Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Ve stále se vyostřujícím konkurenčním prostředí potřebujeme zkvalitnit odborné dovednosti rozšiřujícího se obchodního týmu, dále zkvalitnit vnitrofiremní podpůrné procesy (zamezení vysoké chybovosti) a podpořit rozvoj lidských zdrojů v naší organizaci. Realizací předkládaného projektu chce společnost Donauchem docílit zajištění dlouhodobého systematického systému vzdělávání prezenční formou se zaměřením na odborné požadavkyzaměstnanců a s ohledem na jejich zastávané pozice ve firmě - zajistit pravidelnější a ucelenější režim školení jak stávajících, tak nových zaměstnanců. Prostřednictvím zvyšování odborných znalostí klíčových pracovníků společnosti chceme dosáhnout zvýšení naší konkurenceschopnosti na velmi konkurenčním trhu. Důležité je také zavedení systému udržitelnosti vzdělávání tj. školení zaměstnanců zapojených do personálních procesů ainterních koučů, kteří naváží na tento projekt. Největší nároky, které si klademe na nový vzdělávací systém,spočívají v zavedení pravidelného odborného školení se zaměřením na všechny klíčové skupiny zaměstnanců.Dosud školení probíhala zcela nepravidelně, a to nejvíce pro obchodní zástupce. Proto vzdělávací projekt chceme pojmout jako investici do lidí a do zvyšování jejich kompetencí.Cílovou skupinou projektu jsou zaměstnanci společnosti Donauchem a to oborově konkrétně obchodníci, backoffice a management.Cílů projektu bude dosaženo realizací plánovaných klíčových aktivit. Realizací veškerých aktivit v projektu dosáhneme zvýšení konkurenceschopnosti celé společnosti, zejména díky postupně nabytým dovednostem a týmové spolupráci.V rámci projektu bude realizováno také odborné vzdělávání cílové skupiny projektu (43 osob). Projekt bude realizován projektovým týmem projektu (manažer projektu, finanční manažer, koordinátor projektu) a externím realizátorem projektu - zajištění odborného vzdělávání.

Cíle projektu jsou stanoveny následovně: Zajištění dlouhodobého systematického systému vzdělávání prezenční formou se zaměřením na odborné požadavky zaměstnanců s ohledem na jejich zastávající pozice ve firmě. Zajistit pravidelnější a ucelenější režim školení jak stávajících, tak nových zaměstnanců. Zpracování individuálních plánů rozvoje zaměstnanců. Možnost opakování nastaveného programu na základě potřeb společnosti pro nové zaměstnance. Zvýšení konkurenceschopnosti firmy prostřednictvím zvyšování odborných znalostí. Zavedení systému udržitelnosti vzdělávání tj. školení zaměstnanců zapojených do personálních procesů a interních koučů, kteří naváží na tento projekt.
Realizace projektu byla zajištěna projektovým týmem (manažer projektu, ekonom projektu a koordinátor projektu). Každý člen týmu měl přesně stanovené činnosti a odpovědnost. V souvislosti se zajištěním realizace projektu bylo pořízeno vybavení, které po skončení projektu bude sloužit k dalšímu vzdělávání a rozvoji zaměstnanců společnosti. Vzdělávání bylo rozčleněno do 3 klíčových aktivit dle zaměření cílové skupiny. V rámci klíčové aktivity 02 (Rozvoj odborných znalostí pracovníků back-office a podpora skloubení pracovního a rodinného života) bylo realizováno celkem 5 odborných kurzů: • Legislativní školení – zákoník práce, občanský zákoník; • Project management (MS Project); • IAS a IFRS – evropské účetní standarty; • Novela zákoníku práce; • Key account management. V rámci klíčové aktivity 03 (Rozšíření odborných dovedností pracovníků obchodního oddělení)bylo realizováno celkem 6 odborných kurzů: • Manipulace s kapalnými chemikáliemi; • Brand management v praxi; • Celní deklarace, zákony, problematika; • Manipulace a přeprava nebezpečných