Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Projekt si kladl za cíl zmodernizovat, zefektivnit a zkvalitnit systém řízení lidských zdrojů na ÚMČ Praha 10, čehož chceme dosáhnout optimalizací personálních procesů, implementací moderních nástrojů personálního řízení a odbornou přípravou a rozvojem personalistů a vedoucích úředníků ve stěžejních oblastech HRM.

 Tento projekt má komplexní charakter a implicitně povede k dalšímu zefektivnění a zkvalitnění systému HRM. Výstupem projektu bude systém založený na 4 principech, kterými jsou:

1. Jasně a správně definované personální procesy a efektivní práce s nimi

2. Aplikace moderních metod řízení lidských zdrojů do praxe

3. Dlouhodobý benchmarking (časový a prostorový) v oblasti lidských zdrojů

4. Profesionálně vystupující a jednající kompetentní osoby

 

Ve výsledku dojde k růstu výkonnosti, profesionality a spokojenosti zaměstnanců a zvyšování efektivity a kvality řízení úřadu prostřednictvím optimálního využití lidského a technického potenciálu a služeb poskytovaných ÚMČ, a to především v souladu s podporovanou aktivitou F a H a s možnými dopady na aktivity A - C, E a G.

 

Potřeba projektu vyplynula z komplexní analýzy provozní efektivity, jejíž součástí byl návrh na provedení změn v oblasti HR, a analýzy procesu vzdělávání pracovníků ÚMČ a pravidelně prováděných průzkumů spokojenosti zaměstnanců.

 

Hlavními recipienty projektu jsou personalisté jako HR specialisté, jejichž úkolem bude výstupy projektu realizovat, spravovat a inovovat a kteří jsou k tomuto úkolu vybaveni potřebnými znalostmi, schopnostmi a dovednostmi a zároveň poskytují odborné poradenství manažerům úřadu (vedoucím úředníkům), kteří jsou další významnou cílovou skupinou.

 

Naplnění cílů projektu zajistíme prostřednictvím 8 klíč. aktivit zaměřených na vytvoření (1) personální strategie, (2) analýzy personálních SW nástrojů. (3) kompetenčních modelů, (4) e360°zpětné vazby, rozvojových plánů, (5) vzdělávání manažerů a (6) personalistů v HRM, (7) zavedení personálního controllingu a (8) řízení projektu.

Primárním cílem projektu je dále zmodernizovat, zefektivnit a zkvalitnit systém řízení lidských zdrojů na ÚMČ a optimalizovat tak personální kapacity a procesy ÚMČ ve vztahu k poskytovaným službám, čehož chceme dosáhnout vytvořením nové personální strategie, provedením analýzy souvisejícího SW a analýzy pracovních pozic a tvorbou kompetenčních modelů, implementací e360°zpětné vazby do systému hodnocení pracovníků, vytvořením rozvojových plánů pracovníků, vzděláváním manažerů, v oblasti HRM, odborným rozvojem personalistů a HR specialistů a zavedením personálního controllingu. Sekundárním cílem je zajistit růst výkonnosti, profesionality a spokojenosti zaměstnanců a kontinuální zvyšování efektivity a kvality HRM díky optimálnímu využití lidského potenciálu a služeb poskytovaných úřadem.
Projekt nemá partnery.
Cíle projektu byly zcela naplněny. Úřad pokračuje v implementaci navržených a aplikovaných doporučení, v některých případech pracuje na jejich další optimalizaci. Ta však bude založena na dlouhodobém testování výstupů projektu. V současnosti však lze zkonstatovat, že došlo k modernizaci, zefektivnění a zkvalitnění systém řízení lidských zdrojů díky optimalizaci personálních procesů, implementací moderních nástrojů personálního řízení a odbornou přípravou a rozvojem personalistů a vedoucích úředníků ve stěžejních oblastech řízení lidských zdrojů. Efekty tohoto projektu jsou většinou dlouhodobého charakteru, a proto se předpokládá, že největší přínos bude mít zejména v závěrečné fázi udržitelnosti projektu.
Projekt není založen na mezinárodní spolupráci.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Volba aktivit projektu se řídila jak cíli projektu, tak zájmem cílových skupin ve vazbě na zájmy Úřadu městské části Praha 10 jako celku. Cílovou skupinu tvoří vedoucí úředníci (vodoucí odborů a několik dalších vybraných vedoucích pracovníků), k jejichž roli patří řízení lidských zdrojů, včetně každodenní interakce s podřízenými, a pracovníci Oddělení personálního. Zpracování personální strategie a jejích akčních plánů, analýza SW nástrojů v oblasti HRM, tvorba kompetenčního modelu a aktualizace popisů pracovních činností, úprava procesu hodnocení zaměstnanců, tvorba rozvoj. plánů pracovníků, profesionalizace vzdělávání a zavedení personální controllingu vyplynuly jako naprostá nezbytnost z realizovaných analýz. Uvedení těchto systémových dokumentů do praxe umožní výrazné zefektivnění řídící práce personálního útvaru i vedoucích úředníků. Ve svém důsledku povede KA 01, 02, 03, 04 a 07 ke zkvalitnění práce celého úřadu, mají proto zásadní vazbu na potřeby cílové skupiny. V rámci KA 05 a 06 si vedoucí úředníci a personalisté prohloubí své znalosti. Dojde ke zkvalitnění jejich personální práce, v důsledku toho i ke zkvalitnění práce podřízených pracovníků. Dané KA tak mají přímou a zřejmou vazbu na potřeby Úřadu městské části Praha 10 jako celku. Vedoucí úředníci a především personalisté získají patřičné znalosti a dovednosti pro implementaci a upgradování moderních nástrojů řízení lidských zdrojů vzniklých realizací KA 01, 02, 03 04 a 07, čímž se podpoří cíle celého projektu. Vzdělávání se zúčastní 25 úředníků (z toho 12 vedoucích odborů, 7 dalších vybraných vedoucích úředníků a 6 personalistů a HR specialistů.