektu dojde k jeho informování o průběhu služby, v ideálním případě podepíše na konci první schůzky Dohodu o vstupu do projektu.
Druhou klíčovou aktivitou je plánování kariéry. Cílem této aktivity je vytvořit, popř. ověřit představu vhodného pracovního místa a společně s účastníkem projektu, který bude docházet na pravidelné konzultace, popsat cestu k jejímu uskutečnění. Zahrnuje vytváření osobního profilu, získávání informací o potřebách trhu, vytváření představy vhodného pracovního místa a plánování cesty k jeho získání. Výstupem této aktivity budou první individuální plány na získání vhodného pracovního místa, jejichž realizací začíná další fáze podporovaného zaměstnávání.
Třetí klíčovou aktivitou je zprostředkování vhodného pracovního místa a trénink dovedností potřebných k získání a udržení vhodného pracovního místa. Cílem této aktivity je získání dovedností potřebných k vyhledání a udržení pracovního místa a uzavření pracovněprávního vztahu mezi účastníkem projektu a zaměstnavatelem. Účastník bude dále docházet na pravidelné konzultace s pracovním konzultantem a společně pracovat na rozvoji dovedností potřebných pro nalezení a udržení pracovního místa. Všechny aktivity budou probíhat na základě společně sestaveného individuálního plánu. Účastník se bude cca 1x za 2 měsíce účastnit skupinové aktivity, tzv. job klubu, který je zaměřen na procvičování získaných dovedností. Podaří-li se vyhledat vhodného zaměstnavatele, bude pracovní konzultant pomáhat účastníkovi projektu při dojednávání pracovních podmínek a vyřizování náležitostí při nástupu do zaměstnání. Výstupem této aktivity bude zvýšená úroveň dovedností a uzavření pracovněprávního vztahu.
Čtvrtou klíčovou aktivitou je podpora účastníka po uzavření pracovněprávního vztahu. Cílem této aktivity je udržení pracovního místa účastníkem projektu. Aktivita zahrnuje plánování podpory vedoucí k udržení pracovního místa, trénink pracovních a dalších dovedností přímo na pracovišti a/nebo mimo pracoviště a postupné snižování podpory. U části účastníků se podpora zde ještě zintenzivní, když jim bude poskytována tzv. pracovní asistence. Pracovní asistence znamená přítomnost pracovního konzultanta na pracovišti s účastníkem po celou dobu nebo po její část. Konzultant bude vést systematicky a cíleně účastníka ke zvládnutí požadovaných úkolů, ale bude mu pomáhat i se sociálním začleněním na pracovišti. Podpora poskytovaná mimo pracoviště bude probíhat formou konzultací po pracovní době účastníka. Dál může účastník docházet i na job kluby.
Pátou klíčovou aktivitou je ukončení spolupráce s účastníkem. Služba podporované zaměstnávání bude ukončena v ideálním případě, když bude mít účastník uzavřen pracovněprávní vztah a jeho situace bude na pracovišti stabilizovaná. Ukončena může být také, pokud dojde ke zvýšení úrovně dovedností účastníka, jestliže se dlouhodobě nebude dařit nalézt pro něj pracovní uplatnění a další setrvání v projektu by mu nepřineslo další rozvoj. Spolupráce může být ukončena i v případě nedodržování jejích podmínek. Při ukončení podepíše účastník Dohodu o ukončení účasti v projektu, jejíž součástí bude závěrečný plán pro další pracovní kariéru. Dále obdrží Osvědčení o úspěšném absolvování projektu.
Šestou klíčovou aktivitou je monitoring zaměstnavatelů. Pracovní konzultanti budou intenzivně pracovat se zaměstnavateli v daných regionech. Cílem aktivity bude vytvoření stabilního pozitivního vztahu mezi zaměstnavatelem a účastníkem. Pracovní konzultanti budou nabízet zaměstnavateli pomoc při vytváření vhodné pracovní náplně pro účastníky, podporu při vyřizování formalit souvisejících s nástupem účastníka do zaměstnání včetně asistence při přípravě žádosti o poskytnutí mzdového příspěvku, pomoc zaměstnavateli při komunikaci s účastníky, budou poskytovat poradenství v oblasti legislativy pro zaměstnávání OZP, pomoc při řešení problémů se zapracováním účastníků projektu a s jejich začlenění do pracovního kolektivu. Na centrále a pobočkách je pracovním konzultantům k dispozici registr již oslovených zaměstnavatelů vytvořený v rámci předchozích projektů.
Sedmou klíčovou aktivitou je výcvik sociálních dovedností. Jedná se o třídenní výcvik pro účastníky projektu ve vybraném školícím zařízení. Výcvik bude spojen s exkurzemi do vybraných firem. Program bude připraven ve spolupráci s účastníky projektu, s jejichž pomocí budou vytipovány a připraveny tématické okruhy. Účastníkům bude poskytnut příspěvek na cestovné, stravné a ubytování a osobám s těžkým postižením příspěvek na doprovod. V rámci výcviku budou procvičeny dovednosti potřebné k hledání a udržení zaměstnání, a to především praktickou formou, zařazena budou témata týkající se pracovněprávní legislativy, přednášky o stresu a jeho zvládání včetně vyzkoušení si autogenního tréninku a jiných antistresových technik atd. Výcviku se zúčastní prvních 12 přihlášených osob.
Osmá klíčová aktivita systemické poradenství je blíže uvedena v „Popisu projektu“.
Publicita bude zajištěna prostřednictvím poskytnutí informací veřejnosti, příslušným organizacím a institucím o zahájení realizace projektu, o aktivitách projektu a o možnostech, které projekt nabízí pro účastníky i zaměstnavatele, a to prostřednictvím letáků, inzerátů, webových stránek, informačních schůzek.