chemických látek; • Dodací podmínky Incoterms; • Zákaznické věrnostní systémy - CRM. V rámci klíčové aktivity 04 (Podpora rozvoje lidských zdrojů ve společnosti a rovné příležitosti mužů a žen) bylo realizováno celkem 6 odborných kurzů: • Controlling vzdělávání; • Novela zákoníku práce; • Systém firemního vzdělávání; • Koučovací dovednosti; • Rovné příležitosti mužů a žen; • Motivace zaměstnanců a řízení jejich výkonu. Informace o publicitě - Materiály informačního a propagačního charakteru (např. publikace, tiskoviny a propagační předměty, certifikáty, pozvánky, program akcí) byly označeny v souladu s body a) až f) Povinného minima publicity OP LZZ. - Smlouvy uzavřené v rámci projektu, prezenční listiny, veškerá písemná korespondence spojená s projektem, byly označeny všemi prvky povinného minima publicity OP LZZ. - Publicitu a dodržování jejích pravidel zajišťoval během celé doby trvání projektu projektový koordinátor a kontroloval manažer projektu. - Publicita obsahovala minimálně tzv. Povinné minimum publicity OP LZZ a to je: a) logo Evropského sociálního fondu; b) text: Evropský sociální fond; c) logo Evropské unie a textu Evropská unie; d) logo Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost; e) prohlášení: Podporujeme vaši budoucnost; f) odkaz na oficiální webové stránky ESF: www.esfcr.cz. - Informování probíhalo formou: • Zveřejnění písemné informace ve školicí místnosti, kde dané školení probíhalo, • Informace na školicích materiálech - Veškeré materiály vztahující se k projektu byly označeny v souladu s pravidly vizuální identity ESF v ČR a OP LZZ. - Ve všech školících místnostech (tedy místnostech, které navštěvovali účastníci projektu) byly všechny věci spolufinancované z ESF označeny samolepkou s body a) až f) Povinného minima publicity OP LLZ, případně byla v místnostech cedulka s informací, že výpočetní technika či zařízení jsou zakoupeny z příslušného fondu a programu. - Informace o projektu v souladu s pravidly publicity jsou zveřejněny na webových stránkách společnosti (http://www.donauchem.cz/Company/Operacni-program-lidske-zdroje-azamestnanost.aspx). - Zveřejněné informace se týkají názvu programu, popisu cílové skupiny, rozsahu vzdělávacích aktivit, absolvovaných kurzů apod. Na webových stránkách se informace průběžně aktualizovaly.
Přínos projektu pro cílovou skupinu klíčové aktivity 02 byl následující: zvýšení odborných znalostí a dovedností týkajících se legislativních předpisů, účetnictví, personalistiky a key account managementu, lepší udržení a rozvíjení dlouhodobých vztahů s klíčovými zákazníky. Přínos projektu pro cílovou skupinu klíčové aktivity 03 byl následující: zvýšení odborných znalostí a dovedností v oblasti chemikálií, jejich rozdělení a využívání v nabízených produktech (tekuté chemikálie, jejich bezpečná přeprava, manipulace s nimi a podmínky jejich skladování) a současně v oblasti řízení vztahů se zákazníky a budování značky společnosti. Přínos projektu pro cílovou skupinu klíčové aktivity 04 byl následující: zvýšení odborných znalostí a dovedností v oblasti personalistiky, efektivnější řízení personálních procesů ve vazbě na přímé podřízené, zpracování personálních dat a jejich reprodukce, rozvoj problematiky rovných příležitostí atd. Povinné monitorovací indikátory byly naplněny takto: • 07.41.00 Počet podpořených osob – celkem: 46 (106,98 %) • 07.45.00 Počet podpořených organizací – celkem: 1 (100 %) • 07.46.13 Počet úspěšných absolventů kurzů – celkem: 215 (96,85 %) • 07.57.00 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů: 2 (100 %) V rámci evaluace vzdělávacího programu byla od cílové skupiny získána pozitivní zpětná vazba. Účastníci byli s obsahem i průběhem školení spokojeni. Projekt tedy naplnil cíle a očekávání a vedl k odbornému a profesnímu rozvoji účastníků i organizace jako takové.