Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Projekt je zaměřen na zkvalitnění rozvoje a řízení lidských zdrojů města Mimoň. V souvislosti s realizací projektu bude budován dlouhodobě fungující systém rozvoje, předávání a sdílení znalostí v orgánech města, zejména na městském úřadu. Vzdělávání bude zaměřeno na konkrétní problémy cílových skupin v dané oblasti. V rámci projektu město Mimoň zrealizuje prezenční školení prostřednictvím služeb externích odborníků pro vlastní zaměstnance a zastupitele města Mimoň a rovněž pro další účastníky z okolních obcí.

Cílem projektu je zavést komplexní systém vzdělávaní a zlepšit kvalitu řízení lidských zdrojů. Primárně bude věnována pozornost tématům, která byla dosud opomíjena nebo byla školena jen ve velmi obecné rovině. Školení budou zaměřena na odstranění problémů identifikovaných na základě analýzy vzdělávacích potřeb. Nastavení systému komplexního vzdělávání se následně projeví na celkovém zkvalitnění služeb poskytovaných klientům profesionálními úředníky a kompetentními zastupiteli. Doprovodným efektem bude dosažení transparentnosti a otevřenosti úřadu. Výše uvedených cílů bude dosaženo realizací na sebe navazujících vzdělávacích seminářů zaměřených na odbornou přípravu zaměstnanců.
V rámci projektu spolupracujeme celkem se sedmi městy a obcemi (OBEC BRNIŠTĚ, OBEC HAMR NA JEZEŘE, Město Stráž pod Ralskem, MĚSTO RALSKO, Město Bělá pod Bezdězem, MĚSTO DOKSY, MĚSTO ZÁKUPY), které podepsali čestné prohlášení o účasti na školení organizovaném žadatelem městem Mimoň.
Pro potřeby vzdělávání byly vypsány 2 veřejné soutěže (veřejné zakázky malého rozsahu), a to za účelem zajištění komplexního poskytnutí požadovaných vzdělávacích modulů ve vztahu k odborným tématům (specifikována byla v závěrech Analýza vzdělávání – přílohač.4 žádosti o dotaci) a dále ve vztahu k ,,měkkým“ dovednostem zaměstnanců. Jediným hodnotícím kritériem byla cena služby ve stanoveném rozsahu. Jsme rádi, že i přes posunutí termínu zahájení cyklu vzdělávacích seminářů oproti avizovanému harmonogramu, dochází právě v těchto dnech k praktickému zahájí seminářů určených úředníkům našeho úřadu, ale také úřadům ,,partnerských obcí, stejně jako zastupitelům a členům městské policie. Důvodem ,,zpoždění“ byla nutnost přistoupit k opakovanému vyhlášení výběrového řízení na poskytovatele vzdělávacích služeb. Při prvním zveřejnění soutěžních podmínek jsme bohužel neobdrželi ani jednu nabídku, protože žádný z potenciálních uchazečů nedokázal splnit striktní požadavky poskytovatele dotace na předložení dokladů o akreditaci seminářů MV ČR již při podání nabídky. Teprve akceptováním čestného prohlášení uchazeče o závazku získat akreditaci před konáním vlastního semináře – nám umožnilo výběrové řízení zrealizovat. V současné době již úspěšně proběhl dvoudenní ,,výjezdní“ seminář se zaměřením na komunikaci úředníků ÚSC s klienty. Dotazníkové šetření mezi účastníky semináře ukázalo, že seminář hodnotí více jak 80% účastníků ,, nejvyšší známkou 1“. Ještě do konce roku je naplánován odborný seminář se zaměřením na problematiku pracovněprávních vztahů. Věříme, že jeho ,,načasování“na dobu ještě před účinností legislativních změn v oblasti zákoníku práce nám všem usnadní aplikaci nových předpisů na pracovněprávní praxe.
Realizací plánovaných vzdělávacích akcí budou odstraněny stávající nedostatky v oblasti kvality lidských zdrojů města Mimoň, zajištěna bude větší ,,zastupitelnost“ výkonu jednotlivých agend při výkonu veřejné správy. Kontinuální rozvíjení dosažených dovedností bude probíhat prostřednictvím dalšího odborného vzdělávání účastí na akreditovaných seminářích a dále interního systému vzdělávání - propojením sdílených elektronických dokumentů. Ten také pomůže aktualizovat dosažené odborné dovednosti zaměstnanců.
Projekt je realizován bez mezinárodní spolupráce.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovou skupinou jsou zaměstnanci zařazení do Městského úřadu Mimoň a členové MěPo. Semináře jsou však otevřeny i zastupitelům města Mimoň a dále ve stejné účastnické struktuře i partnerským obcím. Náš městský úřad je rozdělen do 8 odborů, z nichž 5 vykonává správní činnosti (finanční, správní, stavební a životní prostředí) a 3 činnosti samosprávné ( správa majetku, kultura, rozvoj města). Každý odbor má svého vedoucího, úřad řídí tajemnice úřadu.