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílová skupina: Zaměstnanci Popis a způsob zapojení cílové skupiny: Projekt byl připraven ve spolupráci se zaměstnanci, kteří se aktivně podíleli na navržení oblastí jejich odborného rozvoje na základě jejich potřeb v rámci výkonu dané pozice. Zároveň se představy zaměstnanců a představy společnosti každoročně projednávají v rámci průběžné evaluace - dotazníkové šetření. Společnost dlouhodobě navrhuje vzdělávací aktivity na základě průběžné analýzy. Pracovníci společnosti mají osobní zájem na zvyšování své kvalifikace. To je samo o sobě motivující prvek zapojení se do projektu. Motivaci zapojení pracovníka do projektu je hmatatelný důkaz o zvýšené kvalifikaci v podobě osvědčení o absolvování. Naprostá většina osvědčení dosažených (plánovaných) v tomto projektu zvyšuje hodnotu pracovníka na trhu práce a rozvoj odborných znalostí zvyšuje současně jeho další adaptabilitu. Cílová skupina projektu bude zapojena do vzdělávacích aktivit, které byly navrženy s návazností na potřeby dle výkonu jejich pracovních pozic - popř. dle nastavených cílů projektu, které také vycházejí ze stanovených a zjištěných nedostatků. Cílová skupina projektu bude také zapojena do procesu průběžné evaluace projektu a vzdělávání v rámci projektu - průběžné vyhodnocování spokojenosti, obsahu, úrovně a přínosu vzdělávacích aktivit pro cílovou skupinu. Tato aktivita je velice důležitá pro nastavení dalšího systému vzdělávání v podniku. Vazba aktivit projektu na potřeby cílové skupiny: Konkrétní výběr cílové skupiny a jejich zmapované potřeby se opírají o šetření a průzkumy probíhající před započetím projektu. Jedná se o zaměstnance, kteří v přípravné fázi projevili zájem o aktivity projektu a již v minulosti se aktivně věnovali svému rozvoji. Zaměstnanec, který projde balíkem školení si dále upevňuje své zkušenosti a bude nabývat nových, které budou sloužit pro jeho osobní kariérní rozvoj. Cílovou skupinu tohoto projektu tvoří zaměstnanci společnosti, kteří zajišťují důležité aktivity společnosti - v cílové skupině jsou zastoupeny jak stávající zaměstnanci společnosti, tak noví zaměstnanci - zde byla vydefinována jasná potřeba sladění znalostí a kompetencí nových a stávajících zaměstnanců společnosti. Cílová skupina je složena ze středoškolsky a vysokoškolsky vzdělaných osob. Jedná se o pozice a lidi se silnou potřebou rozvoje svých odborných dovedností. Vzdělávání je chápáno jako investice, která se vrací a realizované aktivity podpoří udržitelnost pracovních míst společnosti. Potřeby cílové skupiny v oblasti vzdělávání vycházejí jak ze zkušeností fungování společnosti s ohledem na typ zakázek a klientů, tak v návaznosti na výsledky analýzy vzdělávacích potřeb zaměstnanců, která byla ve společnosti Donauchem realizována (viz. Vstupní analýza). Cílovou skupinu projektu tvoří oborově obchodníci, back - office a management. Podle rozdělení do věkových skupin 25- a 50+: a) skupina do 25: do projektu zařazeno 3 osoby (všichni zaměstnanci) b) skupina nad 50 let: do projektu zařazeno 5 osob (5 osob ze 7 zaměstnanců) V rámci projektu jsou navrženy konkrétní aktivity zaměřené na zvyšování zaměstnatelnosti znevýhodněných osob ve věkové skupině do 25 a 50+ a podporu jejich uplatnění na trhu práce. Součástí cílové skupiny projektu jsou také ženy na MD/RD - možnost účasti na vzdělávání v rámci KA č. 2 - účast na vybraných vzdělávacích aktivitách a zařazení kurzu "Sladění rodinného a pracovního života".